Välkommen - känn dig som hemma

Alla inlägg under december 2006

Av Therese :) - 17 december 2006 01:03

Det var länge sen sist jag blogga har jag insett.. Så det är väll lika bra att skriva lite om vad jag kommit fram till och vad som hänt sen sist.Nämligen:- Julbord i fredags på Norra Berget, Gott!!!!- Man måste ALLTID kontrollera de saker man köper - Julfest med personalen på Metso, trevligt- Jag är kass på att dansa styrdans (borde kanske gå kurs?)- Det är dags att gå och lägga sig!~~~GODNATT~~~

Av Therese :) - 13 december 2006 22:20

Imorgon då är man äntligen ledig och vad ska man göra då?! Jo, då blir det till att åka på en massa olika affärer och lämna tillbaka grejjor som är hela och trasiga.K-rauta: Reklamation av trasigt badrumsskåp, lämna tillbaka brunns manchetter samt skarvbandClas Olsson: lämna tillbaka kopparrör samt en lampa vi tänkt haft i badrummetVero moda: reklamation av trasig tröjaBiltema: Lämna tillbaka några nipplar samt någon sorts band.. Coop: lämna tillbaka överblivna avloppsrörICA: Shoppa lite mat. Måste ju använda upp 25.- kupongen. Så det blir nog lite kissekatt mat för den :DTro om man kommer att gå plus på den resan?! Hahaha.. fast pengarna har ju lagts ut tidigare. Men man borde få tillbaka en del. Dessutom hoppas jag att försäkringsbolaget hör av sig och förklarar för mig varför jag ska ha dom som försäkringsbolag när dom är svin dyr. Billigt första halvåret då enbart några hundringar medans sen när dom nu skickat en ny räkning som var på ett halvår nästan 3000.- Man höll ju på att ramla baklänges när man fick den räkningen nu i julmånaden. Urscha. Hemska tanke att måsta betala denna. Men det tänker jag absolut inte göra. Antingen får dom välja på att ge mig ett kostnadsförslag kring 2300.- eller så drar jag till det försäkringsbolaget som erbjuder mig billigare! Någon måtta får det väll allt vara på hur dom kan ta betalt. Ska bli intressant och se vad dom svarar. För som vanligt ska det vara så svårt att komma fram.. Det är mer än 10 minuters väntetid. Orka sitta och vänta? Nopes! Mail är lättast! Dom kan ju alltid ringa upp en då, mkt enklare! Haha :DNu är det dags för att krypa till sängsGodnatt allesammans!

Av Therese :) - 12 december 2006 21:36

Tycker att dagen började rätt stressigt men slutade dessto lugnare. Vaknade imorse över att jag kom på att jag inte ställt klockan på väckning.. Panik! Nå väl. Hade inte försovit för länge iaf. Men då var bara till att hoppa upp och slå in packetet på P som vi skulle ha med oss till jobbet idag när vi skulle ha julklapps bytning och jul lunch. Var jätte mysigt. Nå väl. Kom någon minut försent imorse.. Fast det var inte många som tur var. Åkte lite väl sent hemifrån. Men fick trycka på gasen lite så man skulle hinna. Bruuum, bruum! Efter vägen kom en liten fin räv upp hoppande i diket och satt sig efter vägkanten för att kolla på mig när jag och brum kom och åkte förbi. Därefter spatserade lilla räv över vägen. Sen kom man ut på E4:an och såklart så när det drar ihop sig för att bli väg för att inte kunna köra om så kommer man ikapp segtrollen. Dom som ligger och kör 10-15 km under hastigheten. ÅÅhhh. Och inte nog med det. Då när man kommer ut på stora motorvägen där det är dubbelfiligt hela tiden så blir det förståss vägarbete! Lagning av räcket och en övningskörning framför som såklart ska åka precis samma väg som mig! Hur irriterande är det inte när man har bråttom?! Hur som helst så var inte chefen assur på mig när jag kom in och skulle ha medarbetarsamtalet. Och det gick ju rätt bra det med även fast jag inte hade förberett vad jag skulle säga.Men det är egentligen lite dumma frågor att svara på. Hur man skulle kunna utvecklas.. Hmm?! När man kan alla sysslorna som man ska göra så kan man väll inte utvecklas så mkt mer? Elller? Det är ju isf om det kommer något nytt. Till lunch hade vi jullunch. Jätte mysigt blev det. Vi åt, hade frågeslinga och eftermiddags fika. Dagen lite "vigd åt julen". Man kan ju säga att man sprungit och ätit godis hela dagen så just nu känns det som det är hål i alla tänderna och man rullar fram. Men det är ju snart jul då måste man ju få unna sig?! :DSå nu är man äntligen hemma efter en arbetsdag. Har precis ätit lite. Började måla lite på väggarna i badrummet men det var någon som sa att jag inte fick göra på "mitt vis" så då tyckte jag inte det var så skoj. Så gick och tände i kaminen ist. Så det blir lite varmt och sen ska jag ta en dusch. Borde snart vara dags. Hoppas det blivit varmt nu. Förm, här kommer jag!!!!

Av Therese :) - 11 december 2006 22:05

Idag har inte varit någon bra dag för mig. Har irriterat mig på många personer i min närhet.. Vet inte varför?! Kanske för att det är måndag? Kan det vara en ursäkt? :S Nä, kanske inte.. Men hoppas det blir en bättre dag imorgon. Då blir det medarbetar samtal med chefen.. Man får allt hoppas det går bra! Tro vad han kommer säga då? Det återstår att se men spännande ska det allt bli! Imorgon är det även jullunch på jobbet :) Tänk så gott med julmat! Jag längtar!!! Dags för Prison Break nu! <<-Rekomenderar!

Dop

Av Therese :) - 10 december 2006 15:51

Idag har vi varit på dop. Mysigt. Killens kusin (en gammal klasskompis till mig) dotter skulle döpas. En Malin Matilda blev det. Jätte söt liten flicka. Blev en massa olika presenter. Av oss fick hon ett mat set bestående av "sugmugg", tallrik och en skål med Rolf Lidberg motiv. Jätte fint.Efter kalaset drog vi och åt på restaurangchansen. Killens mamma behövde äta innan hon skulle till kyrkan på uppträdande.. Ska nämligen sjunga. Sen ikväll är vi bjuden på grötmiddag hos henne. Blir dock inte så mkt gröt för min del. Tar en skinkmacka ist. Fast dock vet jag inte just nu hur jag ska orka det. Är grymt propp mätt!Det är kanske dags att byta kläder och gå ner och arbeta lite med badrummet?! Så man får något gjort så att säga.

Av Therese :) - 10 december 2006 00:07

Döds trött men ändå ville jag se filmen American Pie The naked mile. Så har plågat mig igenom den mer och mindre. Filmen var sådära!? Delvis rolig. Fast de borde väll kunna låtit bli att bytt ut skådelspelarna. Men tidvis fick man skratta gott" HAHAHANu måste jag sova. Imorgon måste man upp tidigt. Ska lixom på dop :D Trevligt, trevligt hoppas jag. Sov gott allesammans

Av Therese :) - 8 december 2006 21:31

Just nu kliar hela min kropp.. Överallt! Har hållt på att isolera men "kli-isolering". Någon som har något recept på hur man ska göra för att det inte ska klia så mkt? Håller på med badrummet. Jag isolerar golvet och killen samt hans pappa drar avlopps rör och gräver. Tog det finaste jobbet jag.. ;) Jag blir ju inte så skitig av det iaf. men ist så börjar det klia en MASSA!!! Blääääch!Tydligen ska jag till killens familj nu och äta lite tårta.. Hans mamma hade kommit på att hon skulle köpa tårta idag och bjuda på. Kan ju bli riktigt gott :DSen blir det kanske någon film.. Eller om man ser något avsnitt av Prison Break om man orkar.. Vi får se :D

Av Therese :) - 7 december 2006 13:23

Badrummet har fått väggskivor. Så nu börjar det se ut som ett rum. Igår kväll satt vi upp takskivor och satt små lampor i dessa. Rätt fint blev det. Fast man vet ju inte hur det blir när det är helt klart. Tydligen har rivit ut golvet där idag. Insåg igår att det var dåligt isolerat samt att det behövdes fixas till lite. Så det blir nytt grundgolv. Även att golvvärmen hade kommit hem. Så det är nu bara att hämta från stället vi beställt från. Det är nu helt klart att den 16:e blir det julfest. Kommer bli skoj. Måste man kanske börja fundera på vad man ska ha på sig?! Kjol, byxor? Tröja, linne, skjorta? eller kanske klänning?! Vilka skor till? Något nytt eller gammal?! Återstår helt enkelt att fundera på! Men jag tror dock inte att det blir samma linne som förra året. För då var en person i 30-åren så överdrivet omogen och jobbig. Kom på att han skulle knäppa kort på urringningen... Väx upp vettja!Hoppas verkligen det blir någon god mat iaf.Mina förhoppningar:Förrätt, Skagen toastVarmrätt, kött, sås och någon god tillagad potatisEfterrätt, glass med någon fruktsåsDags att jobba nu!Hej!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Bloggplatsen ska i framtiden ha reklam på bloggen vad tycker du om det?
 Dåligt!!
 Bra!!
 Va?
 Lite reklam skadar väll inte?
 Ingen åsikt

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards