Välkommen - känn dig som hemma

Alla inlägg under juni 2007

Av Therese :) - 20 juni 2007 19:11

Ingen arrenderar vår mark.. men tydligen är åkern slagen... Hmms.. Hur har det gått till? Vi har iaf inte bett någon om det och inte har fråga om dom får.

Eller har dom kanske slagit för att jag ska ta och hänga höet på sånnadär pinnar som man gjorde förr i tiden.. Härsa eller va de nu hete.. :S


Då kan jag ju sälja det som kanin hö och fått det slagit gratis..

Hahahhaaaa... Skulle varit roligt att se minen på den som säkert tänker komma och ta reda på det.. *asg*


Nu är jag plutt.. Nu säger inte killen varför han kollar upp hur mkt peng han har... Är det några jävla bilgrejjer på gång... Som vanligt... :(

Av Therese :) - 20 juni 2007 13:41

Säger jag något åt någon som jobbar på stället som önskemålet finns så bör det väll inte vara något problem att föra det vidare på arbetsplatsen. Är det beslutat att inga journaler ska förvaras på läkarrummen pga. att vi ska inte leta där så är det så. Läkaren hade dragit på semester och då kan dom ju inte ha en bunt med ca 10-15 st liggande på läkarrummet. Det är ju inte upp till min arbetsplats att städa på dom olika ställerna. Vi ska ju inte leta i läkarrummen är det bestämt. Men gjorde det nu ändå i efter långt letande av journalen. Och vad låg där på läkarrummet. Det är ju upp till kliniken att hålla ordning på sina journaler!

Jag tänker iaf inte springa runt och svansa efter någon människa bara för att det är det som ska passa henne! Jag har väll viktigare saker att göra!


Nå, men då ringer människan som är klinikansvarig och upplyser en av mina kollegor att JAG ska ta upp problemen med henne personligen. Ska hon då inte ta upp det med mig personligen att hon tycker att jag ska göra det?? Hon verkar inte va så mkt bättre själv och då ska hon vara chefig..  Sen kan man ju fråga sig det. Är det så svårt för dom att ta  upp något internt hos dom om det kommer ett önskemål om att vi ska följa dom regler som finns?!


Förbannade människor!


Jag lever efter orden:

Rätt ska vara rätt!

Är det så, så är det!

Av Therese :) - 19 juni 2007 23:19

Jag trodde jag skulle hinna byta sängkläder..

Jag trodde jag skulle hinna dammsuga...

Men det blir nog inte så, verka de som..


Hann inte mer än till sovrummet förrän telefonen ringde... Killen svarade.. Tydligen en vi känner som kört ner i diket... Smaaartigt. *not* Vi åkte dit och kollade på bilen. Men den såg "fin ut". Inte allt för skadad för att åkt en sväng ner i diket och åkt efter dikeskanten en bit.. Sen så åkte vi hem igen..På vägen hemma så ser vi en bil som står precis utanför står utanför vårt hus. Har vi besök var första tanken... Nej, dom har kanske kört på någon av mina katter. (hjälp) Förtvivlad går jag ut för att kolla. Det visar sig att i kurvan bortanför oss står bärgaren. Åh, tur! Ingen av mina älskade katter har fått sätta livet till. *Pustar ut* 

Stackars däremot den person som kört bilen. Tydligen hade det gått lite fort i kurvan och då hade det gått rakt fram.. Dock inte allt för stora skador på bilen. Förhoppningsvis så kan dom ju laga till den.


Mkt som händer på byn känns det som. Tur att man inte hade somnat så man missat något... Som skvallerkärringarna som inte klara av att missa något skulle sagt!


Nä, nu är det dags för godnatt!

Godnatt..


Ett slutord för kvällen!

Hoppas verkligen för bilägarnas skull att dom båda får till bilarna!

Av Therese :) - 19 juni 2007 22:08

Burr, jag känner mig lite frysen. Urscha!

Har åter igen varit ute och tvätta äppelträdet. Kusarna ska väck! Dom ska iaf inte bo på mitt träd...

Funderar på om jag ska orka gå och byta sängkläder. Skulle ju vara rätt så skönt att lägga sig i en nybäddad säng. Borde kanske ta med mig dammsugarn och dra runt den några varv på golver å.. Ja, är lika bra det nu innan man ska sova.. sen dags att natta

Godnatt :D

Av Therese :) - 19 juni 2007 17:37

Blev lite vila nu för ett tag, skönt! Blev lite mkt för ett litet tag sen. Flera bråttom grejjer på en gång. Skynda, skynda. Ojojoj. Men det gick ju fint det med. Lilla Therese fixar allt ;)


Skönt att man snart slutar. Tro vad det blir till middag ikväll? Makkisar och köttisar kanske?! Lättlagar i varje fall.


Jag är iaf hungrig nu!


Mat, mat, maaaaaaaaat!

Av Therese :) - 18 juni 2007 22:54

Blev en lång prommis förut. Gick nästan till länsgränsen och tillbaka. Duktigt gjort. Träffade en massa fina djur.. kissar, kossor och hästar. Tycker om när kossorna och hästarna finns i sina hagar jag :D

Är lite rädd för dom ändå.. men ville prata med dom lite, fast tror dom var lika rädd för mig som jag var för dom..

Kände dom att jag va rädd kanske??

Av Therese :) - 18 juni 2007 18:40

Nu har jag iaf gjort godistestet hos karamellkungen

Av Therese :) - 18 juni 2007 16:12

Ligger just nu ute på gården i solen. Hör humlorna surrar i blommorna. Har varit en bra ledig dag iaf. Vädret så gott som det bästa. Sol och moln hela dagen.. ((Det ni alla ni som varit inne i Sundsvall ;) )) Inte en droppe regn.  Hur som helst. Börja med att jag sov lääänge. Därefter så har jag inte gjort allt för mkt idag. Killens mamma ringde och jag va till dom släppte ut kissen. Va inte det lättaste att hitta henne, hon hade gömt sig för mig. Men när jag ruska i maten så kom hon. Därefter kila jag och hämta några säckar blomjord som dom haft hos sig som jag tog med mig och började plantera lite. Dock plantera jag inte så mkt. Men blev iaf lök som jag satt. Dessutom att inte glömma är att jag rensade jordgubbslandet :D verkar som att det blir några jordgubbar. Gottt när dom väl blir klaara.

Vattnade landet och blommorna, rabarbersplantorna samt äppelträdet. Blev dock inte så överlycklig när jag inser att jag fått mask och en massa ägg på trädet. Dom äter ju upp det. Kilade då in och hämtade grönsåpa med lite vatten som jag dränkte in trädet i. Hoppas att det hjälper. Har hört att det ska vara bra att använda det. Någon som har något annat tips hur man blir av med ohyran?

Ne, snart är det väll dags för lite mat. Börjar blir hungrig nu. Har små ätit typ hela dagen. Började med bullar till frukost sen några bitar marabou chokladkaka daim. Men jag är sugen på mat nu, jaaa!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Bloggplatsen ska i framtiden ha reklam på bloggen vad tycker du om det?
 Dåligt!!
 Bra!!
 Va?
 Lite reklam skadar väll inte?
 Ingen åsikt

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Skapa flashcards