Välkommen - känn dig som hemma

Alla inlägg den 8 augusti 2008

Av Therese :) - 8 augusti 2008 22:05

Precis hemkommen från skogen, har varit ute en sväng och plockat bär. Försökte få med mig mister R. Men han hade inte tid tydligen. Han sa ta det imorgon eller så.. Jag ville göra det nu inte imorgon. Och för han var väll bilar eller bussar viktigare. Som vanligt var inte direkt otippat!

Därför tog jag med mig en skål och kilade iväg. Först råkade jag trilla över några hallon som jag plocka. Sen traskade jag vidare i storstövlarna till blåbärsskogen och plockade halva byttan. Vart lite less efter ett tag då bären började ta slut samt att myggen kom. Så traskade sedan hemåt igen. Då där på vägen upptäcker jag en stor hallonbuske så jag fick stanna och plocka och plocka och plocka.

Så nu har jag nästan en hel skål full med bär. Nästan upp till kanten med blåbär och hallon, mumsigt! Gäller bara o rensa de. Men det får bli imorgon. Nu ska kilas till sängs.


Godnatt

 
Av Therese :) - 8 augusti 2008 21:56

I eftermiddag kilade den nyblivna kisse mamman ut en sväng och kom senare tillbaka med blod i ansiktet. Torkade bort det och men tyckte ändå inte jag såg något sår på nosen. Så tänkte att hon har väll fått på sig av något hallon (eftersom att jag hittade en hallonmask i pälsen) Fast ändå konstig färg, men men..


Senare så gjorde jag ett fynd som jag verkligen inte tyckte var så skoj. Var nämligen ute i trädgården för att hänga tvätt och ser där något mörkt som ligger på backen. Första tanken har dom bajsa/kräkts där katterna? Jag kilar fram för att kolla och upptäcker att där ligger en liten kattunge till blöt och kall.

Då var mina misstankar rätt hela tiden, att det fanns något mer där inne i magen. För igår när jag kände på magen så rörde den sig lite. Inte i takt med andningen som katten hade. Därför trodde jag det fanns något mer men inte mister R, han kände inget han..


Kollade på kissen och såg så att det verkligen inte fanns något liv i den. Men ikke. Annars hade det ju varit mysigt för syskonet att ha ett syskon som värmer när mamma kilade iväg. För när mamma sprang ut så var det jag som fick gå runt och bära den lilla i handen för att den inte skulle "gråta".

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Bloggplatsen ska i framtiden ha reklam på bloggen vad tycker du om det?
 Dåligt!!
 Bra!!
 Va?
 Lite reklam skadar väll inte?
 Ingen åsikt

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Skapa flashcards