Välkommen - känn dig som hemma

Alla inlägg under maj 2007

Av Therese :) - 11 maj 2007 11:06

Nu har jag gjort vuxen testet....

Resultat:


Din vuxenpoäng är: 21.6


Din ålder borde vara 40.7 enligt Sveriges Vuxenpoängsstyrelse

Ojdå, ditt test visar att du måste tagga ner lite. Du är lite för mogen för din ålder. Kanske dags att sluta använda ICA-kortet eller sälja bilen? eller varför inte beställa en resa till Kos?
 

Tips på saker att göra för att få mindre poäng
  • Börja drick öl.
  • Åk till Hulsfred, dvs festivalen, inte staden.
  • Flytta ihop med några kompisar.
  • Ge dina krukväxter till grannen.
  • Sälj din bil, det är omiljövänligt.

Testa din vuxenpoäng du med

Av Therese :) - 10 maj 2007 15:08

Nu skiner bilen min. Har tvättat den både invändigt och utvändigt! Även putsat lite på mattorna med lite glans så att dom ser ut som nya Haha!
Ända som jag borde gjort är att tvätta innanför dörrarna. Men när solen gick i moln så kände vi oss rätt utarbetade (eller var det vi som ville vila?).

Så nu sitter jag och katten inne. Kisse har föresten gått och sovit medans jag sitter och äter chokladrutor. Gott! Tro om man ska ta en bit smörgåstårta snart, känner mig hungrig :S

Av Therese :) - 9 maj 2007 10:03

Varför ska folk som ska ut och rida på sina hästar rida dessa på vägarna?! Ska vi skattebetala inte kunna använda vägarna till vad det är till för?! Nämligen att köra bil på! Hur kan hästägar som beger sig ut på vägarna kräva av bilarna att dom ska stanna! De flaxa med sina förbannade armar som man skulle kunna tro att dom skulle försöka flyga iväg med hästarna. Rider ner i diket och de båda hästarna stressa upp varnandra och håller på att stegra!


Häst ägarna kan väll göra egna hästvägar förslår jag!!!





**************************

Hamburgare är gott...

.. läste att en max burgare kosta 19 kr idag på Max!

BILLIGT =)

Av Therese :) - 8 maj 2007 07:45

Tårtkalas dagen är nu här! Tårtorna som vi gjorde igår ska ätas upp. Mums mums!! Framåt kvällen blir det stor kalas.. Haha, verkar komma hur mkt folk som helst känns det som. Hade varit skönt om man kunde duka upp en massa bord ute att äta vid. Men så är dock inte fallet. Misstänker att det kommer bli tråångt!


Kom igår kväll på att jag skulle ut och tvätta bilen. Vid si såsär en elva tiden. Ni kan ju gissa hur mkt man såg.. Typ skuggan av en bil :D Men ren blev bilen tills dess att man åkte ut på vägen imorse. Där va som en leråker. Vägverket hade precis varit och hyvla vägen samt lagt en massa vatten. Lera överallt! Ville verkligen inte kolla på bilen när jag kom fram.

Kan ju tänka mig hur den ser ut..

Av Therese :) - 7 maj 2007 19:16

Det är dags att börja med tårtorna snart. Känns jobbigt! Men dom måste ju göras. Annars blir väll besökarna lite snopen om vi inte bjuder på tårta *haha

Fast tro hur den kommer bli?! Ska testa nytt recept och då vet man ju aldrig hur det kommer sluta..

Men när jag åt tårta med detdär receptet tidigare så va det gottigt! Men är nog svårare att göra den själv, kanske??!

Av Therese :) - 7 maj 2007 13:41

Nu har personen som ska komma och börja jobba hos oss varit på besök. Som det kändes så verka det lite si å så det.. Urscha, känns tragiskt :( Vill ju ha kvar Sara.. Men man vet ju aldrig hur lång tid man har kvar själv heller. När man minst anar det så kommer dom uppifrån med ett brev och storkängnan. Bara till att hålla i sig! 

Men ändå är det ännu en person som ska läras upp. Kan inte något av det vi håller på med men kan ju självklart lära sig. Men ändå kan det vara tungt att lära upp nya personer. Men måste man så måste man.. *suckar*


Ikväll blir det tårt bakning. Blir smörgåstårta, låter väll gott?? Fast frågan är ju, hur många kommer? Kommer R´s kusiner som är gluten allergiker? Har för tillfället isf inget att bjuda dom på :S


Jag är trött nu...

Av Therese :) - 6 maj 2007 13:12

Det hör inte till det vanliga att se polisbilar i området där jag bor eftersom att huset ligger 15-20minuters bilväg rakt in i skogen efter att man svängt av E4:an. Iofs så är det en polis som har stuga inte allt för långt härifrån men.. varför skulle han ta firma bilen till stugan?! Dessutom så tror jag inte att det är samma bil som åkt förbi två gånger.. isf borde den åka runt i ring eftersom att den har inte åkt fram och tillbaka.. man kan allt se mkt när man håller på och målar, putsar och hänger gardiner i fönstren..

Tro om något hänt här i närheten eller om de bara är ute och åker här ändå?

Kanske har dom polisfest i stugan *hihi* =)

Av Therese :) - 6 maj 2007 12:50

Jag känner mig lite avis idag på syster yster som drog till Turkiet imose. lär snart vara framme. Hade mkt gärna följt med till värmen jag med! Fast visst är det fint här hemma i Sverige å. Träden börjar bli gröna, gräset lika så och fåglarna kvittrar ute i solen. Men var är värmen... Som det är nu går man ju och "halvfryser" hela tiden..


*lockar på värmen*

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Bloggplatsen ska i framtiden ha reklam på bloggen vad tycker du om det?
 Dåligt!!
 Bra!!
 Va?
 Lite reklam skadar väll inte?
 Ingen åsikt

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Skapa flashcards