Välkommen - känn dig som hemma

Alla inlägg under juli 2006

Av Therese :) - 31 juli 2006 22:00

Idag var vi inte många på jobbet. E ju som på många andra ställen semester också hade sjukdommen slagit till. Redan från början var vi lite med folk. Jag blev mer eller mindre tvingad att jobba över från 16:00-19:00, så arbetsdagen blev från 7:00-19:00. Hade inte jag jobbat så, ja tro då hur dagen hade varit? Hoppas inte det blir i stil med så imorgon med. Imorgon så ska jag, killen och Gabriella äta middag tillsammans :D Ska bli mysigt. Troligen blir det taccos om det inte blir några förändringar efter vägen. Men det är ju inte fy skam de asså!

Av Therese :) - 30 juli 2006 21:41

Va på Intersport idag och shoppa lite! Hittade en superfin vindoverall i grått med röda byxor till samt två kortärmade tröjor, en grå och en röd. Bara bas tröjor men priset var helnajs endast 25.-/st och vindoverallen 250,-. Värsta fynden lixom :D och nöjd blev jag!

Av Therese :) - 30 juli 2006 21:32

Satt och kollade på Expressen.se och fann då att dom hade "fakta" om hur de sex vanligaste cheferna är! Så tänkte att ni som inte sett det där skulle få ta del av det här!1 UtvecklarchefenÄr en riktig lagspelare. Älskar att se de anställda utvecklas. Har lätt att jobba med olika människor. Är en god lyssnare. 6 av 10 är kvinnor.2 PåverkarchefenGillar att kunna påverka saker. Har bestämda åsikter om hur saker och ting bör styras. Arbetsuppgifterna ska vara stimulerande. Påverkaren drivs av att skapa bra resultat.Något oftare kvinna.3 MaktchefenDrivs främst av att ha makt att styra och ställa lite hur de vill. Tycker om respekten som följer med jobbet. Tycker att det är viktigt att få bestämma. Berättar gärna för andra att hon/han är chef. Vill göra karriär.6 av 10 är män.4 LönechefenHög lön är den främsta anledningen till att bli chef. Anställningsförmåner är viktigt. Anser att en chef bör ha extra fördelar på grund av det stora ansvaret som följer med att vara chef. Ofta privatanställd.7 av 10 är män.5 FrihetschefenDrivs av friheten som följer med chefsjobbet. Vill inte ha fasta arbetstider, utan vill göra saker när och hur hon/han vill. Ofta egen företagare.7 av 10 är män.6 PliktchefenKänner förväntningar från familj, kollegor, ledning. Såg det som en plikt att ta jobbet. Har ofta arbetat kort tid som chef. Ofta få underställda.6 av 10 är män.Jag tror att jag vet att min chef är Maktchefen, vem är din?

Av Therese :) - 29 juli 2006 22:08

Satt och pratade med killens mamma idag och hon berättade en lite "små skoj" grej. Nämligen att jag och min kille hade funnits med på listor över befinnande i området Indonesien som dom eventuellt skulle behöva beredskap för i Sundsvall när vi kom hem eftersom att vi kunde varit befinnande i Tsunamiområdet på ön Java. Men vi hade rätt snart blivit stryken efter att hennes syster vars jobbar på SOS upptäckt oss på listorna ringt och hört om vi var i trygghet. Det är ju kanske inte direkt varje dag som man hamnar på en sådan lista?! Men man kan ju vara rätt så glad över att man fick bli stryken!Var tills killens mormor och morfar på namsdagsfika idag. Morfar:n hade namnsdag, så vi fick lite mat och tårta därpå. Gottigt, mumsfillibabbas!

Av Therese :) - 28 juli 2006 20:46

Idag har jag impat på mig själv. Gjorde fisk filé och stekta grönsaker med gräddsås och förståss lite färskpäror :D Najs blev det iaf! Så nu e man mätt och belåten. Det var mkt nyttigare än att baka typ en kladdkaka tyckte jag.. *hihi*Well... nu dags för lite vila!

Av Therese :) - 28 juli 2006 11:42

Då sitter man här igen helt själv :(Killen drog iväg på jobb IGEN! Bläää! Så tro vad man ska göra idag?! Gå en sväng på stan, städa plantera blommor eller ngt helt annat?! Jag vet inte?! Jejeje.. Ska ta en match Betapet nu iaf!Tjaaao!

Av Therese :) - 27 juli 2006 21:15

Äntligen har man fått helt! Skönt! Va till hem efter jobbet idag och tvättade bilen lite.. och va fick man för det?! REGN å åskväder, såklart! Men men, blev ju fin för ett litet tag iaf. Sen så kom syrran och killen hennes på besök hemma hos mig. De ville låna lite film att se. Så får väll hoppas på att de gillar de tre de lånade :DSnart så kommer min gosis hem åsså.. tror jag ska ta o göra lite fika tills dess.. även att jag måste ta och städa lite.. ännu mer jord på golvet. Fast dock ingen trasig blomkruka för den var redan trasig! Blomman stod just nu i en glassbytta! Haha :DFunderar på om man kanske skulle ha köpt någon fler zink blomkruka de var faktist riktigt snygga. Tror att de kan passa rätt bra i mitt sovrum!! YEEAH!

Av Therese :) - 26 juli 2006 22:14

Nu har jag och katterna lekt lite. Killen åkte precis och jobbade, så själv sitter jag här och har inte så mkt att hitta på :( Så jag och katterna letade fram laserpekaren och hade jagis. De älskar att jaga laserpricken. Hihi, de är så söta då. Åsså får de motion och det är bra!Tro om det är dags för sängen nu?! Godnatt!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Bloggplatsen ska i framtiden ha reklam på bloggen vad tycker du om det?
 Dåligt!!
 Bra!!
 Va?
 Lite reklam skadar väll inte?
 Ingen åsikt

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2006 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards