Välkommen - känn dig som hemma

Alla inlägg under juni 2006

Av Therese :) - 2 juni 2006 19:17

På eftermiddagen efter att jag blivit bjuden på mat, friterade strips samt kyckling så gick jag och katten ner till sjön för att se om vi hade lika bra fiske lycka som på dagen! Och det hade vi, fast det var inte lika enkelt :DVi fick en abborre.

Av Therese :) - 2 juni 2006 17:03

Av Therese :) - 2 juni 2006 17:02

Av Therese :) - 2 juni 2006 16:58

Vet dock inte vad dessa heter... Vet du?Tyvärr lite dålig bild

Av Therese :) - 2 juni 2006 16:55

Visste inte riktigt vad jag skulle hittat på efter att jag varit och fiskat ett tag vid sjön. Så då gick jag en promenad eftersom att jag tyckte jag hörde tranorna som skrek. Och sant som sagt! Där stod de på åkern och åt en massa gott gräs :D Stora och fina va det! Såg även en några andra så typ skalbagge djur. Påminde om nyckelpigor fast lite större och utan prickar! Rätt äcklig var de, både till utseende och vad de gjorde *blink*

Av Therese :) - 2 juni 2006 16:53

Här har vi killens bror Einar ute med sin moppe. Egentligen ville han att jag skulle fota honom när han kör på bakhjulet eller framhjulet. Men tyvärr ville den inte starta :(

Av Therese :) - 2 juni 2006 12:36

Har varit på mötet nu! Fick dock lite beslutsångest över de erbjudanden jag fick..Men något erbjudande ska jag iaf nappa på :DPresentkort?Ny bil mot lite tillägg?2st. fria service?Vad ska man välja tro.. spänningen är olidlig! Men jag ska allt sova på saken tror jag :DKram och hej, leverpastej!

Av Therese :) - 1 juni 2006 22:42

Här är forskarnas 10 budord.1. Ha det skönt. Lätt solbränna, några öl och en bastu hejdar åldrandet. Forskarna säger att små mängder gift, strålning och värme hjälper kroppen att på egen hand reparera skador.2. Var gift. En stabil relation är bra för hälsan, särskilt i en värld som förändras snabbt. 3. Hitta ett hem. Hitta en plats där du trivs och stanna där så länge du kan. Bostaden bör ligga naturskönt.4. Ta ett glas. Unna dig att ”synda” lite. Whisky, choklad och spel är bara nyttigt, så länge man konsumerar med måtta.5. Hjärngymnastik. Korsord, böcker och motion håller huvudet i trim.6. Gå till läkaren. Besök doktorn regelbundet. Då upptäcks eventuella krämpor i tid. 7. Ät hälsosamt. Undvik fett. Svårare än så är det inte.8. Ta risker. Utmaningar som resor eller att lära sig ett nytt språk kan förlänga livet med flera år.9. Räkna med ett långt liv. Ta till dig ny teknik och andra nymodigheter. Undvik att se nya uppfinningar som något du är för gammal för. 10. Var lycklig, Le, skratta och skämta. Glada människor löper mindre risk att få hjärtproblem och lever längre.Om man följer dessa råd, isf tror forskarna enligt Aftonbladet att man ska bli 100år. Testa och se vettja :D

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Bloggplatsen ska i framtiden ha reklam på bloggen vad tycker du om det?
 Dåligt!!
 Bra!!
 Va?
 Lite reklam skadar väll inte?
 Ingen åsikt

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2006 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards