Välkommen - känn dig som hemma

Alla inlägg den 12 december 2009

Av Therese :) - 12 december 2009 20:49

Jag glömde att blogga om en bilkrachen som hade hänt på vägen till Huddik idag. Var en bil som tagit mitt räcket men det upptäckte vi inte förän vi passerade bilen och taxin framför bromsade in strax framför oss. Bilen såg ut som den hade fått något fel och försökt förfrytta sig till dikeskanten. Dom personer som färdats i bilen stod fram vid motorhuven och kollade. När vi passera såg vi hela fronten var intryckt.


När jag började tänka efter kändes det som att mitt pinnarna var vikt som om att bilen kommit söder ifrån.. Men bilen stod i riktning att åka söder ut?! Frågan är om jag minns rätt? Isf. måste bilen gjort en sju jedra U-sväng.


Kändes bra att taxin stannade så att inte vi behövde göra det. Men stackars dom som åkt i bilen.

Av Therese :) - 12 december 2009 19:28

Då sitter man här och är rätt less. Plan för kvällen var att se Johan Falks film Vapenbröder. Såg nämligen CSI filmen igår. Men planen gick i stöp. Efter att först bakat bullar och sen bestämt oss för att åka till Hudiksvall för en sväng till Albert & Herbert samt Dollarstore och sen svänga förbi ett ställe som vi köpt virke hos så ringde telefonen. Självklart står en av pappersmaskinerna i Skutskär och R måste åka dit. Helt otroligt att dom är så pass talanglös där nere på fabriken. Var med dit en gång förut och då sprang dom runt som yra höns och gjorde nada. Efter en hel dag med hjälp på telefon så fixar dom det inte att få dit någon ventil så nu krävde dom in en expert. Helkonstigt detdär.. Tro hur dom nu tänkt sig det hela när dom sparak alla så det bara finns en kvar...?!

Det är väll företag i ett nötskal att göra så. Man tänker kortsiktigt,tydligen.


Aldrig tidigare har jag varit till butiken Albert & Herbert men nu är jag såld. Lätt att jag ska dit nästa gång jag åker till Hudiksvall. Den butiken hade roligare utbud än Dollarstore. Men hinner man med ett besök på båda ställerna är inte det fy skam   

Av Therese :) - 12 december 2009 09:06

Senaste dagarna har det varit fullt upp. Jag har jobbat över på  kvällarna och när jag kommit hem har jag lagat mat fixat klart personligtbrev + CV vilket känns bra. Nu är det bara och ta tjuren i hornen. Söka, söka, söka är det som gäller! Jag vill inte bli arbetslös i vår.


Blev en sväng till Birsta City för shopping av några julklappar igår. Känns skönt att det blir mindre och mindre personer kvar på listan att fixa klappar till.


Nu börjar min mage kurra lite. Jag är hungrig. Lite frukost skulle sitta fint

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Bloggplatsen ska i framtiden ha reklam på bloggen vad tycker du om det?
 Dåligt!!
 Bra!!
 Va?
 Lite reklam skadar väll inte?
 Ingen åsikt

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards