Välkommen - känn dig som hemma

Alla inlägg under augusti 2009

Av Therese :) - 26 augusti 2009 20:19

Såhär går det med bygget...


23 augusti 2009 kl.09:5220090823860.jpg picture by therese82a


23 augusti 2009 kl.21:01

20090823862.jpg picture by therese82a


25 augusti 2009 kl. 21:25
20090825865.jpg picture by therese82a


Ikväll regnar det. Mina regnkläder är redan blöta och R behövde hjälpa till med att laga en bil till han som grävde hos oss så idag blev en vilodag. Nya tag imorgon.

VIT.gif picture by therese82a

Av Therese :) - 26 augusti 2009 20:01

090826 by you.

En ruta poppa up hoppade fram när jag jag kopplade telefonen till datorn om att den ville uppdatera programvaran i telefonen. Visst stod det i början att man skulle göra backup på det som fanns i telefonen. Men det står det ju ibland ändå trots att inget händer. Så jag körde på.. Och nu är allt i telefonen borta. Alla meddelanden, alla telefonkontakter. Åh, känns jobbigt. Men bra att jag gjorde en backup för en tid sen så precis allt går inte förlorat. Dock tar det en välldans tid tills det är inlagt.. Det går inte tokfort direkt.


Jag väntar..........



____________________________________________________

Edit: Så, äntligen. Nu är det mesta sig likt igen. :D

VIT.gif picture by therese82a


Av Therese :) - 26 augusti 2009 13:07

Hallå där köp blåbär!

Var några dagar sen sist. Schemat har varit allt för fullt. Dagarna har gått åt till att jobba på jobbet och kvällarna till att jobba på bygget. Det har flytit på som bara den tiden. Arbetsdagarnas slut har varit kring kl. 22-23 på kvällarna och sen har det blivit middag och jag har somnat som en stock därefter. Sjukt jobbigt att det blir mörkt så tidigt på kvällarna. Men eftersom att man vet att snart är vintern på intågande så är det bäst att jobba på.


Nu är det dags för fortsatt arbete, lunchen är slut.


Tjaaa så long!

Av Therese :) - 24 augusti 2009 07:15

Nu börjar det igen. Nu är det verkligen höst. Björkarna har börja byta färg på löven och värst utav allt var att imorse fick jag skrapa rutorna.


Why?

Av Therese :) - 23 augusti 2009 22:16

Fy sjutton så trött jag är. Klev upp klockan 7 imorse och kl. 8 gick vi ut och började snickra. Betydligt roligare var det idag då vädret så gott som hela dagen var på topp. Endast i ca. 5 minuter kom en störtskur. Men det brydde inte oss. Vi bara fortsatte och fortsatte precis som en maskin.

Kom in vid 21 efter att ha spikat upp all resning, nej nu luras jag lite nästan all resning. Det känns skönt. Orkar inte fixa med några bilder idag. För nu ska jag sova. Känner mig riktigt trött. Vilket kanske iofs. inte är så konstigt.


Godnatt

VIT.gif picture by therese82a

Av Therese :) - 22 augusti 2009 16:20

 20090822853.jpg picture by therese82a

Fy bubblan vad jag fryser. Har nästan nyss kommit in och var då genom blöt trots att jag haft regnkläder på mig. Regnstället jag har är nog inte allt för bra misstänker jag. Såg att när man spänner den så blir det små hål i gummit. Kanske dags för att införskaffa ett nytt? Det jag har tror jag jag haft sen jag gick i högstatiet om inte längre. Och det var ju ett XX antal år sen.


Finns annars ett annat alternativ som jag skulle digga, att det slutar regnar!

20090822855.jpg picture by therese82a

Nu måste det lagas lite mat.

VIT.gif picture by therese82a

Av Therese :) - 22 augusti 2009 10:19

Var tar tiden vägen. Jag tycker inte att jag riktigt hinner med mig? Kanske var man bortskämd när man hade semester så man trodde man hade hur mkt tid som helst.

 20090821851.jpg picture by therese82a

Jobb och jobb i vanlig ordning igår. På eftermiddagen/kvällen blev det besök hos mormor och moster samt farfar. Hoppa in i bilen och vidare till mamma, pappa och syrran. Kollade om vi fick igång hennes laptops internet men vi hann inte fixa till det. Inte det enklaste verkar det vara att få igång det. Sen drog vi alla iväg på kina där vi mötte upp syster + A och R. Skulle först till ett kina som skulle ha öppet till kl. 21 enligt vad vi läst i restaurangfoldern samt på dörren. Men där var låst och svart när vi kom dit så vi åkte vidare till Dragon House.20090821848.jpg picture by therese82a

Hos Dragon House upptäckte vi att dom serverade buffé. Hur grymt som helst tyckte jag. Att få blanda hur man vill och äta tills man blev riktigt, riktigt mätt. Pris, endast 99:-. Priset inkluderade då dricka, bröd, sallad, kaffe och kaka.


Nu ska jag ta en fika och sen leta reda på mina regnkläder var nu dom gömda. Regnkläder är verkligen vad som behövs en sånhär regnig dag då man ska vara ute!

VIT.gif picture by therese82a

WR

Av Therese :) - 20 augusti 2009 20:35

Idag händer inge speciellt skoj. Har jobbat, precis som vanligt. Nyss slog jag på tv så nu kollar jag på fridrotts VM. De första som händer, tjuvstart. Men när dom nu kom iväg så fixade Bolt världsrekord (WR), tid 19:19 på 200meter. Hade det varit en själv så hade det nog tagit minuter. Haha. Skulle suttit fint med en amerikansk chokladmuffins nu, är jag grymt sugen på en sån. Måste baka någon dag.


Nu ska jag lägga mig vid tvn och vila.

VIT.gif picture by therese82a


Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Bloggplatsen ska i framtiden ha reklam på bloggen vad tycker du om det?
 Dåligt!!
 Bra!!
 Va?
 Lite reklam skadar väll inte?
 Ingen åsikt

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards