Välkommen - känn dig som hemma

Alla inlägg den 25 juli 2009

Av Therese :) - 25 juli 2009 23:49

Har ikväll suttit bänkad framför tvn och sett filmen North Country. Jättebra film, kanske kan det bero på att jag är svag för filmer med en verklighet bakom? För er som inte sett den så är det ett tips att se den.


Filmens handling:

Josey Aimes söker jobb och får till slut ett jobb vid en järnmalmsgruvorna i Minnesota. Hennes mål är att tjäna pengar så att hon kan ta hand om sina barn och se till att det finns mat på bordet.

I järnmalmsgruvorna möter hon stort motstånd mot kvinliga arbetare något hon inte accepterar. Hon stämmer arbetsgivaren pga. att hon varje person ska vara respekterad på sin arbetsplatsen vilket slutar... (se filmen får ni se)


Betyg:

VIT.gif picture by therese82a

Av Therese :) - 25 juli 2009 13:17

Efter gårdagen så är min rygg paj! Sällan har jag ont i ryggen men idag är det bara SKIT! Knappt röra mig. Går som en gammal gumma på 100 bast! Har försökt med massage. Blev inge bättre.

Vet inte exakt vad det beror på. Antingen är det för att jag dragit en massa ris/träd eller också kan det vara att jag sträckte mig när jag halka i trappen. Hur det än är hoppas jag att det snart går över! Har en del saker som skulle behöva göras men egentligen är det kanske bättre att vila? Eller?

VIT.gif picture by therese82a

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Bloggplatsen ska i framtiden ha reklam på bloggen vad tycker du om det?
 Dåligt!!
 Bra!!
 Va?
 Lite reklam skadar väll inte?
 Ingen åsikt

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards