Välkommen - känn dig som hemma

Alla inlägg den 7 juni 2008

Av Therese :) - 7 juni 2008 11:10

"sex timmars arbetsdag med bibehållen lön behålls"

Visst låter det underbart! Man kan verkligen hoppas att det Vänsterpartiets krav kommer att gå igenom. Man det är antaligen välldigt långt från att vara klart så det är väll något som enbart man kommer att få drömma om!

Vänsterpartiet vill även göra det dyrare med otrygga anställningsformer vilket verkligen kan vara bra! Jag vet åtminstonde ett ställe som jag har arbetat åt som utnyttjar personalen som bara den! Anställer andra för den som har extra anställning som vill ha mer timmar men istället så gör man som man själv vill. Utnyttjning av arbetskraft är en gobit för en del företag det märks helst klart! Så nog kan jag tycka det ska bli svårare att utnyttja människor.

ST.nu            Aftonbladet



Av Therese :) - 7 juni 2008 10:21

Igår var det klassfest. Skoj att se dom gamla klasskompisarna fast ändå så känns det inte som man hade så jättemkt gemensamt. Blev inte så mkt förfest för min del. Utan deckade och vila ett tag innan det bar i väg till Aveny men enligt vad som sägs så missade man inget genom att inte gå på förfesten.

Det jag däremot tyckte var skoj, var att träffa en gamla vänner som man lärde känna på gymnasietiden samt alla gamla klasskompisar därifrån. Visade sig vara riktigt många från min gymnasieklass där och eftersom att vi trivdes så bra ihop och hade många roliga stunder tillsammans så tog vi även en stund för varandra.


Var fotografering under kvällen, nya klassfoton. Jippi-jeh-jeh-not! Så det blev ett nytt klassfoto med klass 9C från den gamla tiden men sen så kom någon av dom gamla gymnasieklasskamraterna på den briljanta idén att knäppa nytt kort från gymnasiet. Så det var faktiist riktigt skojjigt. Så man får väll kanske se den bilden någongång med.


Annars så har hostan slagit till och jag är helt utslagen idag. Beror det på att jag inte proppat i mig någon värktablett idag??? Men känslan att jag gått på värktabletter i en vecka gör att jag nästan känner av rädslan att man kan ju bli beroende. Bättre att känna lite smärta kanske?


Tajm för att arbeta lite nu. Akuten börjar nog sakna sina journaler snart.. :S

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Bloggplatsen ska i framtiden ha reklam på bloggen vad tycker du om det?
 Dåligt!!
 Bra!!
 Va?
 Lite reklam skadar väll inte?
 Ingen åsikt

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Skapa flashcards