Välkommen - känn dig som hemma

Direktlänk till inlägg 21 april 2008

Förföljd av en dåre?

Av Therese :) - 21 april 2008 15:57

Snart är denna semester över. Har varit med om en hel del händelser. Den senaste är då vi upptäckte att det låg ett distrikt precis bakom vårt hotell med massa matställen och sen en bit längre bort med en massa shopping. Men tragiskt nog så blev det ingen shopping där :( Utan vi råkade ut för tiggare samt att vi blev förföljd av en ful och äcklig man. Först gick vi för bi honom.. La då märke till honom att han stod och lukta ur en (youghurt?) burk. Sen gick han efter oss. Sen efter ett tag sakkade han efter och sen sprang han ikapp oss och en bit framför och satt sig. Därefter reste han sig och började gå efter. Ökade självklart takten för att komma ifrån honom, men förgäves.

Därefter kilade vi ut i den helgalna trafiken här och över på andra sidan för att kila tillbaka om "hemtrakterna". Tro på fan att han på något sätt hade tagit sig om oss och stod där på gatan när vi kom igen.. Där efter gick färden i rask takt mot hotellet. Daaam så scary I was!


Annars, vad har hänt sen sist jag blogga.. Hmm.. igår blev jag paniksjuk. Fick spendera typ en timme på toa med både den ena och andra händelsen. Sen mådde jag mkt bättre. Jag misstänker dock att det kan vara något med maten som min mage inte tålde riktigt.. Mat kulturen här är ju lite strange...

Mestadels måltiderna har intagits på KFC eller McDonken. Då vet man vad man får iaf. KFC blir det nuggets och pommes och Donken, Big Mac & co. Det är säkra kort!


Säkra kort tycker även två tyskar som vi träffade idag när vi besökte The Great Wall eller som vi säger i Sverige, Kinesiska Muren. Var igår och bokade en resa dit för hela 160 SEK (190 CNY/RMB). Visst låter det dyrt... :) Då ingick resa t/r, Kinesiska muren, besök av en Ming grav, något Jade center (massa av kinas berömda stenar), Vänskapsbutiken (gjordes massa koppar föremål samt dekorerade dessa mm, kikade på OS arenor (fast på håll), te provningn, fotmassage samt en doktor som föreläste för oss alla hur vi mådde. Jag var trött, hade ofta ont i magen, problem med "tjejveckan samt het inombords. Hihi :) Han skulle ge mig medicin emot det men tackade nej.. Vad skulle det vara för medicin kan man ju fundera sig.. Men jag vågar inte ens fundera på det. Sömnmedel? :S


Mister R skulle ha medicin mot ryggont och skulle då ha någon medicin mot rygg ont. Två tuber.. Endast 800.- Hehe... Sant eller ej?! Det får väll tiden utvisa i guess.


Nu ska jag packa lite. Så kanske man hinner med att kika lite på gatan imorgon innan vi far hem :( Hade lätt kunna varit här en vecka till om plånboken varit lite större, maten varit bättre samt att man får vara rädd för att få en massa övervikt. Jobbigt om man åker på någon sån. Det vill jag/vi inte. Fast isf. är det väll jag som åker på den.. SSÅÅÅÅÅÅ mkt jag har shoppat!


Tjaao everyone.

 
 
jempa

jempa

21 april 2008 22:25

usch vad läskigt o bli förföljda!! angående converse-skorna, Storlek 36,5( =US 4 kan det också stå i skorna, det motsvarar EUR 36,5)). Vita, låga :) Om du nu har vägarna förbi förstås! Hoppas ni får en bra sista dag där i Kina så ses vi snart! Kraaama

http://jempa.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese :) - 6 oktober 2012 13:21

Sitter just nu på ett café i huddik kollar på utsikten i ens fönstret sjöbodar andra trafiken och nedanför mins fötter en massa fler folk som fikar. Nu blir strax en sväng i affärer alltid lika skoj. Sen blir det tacco kväll. :)...

Av Therese :) - 18 augusti 2012 06:02

Precis som alla andra år brukar det vara samma "skrot" på Selångers marknad men detta året hittade jag detta också :D...

Av Therese :) - 13 augusti 2012 18:46

Gjorde precis ett besök i mosters hallonbuske. Mums vad gott det är med stora trädgårdshallon!...

Av Therese :) - 24 juli 2012 14:42

Härligt väder ännu en dag så då tog vi en fika mamma, faster och kusin. Blev glass, mums!...

Av Therese :) - 22 juli 2012 14:46

Smultron är så otroligt gott! Mums

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Bloggplatsen ska i framtiden ha reklam på bloggen vad tycker du om det?
 Dåligt!!
 Bra!!
 Va?
 Lite reklam skadar väll inte?
 Ingen åsikt

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards