Välkommen - känn dig som hemma

Alla inlägg under maj 2007

Av Therese :) - 15 maj 2007 14:53

Det känns inge vidare att få höra, till hösten blir det mer indragningar.. Då ska sekreterarna och kanslisterna få sig en omgång. Sist in först ut.. Ja, så ska det enligt sjukhuset vara :S

Jag har dock inte så mkt dagar att tillgodoräkna..


Det känns skitjobbigt. Även om det är ett halvår i tid att skaffa nytt jobb så är det ju knappast säkert att man får ett nytt..


Ska man skratta eller gråta?


Av Therese :) - 14 maj 2007 21:09

Bild från kanal5.


Har precis suttit bänkad framför tvn och sett två avsnitt Prison Break samt ett avsnitt Outsiders. Egentligen var det bara en slump som gjorde att jag zappa mellan kanalerna och upptäckte att programmet "Flickan med tumören i ansiktet" skulle börja. Tänkte att det kunde ju vara ett rätt så intressant program så bestämde mig för att börja kolla på det. Rörande vilken otäck tumör hon hade i ansiktet. Ursch och fy! Man kan ju vara glad att man inte bor i ett så fattigt land som Pastina Nthoki. Man kan knappast påstå att hon blev speciellt "snygg" efter operationen. Men att behöva kvävas av en tumör i ansiktet är nog inte direkt heller vad man önskar.

Efter att det blev så stort press pådrag med Pastinas sjukdom, så visade det sig även vara många fler som sökte läkarvård efter det omtalade fallet. Annars fick personerna ofta "gömmas undan". Det är tragiskt hur det kan vara.


Att vara tjej/kvinna och inte betyda något, kan knappast vara lätt!

Av Therese :) - 14 maj 2007 13:07

Tydligen har dom sett fåglar vid vår skorsten :S Hoppas bara inte att kajjorna håller på att bygga bo. Får elda lite kanske, så kanske dom flyttar dessutom blir det ju varmt inne :D


Ska snart ha upplärning av en kvinna som ska börja jobba hos oss i höst men som nu är och provar på jobbet så att hon vet vad vi håller på med så att hon hinner ändra sig innan dess.. Haha..

Vi får väll se hur det går.. vänta och seee...

Av Therese :) - 13 maj 2007 21:21

Oj, så mkt det varit idag.. fast ändå inte.. men saker som inte skulle vara som de var.. kan man väll kanske säga ist. Klockan blev ända framåt halv fyra innan det blev lunch. Och sen hade jag och E lite tur, för precis när vi ätit färdigt kom två av killarna som jobbar på transport förbi med en kartong latex vantar?! Eller...?! Men dom hade dock lagt två burkar med glass i.. som dom bjussa oss på. Hmms... vet inte hur många gånger jag fråga vad dom med den?! Men lixom, jätte snällt att dom ens tvänkte på oss.. annars kunde man ju tro att dom hittat på något bus. Haha, man vet ju aldrig!

Glassen var mumsigt vaniljglass med choklad?! bitar i! Passa perfa efter maten :D

Så gladeligen mumsade jag och E i sig glassen..


Sen ikväll så blev jag bjuden på kycklingt till middag och til efterrätt nybakad socker kaka! Mmmm...!

Därefter kilade jag hem och tog äntligen tag i min glass med jordgubbs sylt/mos som jag längtat efter i flerrrra dagar! Lite sommar känsla över det hela..! Och gott.. tom. kissekatt tyckte om! :D

Av Therese :) - 13 maj 2007 11:52

Det blev en slager flopp igår.. Tråkigt tråkigt! Jag trodde verkligen på sveriges bidrag. Men men, östländerna rösta ju på varandra.. helt klart.. Men mkt tråkigt att det ska behöva vara så. Nästa år blir det kvala för att få vara med :(


Jeje, that´s life!



Slutresultatet:

1. Serbien. Marija Serifovic: "Molitva" 268 poäng
   2. Ukraina. Verka Serdutjka: "Dancing lasha tumbai" 235
   3. Ryssland. Serebro: "Song #1" 207
   4. Turkiet. Kenan Dogulu: "Shake it up shakerim" 163
   5. Bulgarien. Elitsa Todorova & Stojan Jankulov: "Voda" 157
   6. Vitryssland. Koldun: "Work your magic" 145
   7. Grekland. Sarbel: "Yassou Maria" 139
   8. Armenien. Hayko: "Anytime you need" 138
   9. Ungern. Magdi Ruzsa: "Unsubstantial blues" 128
   10. Moldavien. Natalia Barbu: "Fight" 109
   11. Bosnien-Herįegovina. Maria: "Nameless river" 108
   12. Georgien. Sopho: "Visionary dream" 97
   13. Rumänien. Todomondo: "Liubi, liubi, I love you" 86
   14. Makedonien. Karolina: "Mojot svet" 73
   15. Slovenien. Alenka Gotar: "Cvet z juga" 68
   16. Lettland. Bonaparti.lv: "Questa notte"54
   17. Finland. Hanna: "Leave me alone" 53
   18. Sverige. The Ark: "The worrying kind" 51
   19. Tyskland. Roger Cicero: "Frauen regier'n die welt" 49
   20. Spanien. D'Nash: "I love you mi vida" 43
   21. Litauen. The 4 Fun: "Love or leave" 28
   22. Frankrike. Les Fatals Picards: "L'amour ā la franįaise" 19
   23. Storbritannien. Scooch: "Flying the flag (for you)" 19
   24. Irland. Dervish: "They can't stop the spring" 5

Av Therese :) - 12 maj 2007 14:01

Ikväll är det dags igen! Självklart ska man sitta bänkad framför tvn klockan 21.00 Verkar som att vi ska och grilla hos killens familj/grannen ikväll.. och jag slutar jobba vid 19.. men man får väll kasta i sig maten och kila hem till tvn. Brukar komma hem vid 19,45 då... och har dom grillat maten när jag kommer hem så vet jag någon som kommer ställa sig i protest! Då vägrar jag komma dit även! För att bjuda in på mat och säga att man ska ta med sig kött och sen när man kommer ät maten grillad för en två-tre timmar sen.. hur kul är det om man inte ska äta rester?

Vi får se hur det blir...


Jobbar och sliter som vanligt när man jobbar. Men väntar på att arbetskompisen ska komma in nu. Är ashungrig! Blir taccos... *mums*



HEJJA HEJJA THE ARK!!!

Av Therese :) - 11 maj 2007 17:13

Joo, så känns det. Jag är irriterad.. Jepp, det är jag! Tror folk att dom styra och ställla hur som helst? Jag kräver lite ordning, tack! Rutiner är till för att följas och inte för att man ska hitta på egna..

Sen skälla på folk som har rätt, är det rätt att göra så?!

Urscha vilken arbets dag!


Dessutom kan man ju funderar på hästfolket...

Har dom rätt att gå i vilken trädgård som helst och på vilken tomt även??! Rida rakt genom trädgårdslandet, är det rätt?


Jag är nog nästan arg.... eller förbannad!

Gaaaaah!

Av Therese :) - 11 maj 2007 11:57

Ja, det är lustigt vad folk kan hacka på att jag tycker att folk som rider ut med hästar som inte verkar ett dugg van vid bilar befinner sig på vägen. Både bilar och hästar har ju enligt de lagar som är rätt att vara på vägarna! Men sen bör ju dom som rider/åker efter hästarna tänka på att det kan ju komma en cross, motorcykel, bil, traktor eller vad som helst som skrämmer hästen och föraren kastas av. Sen att tillägga visst är dessa regler som finns ang. hästarna att hoppar dom på din bil som står helt *pip* stilla så får ju bilägaren fan för det.. och det kan man ju diskutera om det är rätt eller fel.. men det går jag inte in på för jag ska fika nu!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Bloggplatsen ska i framtiden ha reklam på bloggen vad tycker du om det?
 Dåligt!!
 Bra!!
 Va?
 Lite reklam skadar väll inte?
 Ingen åsikt

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Skapa flashcards