Välkommen - känn dig som hemma

Alla inlägg den 18 juli 2009

Av Therese :) - 18 juli 2009 23:54

AUKTION GNARP!

 20090718745.jpg picture by therese82a

Idag blev det ett besök i Gnarp. För första gånger var jag på auktion. Och det var faktist riktigt roligt. Blev några fynd för vårat sällskap.

Ra: En industridammsugare som fungera klockrent!

Ro: En handöverfräs

E: En låda med diverse glas samt  kaffekoppar och fat

B: En korg med lite smått och gott i

I: En låda garn, en stolsdyna, bord

Och sen jag.. Denna charmiga gamla våg (se nedan) slog jag till på samt en låda med julsaker. Var mest en julgransmatta som jag sett som var söt och att få den nästan gratis va ett kap.


Ni kan gissa hur full bilen var när vi skulle hem. Tur att vi då åkte buss.


Var riktigt skoj med auktion. Måste snart besöka någon till! :D


20090718746-1.jpg picture by therese82a


20090718748.jpg picture by therese82a

På väg hem gjorde vi några stopp. Ett av dessa var i Sörfjärden där vi kikade hur underbart det var vid havs samt köpte oss en glass för att äta i det härliga sommarvädret.


20090718749.jpg picture by therese82a

Nästa stopp var på kyrkogården i Gnarp. Var blommor som skulle vattnas. Så jag följde med. Är inte allt för ofta man går till kyrkogården men insåg att det är helt sjukt vilka fina gravar vissa personer har medans vissa har långt gräs eller rent av tistlar som som växer i rutan där det ska växa fina blommor. Jag blev lite irriterad över att se det. SKANDAL! Att inte anhöriga kan vårda gravarna. Om man inte orkar/kan så är det bättre att man endast låter det växa helt vanligt gräs som lätt kan klippas ner med gräsklipparen.


Var två gravar som jag fastnade för lite extra.En a av dom hade ett hål i gravsten och en öppningsbar lucka i glas på ena sidan medans det var ett fast glas på motsvarande sidan. Sen hade man ställt ett ljus mitt emellan som när det var mörkt skulle lysa vid graven.


Den andra var en helt vanlig gravsten samt en ruta för att sätta blommor i. Men istället för att ha blommor där i, så hade man lagt kritvita stenar i botten. I mitten ovanpå låg tre hjärtan och några blå glastenar runt om som "lyste" upp ibland det vita. Superfint! Tips om någon ska fixa iordning en grav.

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Bloggplatsen ska i framtiden ha reklam på bloggen vad tycker du om det?
 Dåligt!!
 Bra!!
 Va?
 Lite reklam skadar väll inte?
 Ingen åsikt

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards