Välkommen - känn dig som hemma

Alla inlägg den 13 februari 2009

Av Therese :) - 13 februari 2009 20:31

Hittade en artikel som jag precis läst. Blev nästan lite mörkrädd när man läste den. Att skaffa barn vid en ålder då man inte ens är byxmyndig. *ruskar på huvudet* Borde man inte vara barn ett tag innan man ska bli så vuxen att man skaffar ett barn????? Två barn som har ett barn. Åh, hjääälp!

Nog kan jag förstå att om man är sådär ung inte vågar berätta för sina föräldrar.


Vill ni också läsa artikeln så finns den hos Aftonbladet här.

Av Therese :) - 13 februari 2009 17:00

Tänt några ljus och sitter med lapen i knä. Funderar på bättre tider...

Min lediga dag har spenderats med att sitta ute i solen. Dock är det precis i vanlig ordning när man är hemma och ledig. Man får vara själv. Kan inte förstå vad som är så förbannat viktigt med att vara i garaget. Han drog sen dit sin polare oxå som tydligen bränt sönder halva sig! Men de bryr mig inte eller rättare sagt jag orkar inte bry mig så värst mkt. Är man så jävla dum att man mekar eller rättare sagt kommer på att man ska skrota en bil man nyss kört med så kan det ju inte gå sämre. Tydligen fått en massa hett vatten över sig. Vet faktist inte vad dom håller på med och känns som jag inte orka bry mig. Tydligen skulle dom åka till Vårdcentralen nu.....

Hoppas att dom kommer ihåg att fota så dom kan lägga ut bilder sen i sina biltrådar, som är det näst viktigaste att hålla på med efter att vara i garaget!!


 090213.jpg picture by therese82a


Skiter man i mig, så skiter jag i vad som händer i garaget!


Ska tända en brasa nu och sen laga lite mat. Idag blir det bakad potatis med skagenröra. Låter väll najs?


*pip, pip* - mobilen.. Det blev akuten istället... (IDIOTER) 


Av Therese :) - 13 februari 2009 12:27

Ute strålar solen som bara den. Inte kan man misstänka att det var minus 20 inatt och nu är det några grader plus. Har precis kommit in efter att ha städat bort snö på bron samt matat fåglarna. Sjukt vad dom äter. Fyllde på för bara några dagar sen och va tomt redan någon dag efter. Men nu är dom glada igen.


När solen skiner och det blir lite varmt så vill man ställa sig frågan:

Är det vår nu?

Av Therese :) - 13 februari 2009 09:37

Igår var jag hur klantig som helst med det mesta kändes det som.

Började dagen med att jag skulle byta mitt parkeringskort mellan 9-10 (trodde jag) när jag väl kom dit så hade jag missat tiden. Det var mellan 7-9. Smått irriterad på mig själv blev jag då. Men skönt var att det ordnade sig ändå för vid lunch ringde han upp mig och jag fick komma bort att byta det ändå.

Då jag åkte bort för att byta kortet så planera jag att handla samtidigt. Klantig som jag var så glömde jag plånboken i sparkcykeln som jag parkerat i korridoren utanför. Som tur va så låg den kvar när jag väl kom på det. 


På kvällen var syster samt killen förbi för att lämna bilen som killen ska se om han kan fixa. Hade inte gått igen besiktningen tydligen handbromsen som fastnat.

Gjorde pizza samt pizzasallad och bjöd dom på. Blev riktigt gott och alla blev mätta å nöjda.


Idag är fredag, inte vilken fredag som helst utan fredag den trettjonde. Det har ni väll inte missat? Inte för att jag kan påstå att jag brukar ha någon speciell otur just den dagen, tror jag....


Ska fortsätta se Ismannen som visas på Showtime just nu. Vet dock inte om det är en film som riktigt faller mig i smaken. Sen blir det kanske en sväng ut i det vackra vädret. Men det är säkert välldigt kalllt. Men med täckbyxor och täckjacka så brukar det bli varmt.

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Bloggplatsen ska i framtiden ha reklam på bloggen vad tycker du om det?
 Dåligt!!
 Bra!!
 Va?
 Lite reklam skadar väll inte?
 Ingen åsikt

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Skapa flashcards