Välkommen - känn dig som hemma

Alla inlägg under februari 2010

Av Therese :) - 28 februari 2010 09:00

Längesen det skrevs något här och vet egentligen inte heller om jag saknar det. Jag har inte tid med allt som ska göras. Man ska söka jobb, jobba, äta, sova och slutligen har det varit riktigt många timmar framför tvn för att mestadels följa OS. Kanske att det blir ändring framöver?!


Nu blir det frukost och sen ska jag skruva ihop en byrå

1002.jpg picture by therese82a

Av Therese :) - 15 februari 2010 18:23

Tänk så roligt det är att prata med försäkringsbolag. Jag har precis haft ett 28 miuters långt samtal och en killen ville mer än gärna få över mig till Trygg-Hansa. Problemet var bara att dom flesta försäkringarna som han kollade på var betydligt dyrare än dom som jag har i nuläget. Var lite bättre vilkor på några punkter men vem eftersträvar att använda försäkringen varj/varannat år? Han sa att om det skulle löna sig för mig skulle jag krocka typ varannat år. Haha! Ena försäkringen trodde han att jag skojjade när jag sa att det var en helförsäkring jag hade. Hos dom skulle årspremien vara 3000spänn högre. :D

En hunka hit och dit är ju inte hela världen men vem vill betala för mycket om man inte behöver?!

Var iaf. så pass duktig över att jag hade en försäkring hos dom + att jag hade en hos dotterbolaget. 


Ett tips till alla som ska teckna om försäkring alt. teckna försäkring kolla noga upp hos försäkringsbolagen vad dom har för årspremie att erbjuda. Pengar finns att tjäna! 

Av Therese :) - 13 februari 2010 18:39

Denna dag har varit helt jedra sjuk. Jag kan inte förstå vad som har hänt med akutmottagningen. Har dock inte våga mig på att varken säga eller skriva det tidigare men under 10 beställningar på hela dagen är helt, helsjukt! Både jag och hon jag jobbar med säger lika. Men det är skönt det. Vi har hunnit med en massa annat istället.


Snart slutar vi. Bara några minuter kvar. Jag ska nu släcka ner och fixa klart det sista. Sen hemgång.



Av Therese :) - 13 februari 2010 14:36

Då sitter man på jobbet. Har precis stoppat lite mat i magen. Blev tacos tallrik idag. Inte lika gott som tacos middagen jag var bjuden på igår. Den var super, men dock allt gick det ner.


OS startar även nu. Roligt det. då finns det åtminstonde någt att se på tv om det inte finns något att se.


Annars då. Jo just nu sitter jag och smålyssnar på Suig-Björn som surrar för Landstinget. Urscha för den mannen. Jag gillar honom inte men jag hoppas han kan åstakomma något riktigt bra (fast det tror jag inte).


Nu ska jag fortsätta jobba.

Av Therese :) - 11 februari 2010 18:34

Nu ska jag ta mig i kragen och slänga iväg några arbetsansökningar till. Var på anställningsintervju igår men det är  svårt att veta hur det gick. Kan inte direkt säga att jag har på känn om man är en av lyckliga till att få jobb. Hoppas gör jag iaf.!


Men bara för att man varit på en intervju så kan jag inte bara lägga allt åt sidan och hoppas att jobbet blir mitt. Utan det blir till att fortsätta söka. Någon måste väl vilja/kunna anställa mig?

Av Therese :) - 11 februari 2010 12:36

TIPS!

 


På söndag kommer dom sända en film om lobotomin som gjordes bla. på Sidsjön sjukhus. Kan bli riktigt spännande att se med tanke på att det är ifrån Sundsvall och delvis av materialet kommer ifrån där jag jobbar. Frågan är bara hur mycket man vill se. Det är inte direkt en komedi utan snarare en skräckfilm.


Mer info: http://st.nu/kultur/1.1800787

Av Therese :) - 10 februari 2010 18:39

Idag blev jag riktigt irriterad. Jag hade så förbannat ont att jag knappt kunde gå och eftersom att jag mycket väl vet att till akuten får man endast gå om det är akut så ringde jag vårdcentralen. Knappa in person- och telefonnummer. Efter ett tag ringde vårdcentralen upp och säger mig att dom kan inte erbjuda mig någon tid idag. Jag påtalade att jag har urinvägsinfektion, då jag gjort ett prov hos en sköterska så ville jag ju bara ha medicin då hon sagt att det behövdes. Tanten på vårdcentralen hänvisade mig till att ringa primärvårdsrådgivningen som öppna 16. (Vem söker hjälp på morgonen för att sitta och vänta på kvällen ska komma??) Om jag haft ork så hade jag satt mig på tvären riktigt mot kärringen, aldrig tidigare har jouren öppnat förän kl. 18.00 och så var det även igår, nya öppettider idag??! *suck* Jag tror allt vårdcentral tanten var ute på väl djupt vatten när hon försökte informera mig.

I medicinskåpet här hemma fanns lite antibiotika kvar sen vi var i utlandet så jag tog en av dom och hoppas att den hjälper annars ... 


Som det ser ut så börjar det bli dags för en ny resa så man kan shoppa med sig lite medicin hem. Det är bäst att man har lite medicin på lager, när man behöver få det utskrivet är det förbaskat svårt att någon fixar det.


Urscha för N******a Vårdcentral!!

Av Therese :) - 4 februari 2010 00:08

Godnatt eller godmorgon, beror kanske på hur man ser det. Klockan har redan blivit över 00:00. För mig är det dags att sova efter en kväll i garaget. Har skruvat ihop skotern nu. Så snart är det dags att starta den igen. :-)Godnatt!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Bloggplatsen ska i framtiden ha reklam på bloggen vad tycker du om det?
 Dåligt!!
 Bra!!
 Va?
 Lite reklam skadar väll inte?
 Ingen åsikt

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards