Välkommen - känn dig som hemma

Alla inlägg den 22 november 2009

Mat

Av Therese :) - 22 november 2009 17:32

De brädor samt ribb som saknades på maskinhallen är nu uppspikad och det känns skönt. Dock har jag en bräda som måste målas. Så det måste jag ta mig tid att göra i veckan oavsett om jag vill eller ej.


Funderar nu på att börja med taccosen som jag tänkte det skulle bli till middag idag. Vore inte helt fel. Sen ta en varm dusch. Jag fryser fortfarande trots att jag varit inne i cirka 2 timmar. Då kanske man blir varm i kroppen. Sen måste vi även kolla på vad som är problem med mina bromsar på bilen. Antingen är bromsskivan konstig eller också något med bromsklossarna. Blir ett sjujeklans gnekande och gnisslande när jag har bromsat för mycket.


Mat tajm.



Av Therese :) - 22 november 2009 10:16

315415.jpg picture by therese82a


Filmens handling:

Ystad drabbas av välplanerade rån mot värdetransporter. Bilar sätts i brand, motorvägar spärras av och stora miljonbelopp försvinner. Aspiranterna Isabelle och Pontus hamnar mitt i råndramat och tar upp jakten på rånarna. Kurt Wallander och hans kollegor jobbar på bred front och får upp ett spår som leder till Sven Adelgren, en äldre vän och före detta poliskollega till Wallander, som nu arbetar på Seceuro som ansvarar för flera av de rånade transporterna. Under tiden arbetar Svartman med ett fall där en orienterare mördats. När Svartman senare enligt en upphittad orienteringskarta följer i orienterarens fotspår trampar han rakt in...


Precis som alla dom andra Wallander filmerna så går denna i samma fotspår men trots det så är den riktigt spännande och jag satt emellanåt med paniken i halsgropen.

 

Betyg:

Av Therese :) - 22 november 2009 10:02

Fredag

Då fixade vi iordning några brädor som ska sitta runt garageporten. Dessa grundmålades. Därefter så åkte vi till Birsta. Blev en hel del saker där. Hyllor, som skruv saker, eluttag, batteriladdare och hemmabio. Äntligen en ny spelare så man kan se dvd-skivor.

Sen åkte vi hemåt. Stannade till på Max i stan för att få lite mat i magen.


Lördag

Målade vi brädorna som grundmålades på fredagen. I hopp om att de ska vara torra till idag så vi kan sätta upp dessa.

Sen städade vi lite och jag bakade en Polly som jag tog med på middagen vi skulle till på kvällen. Fick riktigt god mat. Creps till förrätt sen kött, potatisgratäng och sås. Mmmm.. Gott var det. Och efter maten blev det efterrätt. Mums!

Efter maten satt vi ett tag och pratade innan vi åkte hemåt för att se Wallander filmen Läckan.


Söndag

Det är idag det.... Jah. Jobbigt att det nu snart är en ny arbetsvecka. Har varit riktigt skönt med några dagars ledigt. Men antar att man imorgon ska jobba igen :)


Ska snart kliva upp. Har legat riktgit länge i sängen och bara slappat. Men snart får man nog liggsår om man ligger kvar. Lite frukost och sen ut och kolla om brädorna har torkat skulle nu vara på sin plats.

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Bloggplatsen ska i framtiden ha reklam på bloggen vad tycker du om det?
 Dåligt!!
 Bra!!
 Va?
 Lite reklam skadar väll inte?
 Ingen åsikt

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Skapa flashcards