Välkommen - känn dig som hemma

Alla inlägg den 1 april 2009

Av Therese :) - 1 april 2009 20:44

Idag har jag gjort allt för att hålla låg profil. Jag har kännt mig så lätt irriterad på det mesta. Åhhh... En och annan skulle kunna fått höra vad jag tyckt idag. Men jag har klara mig dagen igenom utan att såra någon (tror jag).


Har haft rätt mkt för mig på jobbet idag. Tiden har sprungit iväg. Haft APT-möte och då blev det en massa prat om spar spar och spar. Inte alls så uppmuntrande det heller. Och självklart kan inte en av dom jag jobbar med knipa igen. Hon drar ur sig "Det är bara att hålla i hatten!" Och det kom självklart från den rätta munnen. Hon som blev flyttad till oss för att sparka ut en som jobbade hos oss tidigare. (!"#¤%  &"//*_~)

Tur att hon tala först och tänker imorgon! Riktigt olämpligt tillfälle att säga så tyckte jag, speciellt eftersom att ingen mår direkt bra över hela situationen då det är många på vår arbetsplast som sitter löst till.


Klarade av hela dagen och efter jobbet så åkte jag ner på stan. Mötte upp Jempa. Vi hade riktigt trevligt. Blev dock inte så mkt shopping för mig men lite för Jempa (skor och tröja).

Till middag åt vi på McDonalds men där tog det slut på mitt tålamod. Hon som stod i kassan frågade oss vad vi skulle ha och vi beställde (var för sig). När vi väntar på vår beställning inser vi att hon frågar personen bakom om han ska ha plusmeny. Både jag och Jempa kollar oss runt och inser att det står att glömmer vi fråga om plusmeny bjuder vi på den. Så vi båda skriker i kör att vi blev inte tillfrågade och kräver +-meny. Då drar den sura .... kassörskan ur sig att hon tillfråga oss och att vi sa nej. Hon vägrar ge oss plusmeny vilket vi hade rätt till!

Dåligt gjort av henne att inte stå för att hon gjorde fel! Dessutom att hon var skitsur mot en gammal tant som stog framför oss gjorde ju inte att hon ligger speciellt bättre till i mina ögon. Hon borde verkligen bli skickad på charm- och servicekurs!


Jempa.jpg picture by therese82a

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Bloggplatsen ska i framtiden ha reklam på bloggen vad tycker du om det?
 Dåligt!!
 Bra!!
 Va?
 Lite reklam skadar väll inte?
 Ingen åsikt

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards