Välkommen - känn dig som hemma

Alla inlägg under september 2006

Av Therese :) - 28 september 2006 13:23

Vitlökskyckling4st. kycklingfileér150g. champinjoner (delas)1st. purjolök eller paprika100gr. (1 ask) Cautadou vitlöksost1st. hönsbuljongtärning1msk mjöl2dl. vatten2dl. matlagningsgrädde (ev. 5dl)svartpeppar + persiljaStrimla fileérna (bitar) och stek dom i ca. 5minuter. Skiva champinjoner och purjolök. Fräs det och lägg det i grytan med köttet. Vispa ihop mjöl, vatten och slå det över, låt det koka upp. Häll i grädde, ost, svartpeppar + buljongtärning. Låt småputtra några min. Servera med bandspagetti/ris samt sallad.Smaklig måltid!!!

Av Therese :) - 28 september 2006 11:49

Här får ni alla nyfikna en liten titt från vårt näst intill färdiga sovrum samt klädkammare :DJag tycker iaf att det är fiiiint där :D

Av Therese :) - 28 september 2006 08:59

Nu fungerar internet i huset å :DEn dag innan utsatt tid.. Iofs. kanske det funkade igår med men det provade vi inte...Har fortfarande ont i ryggen, Varför?Idag är 14-år sen Estonia förliste. Så jag tycker allt att vi ska skänka dom alla som var med en tanke idag! Skönt att vara ledig idag med! VILA!!!!

Av Therese :) - 27 september 2006 12:59

Imorgon kommer lilla Jempa hem från Turkiet. Tro hur hon haft det?! Hoppas det varit bra. Men jag kommer säkerligen att vara välldigt avundsjuk om hon är brun... Fast det kommer hon väll förståss vara. Så man får väll dra på sig några kila brun utan sol om man ska vara med henne. ;)Skulle välldigt gärna vilja åka på en resa jag med men det är inte direkt så ekonomin håller för det. Jag har ju trots allt en hel del kostnader nu. Och dessa är förståss på huset. Man vill ju gärna att det ska bli fint. Snart, snart, snart!!! :D Fast innerst inne vet man ju att det tar tid...

Av Therese :) - 27 september 2006 08:07

Jag har så jävla ont i ryggen idag att jag kan knappt sätta mig på en stol. Böja mig ner för att lyfta upp något från golvet. Tro varför? Kan förkylningar sätta sig i ryggen eller kan det blivit någon inflamation? Men går rätt bra antingen när man sitter stilla eller att man går rakt upp, så att ryggen är rak vill säga.Snokjohan är inte på jobbet idag heller, skönt! Då behöver man inte känna sig förföljd för vad man än gör. Om man jobbar eller om man tar en vila. Hur som helst SKÖÖÖNT är det! Igår fick jag mina gardiner och sängkläder som jag beställde för ett tag sen. Jättefina var de! Fast fattig blev man. Men som tur är så får man påfyllning imorgon (om ingen vill ge mig en slant innan?). Tänk vad rik man ska bli!!! :D

Av Therese :) - 26 september 2006 16:28

Tro om jag börjar bli sjuk?Känner mig trött, har ont i huvudet, stel i ryggen och känner mig konstig i halsen.. Kanske något på gång? Men jag hoppas inte det iaf!!! Känns skönt att det inte är så lång tid kvar nu tills man ska gå hem... nedräkning pågår.. Då blir det direkt hem till sängen och vila. Skulle se på Prison Break igår.. men blev så att jag somnade innan det var slut :( Jobbigt, eftersom att jag välldigt gärna ville se det.. Men var så slut att jag inte ens hörde telefonen som ringde precis bredvid öra på mig... Illa!Nu är det dags att jobba vidare lite... hej så länge......

Av Therese :) - 25 september 2006 19:06

Jag har ont, ont i mitt huvud :(Vill inte ha det :( Hoppas det går över snart. Men kanske vore bra att gå och sova tidigt. Då kanske det går över snabbt. Ikväll är det föresten Prison Break.. Hade jag tänkte försöka att se. Bra serie tycker jag!!!

Av Therese :) - 25 september 2006 11:41

Du har väll inte missat att jag har en n omröstning om snabbmat????KOM IHÅG ATT RÖSTA =D

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Bloggplatsen ska i framtiden ha reklam på bloggen vad tycker du om det?
 Dåligt!!
 Bra!!
 Va?
 Lite reklam skadar väll inte?
 Ingen åsikt

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2006 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards