Välkommen - känn dig som hemma

Alla inlägg under december 2008

Av Therese :) - 25 december 2008 12:20

Julafton är avklarad. Eller nästan iaf. Ikväll blir det åter igen ett julpartay. Då ska vi till killens familj äta och byta paket. Nästan så man fortfarande känner hur maten sitter i halsen från igår.


Blev en massa fina julklappar och precis som alla andra år, allt för många! Dock var det mindre iår.. kändes det som!


Killen fick av mig ett Donkey kong spel.. som jag nu ska spela lite på. Om jag får igång Tv:n som jeklas lite!


Av Therese :) - 24 december 2008 12:43

Till er alla från mig:



Sitter just nu på jobbet, endast tre timmar kvar. Sen blir det hemgång :D

Men vi har det iaf supermysigt på jobbet. Har precis ätit "julbord". Blev lite gravad lax på bröd.


Imorgon så är man ledigt vilket kan vara riktigt skönt då det finns en rätt stor risk att kvällen kommer att  bli sen.


Igår spenerades kvällen med att vi gjorde julbadet. Vilket var hur skönt som helst +42grader i vattnet och -13 i luften.


Kram på er alla så länge och ha en riktigt riktigt Gooood jul!

Av Therese :) - 21 december 2008 21:41

Har idag varit på julmiddag hos faster. Riktigt trevligt att träffa hela släkten. Allt för sällan som man umgås. Brukar typ bli en gång/år. Roligt även att träffa kusin barnen som blivit sjukt stora! Det känns som igår som dom föddes. Men så är det egntligen inte, inser man!


Imorgon är det åter igen början av ännu en arbetsvecka och även dags för att ta ett raskt steg in i julveckan. Hoppas det kommer bli någolunda lungt på jobbet. Vore skönt tycker jag :D


Snart e det dags att hoppa i sängs och sussa lite.


Godnatt allesammans!

Av Therese :) - 20 december 2008 12:19

Igår på dagen roade jag tiden med att vara i Birsta och göra precis som alla andra, JULSHOPPA! Skulle behöva köpa någon liten sak till.. Men hinner nog kanske det ännu.


På kvällen blev det inslagning av alla paket som shoppats!

Så nu är det snart dags för jul.


Ute faller snön från himmlen. Mysigt att iår blir det en vit jul!

Av Therese :) - 20 december 2008 12:15

13 gubbar?


Hur kan det komma sig att att detdär fungerar? :S

Av Therese :) - 19 december 2008 10:40

Jag ramlade in i artikel om en liten kille som fyller 3år och är namnsatt till Adolf Hitler. Jag kan inte riktigt smälta den. Hur kan man döpa sitt barn till just Adolf Hitler? Vill man att ens barn ska bli förknippat med en ond människa? Om man sedan vrider på händelsen så lär barnet kunna bli regält mobbat i skolan osv. Enbart för ens föräldrar satte ett så vansinnigt namn.


Min första tanke är förstås dendär mannen som såg till att döda en massa oskyldiga människor sen klingar ju inte namnet direkt vackert heller för den delen. Men hur som helst..

Pojken har nu namnet Adolf Hitler och vad kan man göra åt det. Är det godkännt så är det. Hur kan då som butik vägra att skriva ett grattis meddelande på tårtan enbart pga. en pojkes namn. Låta en pojke på 3år hamna i kläm för föräldrarnas puckade idé att ge honom namnet Adolf Hitler????????? Dessutom hade dom andra två syskonen inte heller några bättre namn... Stackars barn!!!!


Nog kan det kännas konstigt, men frågan är ju.

Vad är rätt,  vad är fel att göra i detta sammanhang.


Mamman och pappan får väll kanske bode baka egna tårta tycker jag. Eller också kan man ju välja en tårta utan skrift på!


Här kan du läsa om pojkens som blev utan tårta

Expressen

Av Therese :) - 19 december 2008 08:55

Igår var det grötlunch på jobbet samt klapp byte. Årets bokstav var S så därför köpte jag Stengodsmuggar samt Svarta Servetter medans jag själv fick tre Saxar.


Idag är jag ledig. Vilket är skönt! Så dagens planer är att försöka hinna med resterande klapparna. Måste nu ta o kolla upp hur det ser ut i klapplistan :D 


Svar till anki:

Semester dagarna måste sparas så därför tar jag inte semester. Dessutom så är det ju inte förän kvällen som det är som viktigast!

Vill ni slippa min på julafton? :)

Av Therese :) - 17 december 2008 18:46

Om en vecka allesammans, då.. vad händer då?

Jo nämligen dags för en stor dag på året (åtminstonde för mig) Det är nämligen julafton! Enda dagen på hela året som jag tycker är hur mysig som helst!


Julklapparna, är inte klara. Har shoppat en del men långt ifrån alla! Blir kanske att man drar ur i julruschen i framåt helgen. Kanske fredag förmiddag då borde ju folk ännu inte vara ledig.


Ni som funderar om jag då inte jobbar kan jag upplysa om att jag har ledigt i tre hela dagar :D

SKÖÖÖNT!


Måste äta något nu. *vinki vinkii*

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Bloggplatsen ska i framtiden ha reklam på bloggen vad tycker du om det?
 Dåligt!!
 Bra!!
 Va?
 Lite reklam skadar väll inte?
 Ingen åsikt

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards