Välkommen - känn dig som hemma

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2008

En härlig Torsdag

Av Therese :) - 30 oktober 2008 21:54

Underbart det varit att vara ledig idag!


Dagen har varit full. Först så vila/sov jag rätt länge. Sen begav jag mig upp. Fixa mig i ordning och åkte på Ikea, Mediamarkt, Elgiganten och på vägen hem även max för att vi skulle slippa laga någon lunch när vi kom hem.

Shopping, jo det blev det ju även också. Lite smått och gott. Gardinstänger, lakan, present till mamma m.m


Sen hem. Då jag tog mig en lång promenad ut i skogen kikade om det fanns några svampar som tittade upp under snötäcket. Hittade några få trattkantareller men få. Så tänkte ge mig av hemåt då jag plötsligt mer eller mindre ramla över ett hav med kantareller. Dom lyste upp i snön och jag skyndade plocka ihop dom för att sedan kila vidare hemåt och visa upp hinken jag haft med mig men tanken slog mig att jag skulle gå till ett annat ställe med. Så jag fixade en plastpåse på vägen och kilade vidare. Kanske att man hittar några svampar. Och jag gick runt lite och då plötsligt hittade jag ett hav till med gula svampar. Dök ner och började plocka. Sen bar det av hem, skymning!


Plockade fram några handdukar för att lägga under ett lakan och sen upp med alla svampar på bordet för att dom skulle få tina till lite och snön skulle rinna bort. I väntan på det så spelades lite Wii sport. Jobbigt va de. Hahaa :D

När snön väl tinat bort så tog vi och rensade svamparna. Tror att halva skogen kom med in. Men nu är kantarellerna fina så ska snart kila och fixa dom klar för frysning.

Trattkantarellerna däremot dom ska torkas.


Nu ska kikas på regionala nyheterna och se vad som sägs om den otroligt tragiska dödsolyckan som var i samhället där jag som bodde som mindra. Man funderar ju på vem det var om det kanske tom. vet vem det är man får ju hoppas att det inte var så.


Dags för tv, svampomhändertagande, duschen och sängen.


GODNATT! :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese :) - 6 oktober 2012 13:21

Sitter just nu på ett café i huddik kollar på utsikten i ens fönstret sjöbodar andra trafiken och nedanför mins fötter en massa fler folk som fikar. Nu blir strax en sväng i affärer alltid lika skoj. Sen blir det tacco kväll. :)...

Av Therese :) - 18 augusti 2012 06:02

Precis som alla andra år brukar det vara samma "skrot" på Selångers marknad men detta året hittade jag detta också :D...

Av Therese :) - 13 augusti 2012 18:46

Gjorde precis ett besök i mosters hallonbuske. Mums vad gott det är med stora trädgårdshallon!...

Av Therese :) - 24 juli 2012 14:42

Härligt väder ännu en dag så då tog vi en fika mamma, faster och kusin. Blev glass, mums!...

Av Therese :) - 22 juli 2012 14:46

Smultron är så otroligt gott! Mums

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Bloggplatsen ska i framtiden ha reklam på bloggen vad tycker du om det?
 Dåligt!!
 Bra!!
 Va?
 Lite reklam skadar väll inte?
 Ingen åsikt

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Skapa flashcards