Välkommen - känn dig som hemma

Alla inlägg den 5 december 2006

Av Therese :) - 5 december 2006 21:40

Satt och lästa på Aftonbladets hemsida och det stämmer ju ganska bra det som står där... Angående varför ska personer över 40 få fler semester dagar än den som är yngre?Inte nog med att dom som är äldre ska ha mer lön än en som är yngre oavsett om den yngre kan mer än den yngre?! Är det rättvist? Samhället vi lever i anser jag är rätt diskriminerat.Hur är det när man ska gå på krogen och är ett yngre gäng blandat med tjejer och killar?! Jo, då kan det vara så att tjejer har en yngre ålder för att komma in. Det kan bero på om man är svart eller vit. Diskriminering försigår hela tiden i dagens Sverige. Även fast det inte ska vara så, varför?

Av Therese :) - 5 december 2006 20:04

Ännu en fisk har avlidit, så nu är det fyra stycken totalt som lever i fiskhimlen.. Avlidit har även mannen som vi köpte huset av samt en släkting till killen min.. Mycket med döden just nu känns det som... Tragiskt.. :(Men jag hoppas de alla får vila i frid bland änglarna. Har funderat på om man kanske borde skicka något till han som hade huset tidigare.. Var ju trots allt killens förra granne och dessutom köpte vi huset av honom. En jätte söt gammal man. Man kan ju skicka något litet som visar symbolisk grej. Jag kände ju honom trots allt inte så väl att man måste gå på begravningen, tycker jag.. Eller? Killens släkting får han själv gå till, tror jag.. träffat mannen enbart någon gång... eller orde man gå dit.. Hmm, jag får beslutsångest. Vad har man för krav på sig.. Jag är ju sambo... Men.. Hur ska man göra när det gäller begravningar?! Hur det än är så är det ett otroligt tragiskt ämne men den dagen det händer så kan man ju hoppas på att man dör knall och fall!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Bloggplatsen ska i framtiden ha reklam på bloggen vad tycker du om det?
 Dåligt!!
 Bra!!
 Va?
 Lite reklam skadar väll inte?
 Ingen åsikt

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards