Välkommen - känn dig som hemma

Alla inlägg under juli 2009

Av Therese :) - 7 juli 2009 23:56

GRATTIS!!!!!!!!

Picnikcollage-6.jpg picture by therese82a

 Sista timmen på jobbet bestämde jag mig för att fixa en present till lilla jempa som idag blir 27 år. Oj så gammal hon är men så liten ;)

Så skyndade iväg och svängde in på parkeringen till affären 18:56. Sprang in och leta efter något. Ljuslycktor vet jag hon gillar så det är ett ganska säkert kort :D


20090707729.jpg picture by therese82a

Vi bänkade la oss på sängen framför tvn för att först se på Michael Jakssons begravningscermoni samt kista som sägs vara helt enorm och dyr. Kan verkligen inte påstå att det var något som föll mig i smaken. Gjord i guld och ställningen kistan rullades på såg ut som en vagn tagen från bårhuset. Ska kistan vara så flott och en stor begravning tycker jag att man borde kunna lägga några extra kronor på en snygg vagn till kistan med.

Efter ett tag flippa vi över till Paris BBF och därefter Real housewifes of New York. (såg från gatan dit du kommer "flytta" Bella, verkar flott där *haha* kulorna lär rulla.)

20090707731.jpg picture by therese82a


Eftersom att vi hade så otroligt roligt så roade vi oss med att fota en liten konstig bild. Men rätt rolig är den trots allt :)

På kalas ska man ha skoj!






20090701690.jpg picture by therese82a

Sjukt jobbigt att jag hittade denhär bilden från Gatufesten i onsdags. Hur gott vore det inte med en langos just nu! Min mage kurrar och det är jobbigt att gå och sova på hungrig mage men jag har inget val.


Mer langos till folket!!!


GODNATT!

Av Therese :) - 5 juli 2009 21:58

nu är man mätt o belåten. Riktigt propp!

Av Therese :) - 5 juli 2009 20:31

Arbetshelgen avklarad *puh* Nu är det ingen mer helg innan semestern (tro jah, hoppas jah). Tyckte allt flöt på fort idag. Kollade på klockan vid 12 och sen vid 14:30 kom hon jag jobba med och fråga om vi inte skulle äta något. För lite senare skulle hennes son och barnbarnet kika förbi. Sen vips så var klockan 18:45. Dags för stängning. :)


Kom hem och då hjälpte jag till med matlagningen samt diska. Blir strax makaronpudding med sallad. Åh, jag längtar. Min mage kurrar. Blev endast en liten Gorby´s pirog idag.


Kollade precis utbudet av filmer ikväll. Fråga är vilken man ska se Little girl lost: The Delimar Vera story eller Wimbledon. Lutar åt Little girl lost då jag gillar verklighetbaserade filmer. Och enligt information om flilmen på tv.nu står följande:

Amerikanskt drama från 2008. Baserad på en verklig händelse. En kvinna trodde att hennes lilla dotter hade omkommit i en brand, men sex år senare hittar hon dottern som då lever med en annan familj.

Av Therese :) - 4 juli 2009 10:53

Sjuk så förbannat hett det är inne och luften står helt stilla. Inte blev det bättre att man tog på sig lite varmare kläder idag. Vädret ute var inte lika kanon idag som igår och tidigare dagar. Men det har inte kylanlänggningen förståt. Tur att vi har två fläktar. Ena var inget problem att starta. Men värre var det med den andra. Den hade nog dammat igen eller liknande.

Var inte helt lätt att få den att starta. Skaka den, peta på fläktvingarna (va heter de?) och blåste. Hände inge men efter ett litet tag och banne den som ger sig så såg man hur dom sakta förflytta sig. Äntligen! Den startar!


Nu sitter jag i fläktande vindar och det är underbart!


(Termometern: 25,3grader)

Av Therese :) - 4 juli 2009 08:52

Helt sjukt. Mamma ringde precis och berättade att syrran och hennes kille haft besök av vargen. Helt sjukt. Man kan ju tro att man aldrig ska se en varg och då helt plötsligt står den där utanför fönstret. Hundarna som dom har hade varit väldigt intresserade och ylat som bara den.

Kan det bero på att dom tänkte att det varit en lekkompis som var utanför buren?



Picnikcollage-5.jpg picture by therese82a


Ett tips!
Om du bor i Njurunda området så bör man passa sina boskap för det är där som vargen var i morse. Jag tror det är samma varg som var i Stöde samt varit inne i stan. Vargen är nog en duktig vandrare, vad tror ni?

Av Therese :) - 3 juli 2009 19:32

Helt sjuk dethär med gratisbio. Genom att besöka olika hemsidor, nappa på massa härliga erbjudanden och falla för kampanjer som är så bra så man knappt kan tro sina ögon så kan man även få äran att gå på bio gratis.


Så varför tveka?


Bli medlem

Av Therese :) - 3 juli 2009 12:50

Sjukt så trött jag är idag. Gäspar hela tiden. Beror kanske på att det blev ännu en sen kväll igår. Inte Gatufesten dock utan grillning hos syrran samt hennes kille. Men trevligt hade vi förstås. Är ju självklart att man måste på lite kalajs när syrran fyllde. Tråkigt att inte ha någon besökare på födelsedagen, bara för att hon jobba och sen när hon sluta så skulle folk på Gatufesten eller bara inte orka för att det skulle bli så sent.


*gäsp*


Äh, kan inte hålla på såhär. Nu ska jag arbeta.

Av Therese :) - 2 juli 2009 17:49

Sjukt va vaaarmt det är men nog är det allt härligt :)


Blev en sväng på stan idag. Jag och G kika lite i affärer. Blev dock inte så mkt shopping men lite iaf. Hon köpte ett svart linne och jag en väska. Båda två var fynd, det är allt som kostar under 100:-

Åt i Dalton´s tältet. Gott, men va jag minns så var jag mer impad av den tallriken förra året. Köttfärsen var inte den roligaste.

Sen blev det dags för en glass såklart. Varmt

Åh, nu höll jag på att glömma. Köpte present till syster samt en goodiebag också.

Goodiebag innehåll: tidning, läppglans+överskydd (va heter de nu igen?), godis, vatten samt någon hudkräm. Har inte läst så noga på va de va.


Väl hemma blev det förstås att läsa tidningen ute i det underbara vädret. Men snart är det dags för kalas. Syster E fyller år. Iofs. inte så många som kommer till henne. Men jag iaf :)

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Bloggplatsen ska i framtiden ha reklam på bloggen vad tycker du om det?
 Dåligt!!
 Bra!!
 Va?
 Lite reklam skadar väll inte?
 Ingen åsikt

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards