Välkommen - känn dig som hemma

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2006

BLÄ!

Av Therese :) - 15 augusti 2006 16:40

Jag blir så arg, irriterad, förbannad och less på att folk ska hänga upp sig på saker och ting!Som idag t.ex Hade skrivit en avvikelse på att man inte kan göra hur som helst med patienternas journaler utan att det oftast kan vara viktigt att journal återfinns för att vårdnaden ska bli rätt och detta har påtalats för personerna i fråga många, många gånger tidigare! Ändå händer inget! Så då var avvikelsen ett faktum (tyckte jag) eftersom att de inte kan "lyssna på oss". På avvikelsen fanns en rad där man skulle fylla i "Vad tror Du var orsak/er till händelsen?" Jag gjorde det och skrev till ett eget alternativ, nämligen Lathet. Tydligen hade "klinikbossen" tagit mycket illa vid sig och ringt upp min "boss" och tagit upp det med honom. Så såklart blev man inkallad och det tas upp att jag använde ett "lite fult ord". Jag anser att jag måste få tycka vad jag vill eller är det inte så???? Har man inte rätt att tycka vad man vill? Dessutom måste jag ju få uttrycka det hur jag känner. Varför ska jag använda en massa översvenska som man knappt kan förstå?! Som då min boss älskar att göra.... Jag tyckte faktist att det är lathet och då skrev jag det. Att dom inte kan lyssna på vad man säger! Jag tycker att man ska kunna utföra arbetet riktigt!Och speciellt viktigt kan det vara när det kan gälla liv och död! Jag tycker att rätt ska vara rätt och riktigt inte halvdant! Det är skillnad att jobba på dagarna då det är en massa bemanning och man jobbar på en klinik. Men när man jobbar på över tio olika kliniker i huset så blir det en helt annan 5:a!

 
 
Ingen bild

Rikke

18 augusti 2006 20:20

heeeeeelt rätt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese :) - 6 oktober 2012 13:21

Sitter just nu på ett café i huddik kollar på utsikten i ens fönstret sjöbodar andra trafiken och nedanför mins fötter en massa fler folk som fikar. Nu blir strax en sväng i affärer alltid lika skoj. Sen blir det tacco kväll. :)...

Av Therese :) - 18 augusti 2012 06:02

Precis som alla andra år brukar det vara samma "skrot" på Selångers marknad men detta året hittade jag detta också :D...

Av Therese :) - 13 augusti 2012 18:46

Gjorde precis ett besök i mosters hallonbuske. Mums vad gott det är med stora trädgårdshallon!...

Av Therese :) - 24 juli 2012 14:42

Härligt väder ännu en dag så då tog vi en fika mamma, faster och kusin. Blev glass, mums!...

Av Therese :) - 22 juli 2012 14:46

Smultron är så otroligt gott! Mums

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Bloggplatsen ska i framtiden ha reklam på bloggen vad tycker du om det?
 Dåligt!!
 Bra!!
 Va?
 Lite reklam skadar väll inte?
 Ingen åsikt

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2006 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards