Välkommen - känn dig som hemma

Alla inlägg den 31 juli 2009

Av Therese :) - 31 juli 2009 22:33

Blev ett pass på lägdan idag med. Har varit ute med röjsågen och kört ner en massa träd. Sen blev det till att dra ihop skräpet till en hög. Sjukt mkt som måste tas bort. Vet inte när han som bodde här tidigare röjde. Men vissa träd är så tjocka att man måste ta ner de med motorsåg.


Blev en liten bloggpaus för att ta igen mig men nu måste jag omedelbart in i duschen innan jag flyter bort. Men samtidigt skönt... då vet man att man gjort något bra och jobbigt.



Vad tycker jag om röjsågen, än så länge... (speciellt för dig Kisse som ville veta)

Röjsågen fungerar än så länge kanonfint! Har inte haft något problem med den mer än att det var konstigt med choken. Då den var av, va den på och tvärt om (som vi fatta det). Men nu vet vi det, så än så länge är den värd priset. Kan iofs. vara bra att smörja nere vid klingan/trimmerhuvudet rätt ofta. Jag är inte så duktig på att veta hur det brukar vara med sånnadär maskiner men R sa att det såg lite "klent". Så för att vara på den säkra sidan att den inte pajja så kan det vara bra att smörja en gång för mkt än för lite.


Tajm för dusch!

VIT.gif picture by therese82a

Av Therese :) - 31 juli 2009 08:26

 frukost.gif picture by therese82a

Vädret ser ut att bli sådär idag. Men trots det så ska vi ut och fortsätta. Någon takstol till bör vi väll hinna idag. Har endast gjort en än så länge men fina blir dom.


Annars har jag inte några speciella planer för dagen. Det enda jag hoppas är att det blir uppehåll idag. Tycker att det är jobbigt att det regnar varje dag. 


Nu väntar frukost.

VIT.gif picture by therese82a

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Bloggplatsen ska i framtiden ha reklam på bloggen vad tycker du om det?
 Dåligt!!
 Bra!!
 Va?
 Lite reklam skadar väll inte?
 Ingen åsikt

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Skapa flashcards