Välkommen - känn dig som hemma

Alla inlägg under maj 2009

Av Therese :) - 26 maj 2009 21:48

Denhär dagen, var har den tagit vägen? Sjukt att allt bara gått så fort fort. Jag har inte ens hunnit äta middag. Så just nu ligger det lite falukorv i stekpannan och vattnet håller på att koka upp.


Jag måste äta snaaart. Annars vette tusan va som händer.


Tur att det inte tar så lång tid att fixa stuvade makaroner, korv och stekt ägg.


Snart dags för natta mat.. Inte bra för magen.. men inte bra att vara utan mat heller!

Av Therese :) - 26 maj 2009 09:01

Några dagar utan bloggande så vad har hänt i mitt liv sen senaste?! Inte speciellt mkt. Helgen spenderades ute i solen. Klippte gräs, såga ner lite träd, plantera ett körsbärsträd, tvätta och körde lite snabeldrake i bilen och grillning. Sen var det dags att natta och när jag vakna var det dags för ännu en ny arbetsvecka.


Nu ska åkas till jobbet om några minuter, så nu kan ju gissa vad som står på mitt schema idag :D


Av Therese :) - 22 maj 2009 21:16

I eftermiddag/kväll har jag testat sätta högtalarna på plats och det blev rätt okej. Men måste köpa ny rörisolering för den jag har ser inte klok ut och dessutom släpper den massa småbitar och man blir svart.

Måste åka in på K-rauta och kolla om dom säljer den sortens isolering jag önskar. (ska vara svart och ej delad med lim på ena kanten)

Sen blev det en ny nummerplåt fram.

Imorgon blir det en ny plåt bak om vädret tillåter. Inte så skoj att vara ute när det är dåligt väder.


Nu ska jag kika lite på Talang. *gäsp*

Godkväll alla kända och okända :D

Av Therese :) - 22 maj 2009 09:30

400 gram köttfärs

1 st gul lök

1 tsk salt

1 krm svart peppar


3 dl vatten

1 st köttbuljong

2 msk tomatpuré

2 dl Kokbar turkisk youhurt el. creme fraiche

vitlökpulver

1 nypa salt,peppar,oregano,paprikapulver


8 st tortillas

1 st burk cheese dip

3 st tomater

1 burk Pineapple Salsa

riven ost


Stek färsen med finhackad lök, salt och peppar.

Fyll tortillabröden med färsen, lite hackade tomater, cheese dip samt Pineapple Salsa. Gör till rullar och lägg i en ungsfast form. Strö över resterande hackade tomater.

Koka ihop vatten, buljong. tomatpuré, vitlökpulver, kryddor och turkisk youhurt/creme fraiche.

Lägg riven ost ovanpå och häll såsen över rullarna. Gratinera i 175grader 15-20 min.

Av Therese :) - 21 maj 2009 21:03

Precis kikat lite på "Jag är med i en japansk tv-show" och jag tycker inte alls om det programmet. Flamsigt, tramsigt, skrikigt och tjatigt. Har gett programmet flera chanser men det är varje gång lika irriterande och jobbigt att se. 


1f5024b1aa7acfcdd1a307bad8672a7b.jpg picture by therese82a

Som tur e så har nu nästa program sparkat igång  för kvällen. Det är de nya bönderna. Man måste ju kika vilka som ska vara med. =)

bnderna.jpg picture by therese82a

Av Therese :) - 21 maj 2009 10:30

Ibland blir jag funderad. Fått frågan, varför startar inte datorn.

Varför? Antagligen är det första man kollar då att man verkligen har tryckt på knappen för att starta den och att en liten lampa sen lyser. Sen kolla man så att skärmen är påslagen och fungerar inte det då så kanske någon strömkabel åkt ur. Men när man inte är nog teknisk för att ens komma på det så är det faktist rätt synd om personen. Då är det bara till att hjälpa till. Tur att man ibland kan vara en hjälpande hand :)

Av Therese :) - 20 maj 2009 19:43

100_2713.jpg picture by therese82a


100_2712.jpg picture by therese82a


Vilket busväder det varit i eftermiddag. Åska, blixt, regn och hagel. Man kan nog kalla det för riktigt aprilväder. Men snart är sommaren här och då glömmer man de dåliga dagarna som varit tidigare i vår.


Har jobbat idag vilket inte varit så skoj. Har haft noll motivation ända sen i början av veckan och inte blev det bättre när jag insåg att jag hade ingen ledig dag förän på lördag. Men till helgen får lite ledigt så känns det bättre nästa vecka?!

Av Therese :) - 18 maj 2009 20:57

Lördag så vaknade vi rätt tidigt. Gjorde oss iordning för att gå ner till frukosten. Åt, åt och åt tills vi var mätta och belåtna. Därefter gick vi åter till rummet, fixa det sista och gick ut på stan. Sprang runt i en massa affärer och tiden bara rullade iväg. Så det blev riktigt stressigt. Men en liten fika hann vi med iaf.


Direkt efter stansvängen så gick vi till Jensen's Bøfhus. När vi ätit och sedan gått tillbaka till hotellet. Fixades med bål och tilltugg. Innan vi gick till Norra Brunn. Riktigt trevligt var det. Sen traskade de flesta tillbaka till hotellet medans jag och Sara gick vidare. Vi frågade några personer på stan om tips var vi skulle gå.. Men sen ringde Sara en vän och fick ett annat tips, Patricia (båt i slussen).

Vi hade jätteskoj och kvällen blev lång. Inte förän att solen gått upp åkte vi tillbaka till hotellet.


Söndag morgonen blev det frukost åter igen och sen gick vi mot tågstationen för hemfärd.

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Bloggplatsen ska i framtiden ha reklam på bloggen vad tycker du om det?
 Dåligt!!
 Bra!!
 Va?
 Lite reklam skadar väll inte?
 Ingen åsikt

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards