Välkommen - känn dig som hemma

Alla inlägg den 17 augusti 2009

Av Therese :) - 17 augusti 2009 22:53

När jag klappa katten på förmiddagen kände jag en svullnad vid örat men såg inget mer. Dock kändes det som hon blivit riven. Men nu ikväll satt hon och tvätta. Jag kände det lukta h*****e så jag gick och kolla och då kom var och då mena jag VAR! Så in i helskotta mkt dessutom. Har försökt klippa rent och såg då ett sår. Googla på ormbett. Och hitta ett ormbett som var riktigt lika. Iofs. ser det ut som två hål som masken krypit in i. Typ såhär. Men hennes ser ut som ett. Inte alls bra. Imorgon måste jag kontakta vetrinären och troligen skriva ut medicin. För det är så förbannat inflamerat. Ska försöka tvätta men antagligen lär det inte vara så skönt så hon lär väll vilja flytta sig. Fast när jag klämde ut varet så låg hon konstigt nog så gott som helt stilla.


Stackars lilla gogumman min.

VIT.gif picture by therese82a

Av Therese :) - 17 augusti 2009 15:24

Och vad hände med mitt förra inlägg hittas inte igen och jag kan heller inte ta bort det. Konstigt. Äh, skriver om i en kortare version..


Igår kväll tog jag fram den nya flaskan med hudkräm Natusan Holyday Skin body milk, Night som ska vara för normal till torr hud. Då jag var riktigt torr om händerna efter att ha varit i jord + cement så tog jag en klick för att testa. 

Imorse när jag vakna var jag brun i handflatorna + ovansidan såg ut som vantar. Går och läser på flaskan och längst ner står med liten text "Gradually builds a beautiful, light tan". Oj, hudkrämen jag köpte var visst inte vanlig hudkräm. Den ger tydligen färg också. Priset, 2 st för 30:- på Dollarstore var helt överkomligt men nästa gång smörjer jag in lite mer jämt.

VIT.gif picture by therese82a

Av Therese :) - 17 augusti 2009 07:57

Lördagen höll vi på med bygget. R´s pappa körde lastbil med grus medans vi gjorde klart det sista runtom. På kvällen hann vi med ett besök på Selångers marknad. Köpte lite småkrafs bla. en plånbok, kryddor och munkar. Efter marknadsbesöket åkte vi till mamma och pappa på besök. Och självklart fikade vi munkar - en tradition.


20090815843.jpg picture by therese82a


20090815842.jpg picture by therese82a


Söndagen så fortstatte bygget. Som tur var så behövde vi inte börja med planera ut högarna. Utan det hade R´s pappa varit och hjälpt oss med på kvällen innan. Och tur var det för natten och morgonen regnade det. Men kring 9:30 blev det upphåll. Så självklart var vi ut med spade och kratta för att få ut de massor som inte gick att få ut med traktorn. Tungt tungt, men det gick. Sen fortsatte vi med diket. 

På kvällen kunde vi börja med att kapa plintarna så att dom blev jämna. Efter ett tag började det småregna lite så då gick vi in fixa med lite mat och däreter decka jag.

Skönt att det var uppehåll nästan hela dagen annars hade det blivit så lerigt.

20090812827.jpg picture by therese82a


20090815838.jpg picture by therese82a


Idag är det måndag och jag bestämde mig för att vakna tidigt så jag vakna kring 7. Dags att börja vänja sig för tidiga dagar då det snart är dags för att börja jobba och det känns ju förstås lite tungt. Men det ska nog gå :D

VIT.gif picture by therese82a

Av Therese :) - 17 augusti 2009 07:49

20090809817.jpg picture by therese82a

Lägg ett tacocips i botten sen en klick pineapple Salsa, en bit pepparkorv och riven ost ovanpå.

In i ugnen 175grader i 5 minuter.

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Bloggplatsen ska i framtiden ha reklam på bloggen vad tycker du om det?
 Dåligt!!
 Bra!!
 Va?
 Lite reklam skadar väll inte?
 Ingen åsikt

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Skapa flashcards