Välkommen - känn dig som hemma

Alla inlägg under mars 2009

Av Therese :) - 18 mars 2009 17:58

Idag har det varit något fel på internet hos mig. Ringde till internet leverantören men dom påstod att dom kunde inte se något.. Mer än att vi hade haft problem att åkt in och ut. Så vi fick då göra en felanmälan. Så nu är frågan om det är dom som har varit här och fixat något eller om det har börjat fungera av sig själv?


Har haft en härlig skön ledig idag idag! Strålande sol så då passade jag på att tvätta bilen. Så nu är den ren och fin utanpå, värre inne i den..

Sen har jag kollat lite på abonemang. Har lite beslutsångest hur jag ska göra. Just nu använder jag telia flexibel. Då kan man ladda på för 300kr och ringa så gott som gratis i två månader. Men det gäller bara om man ringer inom Telia. Men framöver så kommer personer i min omgivning använda sig av Telia, Telenor och Halebop. Och då blir det kanske billigare att ha någon annan operatör. Någon som har tips på något bra teleoperatör samt abonemang/kontantkort?

Har hittat att Glocalnet´s abonemang som heter Fritt (?) verkar rätt ok. Någon som har någon erfarenhet av det?

Av Therese :) - 16 mars 2009 21:17

Min nacke är helt paj just nu. Har värk därifrån som strålar upp mot huvudet som i sin tur gett mig huvudvärk. Varför, jag vet inte?!

Sitter just nu i en massage fotölj och masserar nacken. Kanske blir det bättre. Är reklam på spårlöst så då va det bara till att passa på att få lite massage.


För övrigt måste jag informera er om att jag tycker det känns underbart att det är varmare ute på dagarna. Det droppar från taken, fåglarna kvittrar och  solen smålyser mellan träden. Visst är det underbart. Det är snart vår.


Nu ska jag krypa ner i sängen och kika på tvn. Hoppas på att min huvud sitter kvar imorgon när man vaknar.


Godnatt

Av Therese :) - 15 mars 2009 23:06

Ligger i sängen o softa...


Dags att sova nu


Av Therese :) - 15 mars 2009 12:46

Andra arbetsdagen efter semestern. Fortfarande inte helt i form. Kan även bero på att gårdagens kväll blev sen. Kom inte hem förän vid tolv.

Efter jobbet blev det ett besök på Max sen blev det bio, Män som hatar kvinnor. Filmen var bra tyckte jag. Men hade iofs. inte samma krav som två av dom jag var och såg filmen med. Dom såg hela tiden att allt inte stämde med boken. Tydligen var filmen och boken olika men det är ju inget man vet om man inte läst boken.


Min plan var först att sitta hemma och slappa framför tv:n med Melodifestivalen men det blir inte alltid som man tänkt sig.

Av Therese :) - 14 mars 2009 10:58

Och hur känns det att vara tillbaka å arbeta igen? Njjaa, kan jag ju påstå. Känner mig virrig och less. Det första jag möttes av var en sak som jag fixade klart precis innan jag åkte till utlandet och en annan tjej skulle göra klar det sista. Det hade hon inte gjort! Irriterande. Så den saken har legat klar i 2 ½ vecka och enbart väntat på en ynka liten sak! Sen fortsatte jag med att kolla mailen. Då möts man av påminnelse. Läser.. Vi har inte fått in Er betalning.... Jahaja. Det var de... Sen läser man nästa sak. Vi avbokar om vi inte hört något av er... Ännu bättre...  Så nu är tydligen hotellet avbokat och vi står utan hotell när arbetet ska till stockholm. Jippi jippi yeah yeah!


Nu är jag lite less! Kul att äntligen vara tillbaka på jobbet :)


Av Therese :) - 12 mars 2009 12:59

Tããããããrt! Nu sitter vi pa flygplatsen i Natal och snart ska vi hem. Nog har det allt varit skont vãder. Vore inte fel med en vecka till.. Men men.


Tjaaa so loong!

Av Therese :) - 10 mars 2009 22:23

Idag så var det en dag ute på sanddynorna, laguner samt havsbad. Bokade vår tur med Viking Tour och funkade perfekt! Så dom kan jag tipsa om i f a. ni ska på resa till Ponta Negra. Våran chaffis Kal va hur rolig som helst. En pajjas :D


DSC01859.jpg picture by therese82a

Nu ska vi dra ut och äta. Och då lyder den ständiga frågan. Vad och var ska vi äta??

Av Therese :) - 10 mars 2009 02:25

Bilder från Ponta Negra


Åksjuke tabletter samt antibiotika


Sandbacken


Krabba fångad på stranden



En "liten" våg som slog in över oss när vi solade (flod)


Allt vatten försvunnit, var?? (Ebb)

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Bloggplatsen ska i framtiden ha reklam på bloggen vad tycker du om det?
 Dåligt!!
 Bra!!
 Va?
 Lite reklam skadar väll inte?
 Ingen åsikt

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Skapa flashcards