Välkommen - känn dig som hemma

Alla inlägg under juli 2010

Av Therese :) - 8 juli 2010 23:14

Igår var en stressig dag. Efter jobbet så var vi till Birsta och inhandlade lite byggvaror. Därefter direkt till moster på kalas. Och knappt han man få i sig fikat förrän man var i stan på invigningen. Men det är ju roligt när det händer något. Synd bara att det alltid ska hända samtidigt.


DSC00765.jpg 

Efter att ha kollat på Lisa Nilsson (i gröna gardinklänningen) bestämde vi oss för att möta upp Jenny och sen äta. Gick förbi Mementos tält och fanns sittplatser så vi bestämde oss för att äta där.

DSC00774.jpg 


När vi kollade in en affischen med menyn så insåg vi att det var lite felstavat. 

mementosmeny.jpg picture by therese82a


Efter maten kikade vi på Brolle.  DSC00784.jpg


Ursäkta dålig kvalité på bilderna, men dom är knäppt med mobilen och jag ville inte stå längst fram och trängas :D

Av Therese :) - 6 juli 2010 17:37

Endast 171 dagar kvar till julafton och 178 till nyårsafton. Visst känns det bra att få veta det mitt i härligaste sommarmånaden, Juli. Tanken på det är skrämmande, det kan vara riktigt kallt och en massa snö. Det är inte långt dit kvar. Var tar sommaren vägen? Kan någon stoppa tiden? Till vintern så finns bara minnen kvar av hur härlig sommaren var och en längtan till kommande sommar. Gilla läget!

Av Therese :) - 6 juli 2010 00:00

Idag börjar Gatufesten. Inte direkt att det var världens drag där. Åtminstonde inte när vi var där och åt. Men kanske blev det senare.

Vi var ner och käkade lite efter bion The karate kid. Tänkte att jag skulle testa något annat i Daltons tältet mot för vad jag brukar äta, så testade hamburgaren. Inte alls någon favorit. Tacka vet jag nachostallriken. Man önskade ju då att man hade retur rätt på maten men det misstänker jag att dom inte hade så var väl ingen ide att lämna tillbaka maten. Torr och tråkig va den. 


Vi satt och pratade ett tag och sen gick vi runt en sväng och kollade innan vi bestämde oss att åka hem. Så nu är det dags för att sova lite. Imorgon är en ny arbetsdag.


DSC00754.jpg


DSC00755.jpg picture by therese82a

Av Therese :) - 5 juli 2010 23:55

karate_kid_2010_jayden_smith_001.jpg


Premiär 6 augusti men redan ikväll var vi iväg och såg filmen. Snäll-Jenny hade varit och hämtat gratis biljetter till oss så vem kan då motstå bio? Om jag själv skulle betalat för att gå på bio hade jag antagligen inte valt denna film. Sparkar och bråk brukar inte vara min typ av filmer. Men filmen var riktigt bra. Trots att filmen var 2:20 lång så gick tiden fort. 


Betyg:

Av Therese :) - 4 juli 2010 17:30

DSC00749.jpg picture by therese82a

Mygg, knort och diverse bitdjur har tagit några tuggor på mina ben. Dessutom blev det inte bättre över att jag blivit täckt med värmeutslag.

Av Therese :) - 4 juli 2010 10:42

Igår var det fest på byn, riktigt trevligt och otroligt mycket folk. Som vanligt så är det en del som faller bort redan efter maten medans andra är kvar enda in på småtimmarna.


Ett stort tack till dom som arrangerade festen!

Nu vet jag ju vilka några hemliga läsare är  


DSC00722.jpg picture by therese82a


DSC00726.jpg


DSC00728.jpg


DSC00731.jpg


DSC00736.jpg


DSC00738.jpg


DSC00745.jpg picture by therese82a

DSC00746.jpg

Av Therese :) - 1 juli 2010 22:30

Hur långt kan man gå, det är dagens fundering det. Finns det inga gränser? Hur snål är Ryanair? Inför mynttoaletter och även trycker in folk stående i planen. Det är deras senaste planer. Men hallå? Jag tror visst det har slagit slint för dom. Hur kan man ens flyga med ett sånt bolag? Jag tycker det låter som vansinniga ideér.

tummen-ner-tant.jpg picture by therese82a

 Jag kan inte förstå att man ens kommit på det. Själv har jag aldrig rest med Ryanair och det känns inte direkt mer lockande att resa med dom när dom skaffar ännu mer vansinniga regler. 

Nja att stå packade i planet känns inte direkt lockande. Jag tror dom får tänka om, det kommer inte bli någon hit!

Länk




Av Therese :) - 1 juli 2010 19:30

På förfrågan några bilder från BUGRUN 2010


CSC_0006.jpg picture by therese82a

Vårt camping place, såg rätt fint och städat ut tills dess att det blåste storm på lördagen



DSC_0106.jpg picture by therese82a

Ingen brist på fantasi.. Några personer hade gjort en grill av bilen.



DSC_0103.jpg

En fin bil.. 


DSC_0117.jpg picture by therese82a






DSC_0060.jpg

Strippen


DSC_0084.jpg

Egge på strippen


DSC_0101.jpg

Därefter kom lite regn..



DSC_0038.jpg

Sammanfattningsvis kan man säga att det va otroligt mycket lus och skogssniglar av olika modeller. Som mest hittade jag 34 sniglar på en tältsida och då jag hade haft skona på tork hittade jag en i skon när jag skulle sätta på mig den. URSCHA! Dessutom hittade jag en i vardera skon när jag kom hem. Dom satt fast torkade, mysigt... NOT! Men värst var nog allt dom stora svarta, vidriga!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Bloggplatsen ska i framtiden ha reklam på bloggen vad tycker du om det?
 Dåligt!!
 Bra!!
 Va?
 Lite reklam skadar väll inte?
 Ingen åsikt

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Skapa flashcards