Välkommen - känn dig som hemma

Alla inlägg under oktober 2008

Av Therese :) - 25 oktober 2008 10:14


När vi möter Lars och Susanna har paret varit gifta i tjugo år. De älskar varandra högt och har tillsammans skapat en trygg och lycklig tillvaro med välbetalda jobb, ett stort hus, varsin bil och en dotter som snart flyttar hemifrån. Lika lyckligt och komfortabelt har livet utvecklat sig för Susannas bästa väninna Ann och hennes man Ulf, som också de kan se fram emot att snart få fira sin tjugo åriga bröllopsdag. Under en av deras parmiddagar berättar Susanna en historia om en kollega som varit otrogen. Historien om dennes otrohet framprovocerar reaktioner som ger upphov till en våldsam äktenskaplig uppgörelse mellan de båda paren. Filmen är rätt så bra i handling men kanske lite väl tråkig i scener. Dom mestadels pratar och pratar och har samma scener hela tiden.Men innehållet är bra. Bra att se, bra att höra
Av Therese :) - 24 oktober 2008 17:16

De blir inget besök hos syster idag :(


Det visade sig att hon slutade inte jobba förän kl. 19. och det kan ju vara skoj att träffa henne när man ändå kommer på besök. Så som det ser ut så blir det imorgon. Lite lämpligare tid och så känns det som.. Då hon slutar kl. 16 ist.



Ikväll ska jag bänka mig framför tvn och självklart kommer man vara bänkad framför Singing Bee. Kommer man synas där i publiken?

Så till alla er som ville veta när programmet sänds så är det idag :D

Och jag sitter bakom danseren med turkos tröja med några paljetter på. (hoppas inte man hamnar i närbild bara)


Ne, ska kila och sätta på mig lite kläder nu. (har precis duschat) Sen måste jag väll laga något att äta. Andra delen verkar ju vilja äta motorolja eller frässpån ist.... eller ngt? För inte verkar det som han tänkerkomma hem iaf....

Av Therese :) - 24 oktober 2008 10:42

Fredag och jag är ledig. SKÖNT!

Blir kanske en sväng förbi syster idag..

Samt att jag måste tvätta lite, å så roligt...

Av Therese :) - 22 oktober 2008 22:51

*PIP, PIP, PIP*


Allt jag skrev försvann..


Hur som helst, en extra tanke får till Carolin Stenvalls anhöriga nu när hon blivit funnen.


Ännu en person som har blivit ett offer för våldet i samhället!


Läs mer här om så önskas


 


Av Therese :) - 21 oktober 2008 20:29

Sjukt hungrig jag varit.. eller delvis forfarande är men nu får jag inte äta mer. Det måste bli matlåda imorgon även. Även att jag lyckades med att bränna fast riset i botten. BLÄ BLÄ BLÄ! 


Smällde ihop en korvstroganoff ikväll iaf. Så nu har man precis ätit.

Förrätt: pizzasallad

Varmrätt: Korvstroganoff m. ris

Efterrätt: Har jag något gott?

Dricka: Lite avslagen Fanta


Yes vilken rolig måltid, inte sant?


Efter jobbet va jag in på Ica, shoppade deras kokbok som ni säkert sett på tv dom gör reklam för. Endast 25.- för en kokbok, billigt tycker jag och nya tips är alltid välkommet :D


Bild på bokomslaget Hela Sveriges husman

Men ensak e iaf. säker.. Min lyxiga middag finns inte med i boken :D

Kontakta mig om du önskar receptet. *haha*

Av Therese :) - 21 oktober 2008 14:50

Tisdag... snart helg.

Attans så jag längtar!

Av Therese :) - 20 oktober 2008 18:46

Ikväll är det allt för mkt att se på tv:

Färjan

Prison Break

Livet i Fagervik

Första, andra, tredje


Vad ska jag se?? Livet i fagervik ramlade jag in på av en slump härom veckan och tyckte det verkade lite halv skoj.. så tänkte se åtmindstonde ett avsnitt till men då verka det krocka med Färjan och första, andra tredje. :S

Av Therese :) - 19 oktober 2008 20:33


singingbee_logo.jpg

Fredag, då kommer man sitta bänkad framför tv:n kl. 21:30!!!Självklart så måste man kika om man syns i något litet hörn då man var ner på inspelningen :D


Deltagare:

Robert Lindquist, 24 år, Eskilstuna
Jimmy Nyberg, 21 år, Kungsör
Thord Johansson, 28 år, Bromma
Emily Oscarsson, 22 år, Åkersberga
Aylin Teoman, 28 år, Vällingby
Karin Nilsson, 26 år, Lidingö
Kamala Andersson, 25 år, Eskilstuna

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Bloggplatsen ska i framtiden ha reklam på bloggen vad tycker du om det?
 Dåligt!!
 Bra!!
 Va?
 Lite reklam skadar väll inte?
 Ingen åsikt

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards