Välkommen - känn dig som hemma

Alla inlägg under juli 2006

Av Therese :) - 22 juli 2006 22:51

Då kan man fundera på en sak. Har tidningsbudet sovit över? Eller har de slutat med utdelning av tidningar?! Som inte helt ovanligt så har man inte fått någon tidning idag.. Det har ju hänt ETT antal gånger... Är ST som vi har... Betalar man dyra pengar för tidningen så tycker jag faktist att man borde kunna få den. Men ibland så får man fel tidning och ibland ingen alls.. men oftast rätt... men ändå.. är inte så lång prem. 1år.. och på den tiden har det hänt att vi blivit utan tidning helt, fått tidningen typ mitt på dagen, får den när man ringt och fråga efter den.. ska det behöva vara så? Var i december som vi började prem. att tillägga.. Dåligt för att vara en tidning som ska komma ut till morgonen tycker jag! Ne, ska ringa och ta ett prat med dom jag! För när man ringde idag så säger de vi har telefon tid bla bla bla.. Så visst hade de stängt idag. Trodde att kanske tidningen var försenad, som vanligt.. men när vi kom hem senare så hade den fortfarande inte kommit! BLÄÄÄ! Sundsvalls Tidning får nog ta sig i kragen tror jag!Nå väl. Var inte som ringde från jobbet imorse så jag tog en vild chansning och följde med ner till Hudiksvall idag på bilrejs. Killens polare va med :D Fast dock gick det inte så överdrivet bra för honom.. han klarade enbart tiden 12,41 på en 402 meters sträcka. Men bättre lycka nästa gång! Skulle de ringt från jobbet så hade man väll fått åka på direkten. Och då hade man nog hunnit dit på ca. 1 timme. Vädret var iaf toppen, varmt och soligt! :DVar därefter till killens familj och åt lite grillat samt att killen och hans bror höll på att leka med båtmotorn som går askasst.. Nu börjar det att bli dags för att sova!Jag är dödstrött!

Av Therese :) - 22 juli 2006 11:11

Hej och hallå!Nu har jag uppdaterat bloggen den 16-18 juli så nu e det bara och läsa om ni har lust! :D

Av Therese :) - 21 juli 2006 17:18

Jhaja, då har man klara av två arbetsdagar! känns helt okej. Skönt att det inte är så mkt folk på jobbet så det hela tiden är massa gnäll och skrik. Hoppas på att ingen blir sjuk i helgen så man måste jobba. *håller tummisarna*Ne, nu ska jag dra och handla lite kattsand och göra rent till katterna sedan. Deras låda lukter "apa". Sen så blir det väll kanske lite mat även. Fast får se vad.

Av Therese :) - 20 juli 2006 14:13

Ja, då sitter vi på jobbet och födelsedagsfikar lite. Ena tjejen, Erika fyller 24år. Vi pratar om lite allt möjligt. Kommer in på ämnet om katter. Och då ställer ena tjejen en fråga till den andra arbetskompisen, finns det inga som knäpper katterna hos er? Så då kom det fram att så fort som det kommer en okänd katt på deras gård. Dvs. en katt som inte är deras egna i så fall skjuter hennes "gubbe" katten. Sara blev så irriterad på att de gjorde så att hon reste sig och sa nu har vi fika färdigt. Själv så blev jag så chokad över att någon kan göra så mot ett djur. Tror ju knappast att hennes katter sitter hemma på hennes gård hela tiden. Fast iof. så kanske de lever som i en fågelbur. Åhhh, jag kan bara inte förstå. En människa som gör sådära borde fan i mig varken få ha vapen licens eller äga vapen!

Av Therese :) - 20 juli 2006 10:06

Då var man tillbaka på jobbet igen. Är ungefär som annars förutom att det är lite mindre med folk. Känns skönt att man haft en ledighet! Skulle gärna ta en till snart igen. Har nästan nyss fikat. *gottigt* Känns som jag är hungrig hela tiden.. men det är väll för att jag lärt magen att den ska få massa mat sågott som varje timme. Känner mig just nu lite trött. Skulle vara skönt att kunna lägga sig i solen och sova ett tag, men.....:(

Av Therese :) - 19 juli 2006 21:04

Imorgon är det dags. Då bär det av åter till jobbet. Semestern är slut :( Tragiskt men sant! Då e det bara å ta fram det hårda skinnet och hugga i. Säga ifrån om man inte vill och folk lär vara sura som vanligt. Kan ge mig tusan på att det blir sura miner på att jag fick någon dag extra semester! Men de kan ju inte skylla på mig.. Jag visste ju inte om att jag skulle bli medbjuden på en resa. Och helt gratis till på köpet! Dock fick man betala lite mat och om man ville ha något... men det va småpengar! En lunch/middag kostade ju MAX 30.- med dricka samt att frukost var gratis :D Men säkert kommer man se någon sur min.. men de lär ju märkas vem som bryr sig om att jag kommer imorgon och frågar hur jag haft det och så.. För lär ju knappast vara någon som missat att jag rest bort.. Väntar och ser! Men hur som helst som jag skulle sagt i Indonesien för att de skulle förstå mig! I don´t care!Imorgon eftermiddag ska jag iaf på husvisning. Får se hur de huset ser ut.. kanske flyttar man snart eller också inte?! Vem vet, vem vet? Idag fyller iaf mina små kissekatter hela 1 människo år! Grattis till dem och även deras söta syskon!!!! (saknar dom)Jeje, det är kanske dags att gå och ladda lite ström i ipoden. Idogen blir ju ledsen om den inte får spela snart!Tjaaaao!

Av Therese :) - 18 juli 2006 21:05

Då var man hemma igen. Åkte från Arlanda med hyrbil, en Toyota Corolla Venso. Tyckte den va lite obehaglig att köra. Vinglig och stor lixom. Kände mig som en dvärg i den. På vägen hem så fick jag åka in på Jula i Uppsala, Valbo köpcenter i Gävle samt Dollarstore i Hudiksvall :D Blev lite shopping på alla ställen. Byxor, godis, glas, badring, hörlurar och lite annat smått och gott. Glasen blev jag skitnöjda med! Sånna som jag har letat hur länge som helst men aldrig hittat några! Äntligen hitta jag precis sånna som jag längtade efter!!! JEHOOO!

Nå väl, har packat upp lite nu.. så antar att det nu är till att gå och lägga mig. Är dödstrött!

Av Therese :) - 18 juli 2006 20:28

Jahaja, då har man precis varit på den fina restaurangen av de två som finns här… o jeah! Beställde marinerade kycklingvingar.. och man tror förståss att man ska få något till.. men inte ngt! Dessutom fick killen sin mat långt innan jag fick min :S Hoppas verkligen inte att de gick ut och tog ihjäl någon för att jag skulle få mat :S fick iaf några pommes som han inte hade hunnit ätit upp när jag fick min mat. Jeje, verka dock vara konstig servering här.. så var det på borden bredvid oxå. Vissa fick mat när de andra blev utan i samma sällskap. Jeje, blir nog inte så mkt mer matätande här. Längtar hem till Sverige! Där man vet var man får.. Här kan man aldrig vara på den säkra sidan känns det som.. Tro hur många gånger man fått hund och katt! Nä, urscha.. bara tanken på det får mig att nästan spy :(Take care, i´m soon home! :D

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Bloggplatsen ska i framtiden ha reklam på bloggen vad tycker du om det?
 Dåligt!!
 Bra!!
 Va?
 Lite reklam skadar väll inte?
 Ingen åsikt

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2006 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards