Välkommen - känn dig som hemma

Alla inlägg den 19 november 2006

Av Therese :) - 19 november 2006 10:12

Det finns ju som sagt mkt lustigt att komma över på interet.. Här är ett brev, påhittat eller ej. Gissa själv.Brev hem från SverigeNu jag skriva hem till min släkt. Jag varit många år i Sverigen nu. Jag må bra. Mycket bra. Det nog vara tre år sedan jag skriva senast. Inte bra.Hur stor vår familja vara nu? När jag reste hemifrån var vi 89 med alla. Ni vara många fler nu. Tror jag. Jag skafat eget familjet. Svenska flicka. Hon vara bra. Hon får barn sen ja få pengar av svenska staten. Hon igen få barn och jag få mera pengar av svenska staten. Sedan jag bli trött. Min läkare säga till mig inte så mycket arbete. Jag nu få anställning på Sjukkassan. Mycket bra firma. Filial över hela Serige. Inte mycket arbete, bara få pengar.Svenska folket bra men lite dumma. Man får inte ha höna eller get i lägenhet, det vara dumt, va?Svenska männen vara konstiga. dom bara jobba alltid. jag inte förstå. Svenska mannen inte säga något om jag hälsa på hans fruet. Han säga demokrati. Han ej bli galen. Han bara bli galen om jag ha höna i lägenhet. Han inte vara klok.Jag ha mycket fin lägenhet. Bara utlänningar som ha fina lägenhet. Dom vara mycket dyra. Svenska mannen inte tjäna så mycket pengar som vi. Han mycket arbeta. Hela dagen han jobba men inte tjäna så mycket pengar, och nästan alla pengar han måste betala till staten. Staten sedan ge dem till min firma. Den vara mycket bra.Jag tycka hela vår familjet skall komma till Sverige. Ni bara skaffa flygbiljett till alla. Ni spara bijetten. Socialbyrån betalar när ni komma. Dom bygga stort nytt hus här. Det blir mycket dyrt. Ingen svensk ha råd bo där så vi kan nog få den till familjet. Om vi bara få bo där vi kan ha get och höna på balkonget. Det vara bra. Jag i morgon tala med min firma om detta.Jag hoppas nu ni komma. Ni nog vara 125 i familjet nu och ni alla vara välkommna hit

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Bloggplatsen ska i framtiden ha reklam på bloggen vad tycker du om det?
 Dåligt!!
 Bra!!
 Va?
 Lite reklam skadar väll inte?
 Ingen åsikt

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Skapa flashcards