Välkommen - känn dig som hemma

Alla inlägg under januari 2008

Av Therese :) - 31 januari 2008 19:46

Lyssna.. :D


Det sägs att detta ska vara sant... Man vill ju gärna skratta om det är sant!



http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=174777

Av Therese :) - 29 januari 2008 19:57

Om du anser dig stor i käften.. klara du då av detta? http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/article1722612.ab


Om ni nu inte klarade av att vara stor i munnen så kanske ni klarar av att styra denna maskin..

http://www.aftonbladet.se/webbtv/livsstil/karleksex/article1686460.ab


Hahaa :)

Av Therese :) - 27 januari 2008 11:03

På väg hem från jobbet igår så står efter vägen en bil med varningsblinkersen på. Och en bit ner i diket ligger en bil. Jag stannar upp och talar med personen som står vid bilen på vägen. Dom hade då varit ner och kontrollera att bilen var tom. Vilket ändå kändes rätt så betryggande. För annars hade man kanske måsta larma 112... osv.

Dock var konstigt att bilnycklarna var lämnad i så ena av personen i bilen som stannat kilade upp till ett av de två husen i närheten och dom visste inget om någon bil. Dock hade personen varit till deras granne och det visade sig att personen varit dig inte hade blivit skadad i olyckan. Tur!


Man kan ju trots allt vara glad att man än så länge aldrig behövt vara den första som kommer till en olycka och att någon är skadad.


Idag är ännu en ny arbetsdag. *gäsp* Imorgon är man iaf ledig, underbart!

Har precis kollat mailen och INGEN av alla som jag mailat till ang. deras mobil som ligger ute på olika ställen till salu har svarat. Irriterande. Varför inte sätta ut telefon nr. så man kan ringa. Det är ju trots allt några som jag är speciellt intresserad av.


Till försäljare.. Ett förslag, ta bort annons när vara är såld och kolla mailen om man då är intresserad av att sälja eller sätt ut telefon nr! TACK! :)




Av Therese :) - 26 januari 2008 16:52

Ännu en arbetsdag..


Jepp, man jobbar på som vanligt nu även fast det känns som att jag inte riktigt kommit i fas ännu... För en vecka sen kom man hem från utlandet om lite mer än en timme sen. Det känns som en evighet.


Har ännu inte hittat någon mobil som är riktigt bra åt mig. Har en del krav på den..

Man ska kunna

  • ringa/sms:a
  • Knäppa kort med okej kval.
  • radio/mp3 spelare
  • Bluetooth/usb
  • Bra pris
  • Och inte allt för gammal om den är beg.
Sony Ericsson K850i

Har funderat lite lätt på Ericsson´s K850i... Men jag vet inte...

Någon som har något förslag?

Av Therese :) - 24 januari 2008 09:58

Har precis ätit tekakor med leverpastej och gurka på. Det va otroligt gott. Mums fillibabbas!

Ute är vädret inge vidare. Det snöar tösnö, blåser och är halvkallt inte ens kissarna vill gå ut. Så vi har bänkat oss framför tvn idag tror jag. ikväll blir det till att se på handboll samt konståkningen. Håller tummarna för svenskarna. Hejjah Hejjah! Handbolls matchen igår va spännande.. ojoj.. Och vilken vändning det blev på slutet..


Herrarnas konståkning verkar vara rätt skoj med. Att svenskar är bland dom 10 bästa är faktist riktigt bra tycker jag. Så ikväll ska jag försöka följa fortsättningen på tävlingen. Dock vet jag inte vilken tid dom olika två har sändning på tv men en känsla är att det kommer krocka. *hoppas inte*

Av Therese :) - 24 januari 2008 07:01

Den förbannade person som håller på att ringa till oss från Turkiet hade nu inte ringt på en natt o dag. Sen igår kväll ringde telefonen igen... Jag svarade inte denna gången. Va f*n vill dom oss. Varför ringa och vara helt tyst.. eller helt tyst var dom ju inte dom svamla typ som någon gammal gubbe på 90bast som hade svårt att kommunicera och när man inte fick kunde prata slängde man på luren.


Första gången dom ringde var i söndagskväll.. först vid 19.30 sen ca 1- 1½ timme senare.. Sen mitt i natten och då snacka dom engelska som f*n. När du började prata om att se mig så upplyste jag dom att jag förstod inte vad dom sa. I andra änden på linjen så  mumlar det på sitt egna språk med sin vän. Sen försökte dom prata engelska igen. När jag åter igen sa jag inte fatta slängde dom på luren.

Morgonen efter vid 7, ringde dom och mumla samt slängde på luren..

Sen så tog jag tag i saken och skaffade nr. presentation och på natten när jag sov så ringde dom igen. (Äntligen kom jag över telefon nr.)

sen har det varit tyst ett tag, tills igår.. Då kl. 22.30 ringer telefonen igen.. VARFÖR? Vi känner ingen från Turkiet, så varför ska dom ringa oss??


Det är otroligt irriterande att dom ringer mitt i natten och inte kommunicerar på ett vettigt sätt!

Någon som har ett förslag på hur jag ska bli fri dom?

Av Therese :) - 20 januari 2008 11:12

Hallåj allesammans!

Då var jag hemma igen! Har haft en helt underbar semester.. Om man då räknar bort när jag var sjuk... Hur som helst så har jag hunnit med att sola, bada, varit på utflykter, shoppat... och säkert en massa fler saker som jag missat berätta...


Flygresan hem gick bra, trots stormvarningen som var igår. Enbart lite guppig resa...


Hur som helst så kan man ju tillägga såhär på slutet att.... Jag gärna stannat kvar där ett tag till... Det var underbart :)


Hej svejs på er allesammans så länge. Nu måste resväskorna städas ur..

Av Therese :) - 18 januari 2008 04:34

Tjabba allesammans!

Det känns jättetråkigt att man snart ska åka hem. Det är underbart här nere :) Enbart en sak jag inte gillar... och det är avloppen... Det luktar apa ur dom! Avloppen ligger öppet under några "stenar/plåtar" och sen är det ventelationshål i dom. Dock blev det bättre igår efter regnet som kom... Men det lär väll snart börja lukta igen. Ska nu snart byta hotell till Peach hill pga. att dom har överbokat vårat nuvarande hotell. Så det blir sviten på nästa hotell ;) Inte illa.. egen jacuzzi skulle vi visst få :D



Well well, tajm to gooo men vi ses väll snart igen hemma i sverige. Ha det najs så länge!


Kram på er alla :D

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Bloggplatsen ska i framtiden ha reklam på bloggen vad tycker du om det?
 Dåligt!!
 Bra!!
 Va?
 Lite reklam skadar väll inte?
 Ingen åsikt

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards