Välkommen - känn dig som hemma

Alla inlägg den 13 september 2008

Av Therese :) - 13 september 2008 22:43

Nu står julen för dörren. Det är helt sjukt! Besöket på Ikea idag gav oss en del av julsortimentet. Blev faktist lite julshopping med kom jag på. Köpte julkulor som var i hjärtan. Två stora i guld som jag ska dekorera med i vår trapp lite senare iår. Dock inte ännu, på lååång väg!


Det känns otroligt konstigt att se klädda julgranar i mitten av september.

Av Therese :) - 13 september 2008 21:51

Blev shopping på Plantagen, Bauhaus, Ikea, City Gross, Coopbygg och Max. Många saker blev det och dyrt vart det! Nu väntar plånboken på lönen.

På Plantagen införskaffades nya blomkrukor, tre stora cremvita med ränder samt en svart liten oval samt leka kulor.

Bauhaus, enbart fyra säckar blomjord samt en säck med bark.

Ikea köpte vi denna coola klädställning som det även finns hål i bänken där man kan stoppa ner tvätt eller ha en sopsäck i så kan man ha det som soptunna. Praktist :) Perfekt att även kunna ha i tonårsrummet där tvätten ofta kan bli liggandes lite vastans och kläderna lika så. Dessutom får man lite extra förvaring på kanten!


Vi hoppade över att sätta dit e röda tyglapparna. Tycker att dom känns som drag här i nödsituation. Haha :D Får se om vi kanske införskaffa handtag/knoppar istället eller om det får vara helt utan. Det är ännu inte bestämt.

Förutom denna bänk införskaffades gardinstänger, -knoppar. -ringar, en svart matta, glödlampor och möbeltassar.

Efter lite shopping så bar det av till Max. Gottigt! Blev ett maxmål. På Max parkering möttes vi va 2 gravljus samt två rosor som låg där på trotoarkanten mitt utanför restaurangen. Tragiskt. Måste varit någon som dött där utanför antingen idag eller igår. För rosorna som låg där såg välldigt färska ut.

Efter maten så gjordes ett stopp på väg hem hos Coopbygg och City Gross. Införskaffades en terasstvätt samt lite mat.

Sen var det raka spåret hem. Tvätta, tvätta och städa. Men nu är man precis äntligen klar! SKÖÖÖNT!


Ska ta och belöna mig/oss med något gott fika nu.


Av Therese :) - 13 september 2008 10:51

Så vad händer idag? Den frågan kan man alltid ställa sig. Men oftast är det inte så säkert att man vet det i förväg. Hur som helst så håller jag på att tvättar och diskar. Har dragit fram dammsugaren och brumma omkring med den lite.



Men kannske inte det roligaste som finns att göra?! Så därför funderar jag nu på att ta mig till affären och shoppa lite jord och blomkrukor. Kan ju vara lite snyggare att dekorera fönstret med krukor istället för plastkrukor med några fat som man fått när man köpt sallad på donken och arsetter. Men man tager vad man haver som det bruka sägas.


Ikväll blir det kanske någon rulle som man ser. Har dock ingen rulle den bara måste jag se.. Men någon finns det säkert att kika på. Kanske någon av de 4filmerna jag har liggandes som jag aldrig sett vore ett heta men beror ju på om man får igång dvd-spelaren som enbart fungerar ibland.


Tjollahoppsan så länge. Nu ska se om man kan till stan ta sig :D

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Bloggplatsen ska i framtiden ha reklam på bloggen vad tycker du om det?
 Dåligt!!
 Bra!!
 Va?
 Lite reklam skadar väll inte?
 Ingen åsikt

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Skapa flashcards