Välkommen - känn dig som hemma

Alla inlägg under april 2008

Av Therese :) - 20 april 2008 03:43

Idag ser vädret inge lovande ut så det blir jobbigt att gå ut eftersom man inte har något paraply eller regn jacka. Eller... kom precis på att då finns möjlighet att testa Peak jackan (äkta eller kopia??) som dom sa skulle klara av vatten. :)


Men nu först så ska jag kila till duschen och se om de kommer något vatten ur kranen där. Skulle vaa skönt med en härlig dusch!

Adjö!

Av Therese :) - 19 april 2008 03:38

Igår blev det peking anka till middag. Hamnade på någon riktigt lyx restaurang där alla åt med pinnar :S Känndes rätt jobbigt. Så vi blev tvingade att beställa in kniv o gaffel för att kunna äta. Jag tycker att det är grymt svårt att äta med pinnar. Kanske man borde gått en kurs. Fast vem orkar.


Nu är iaf ännu en ny dag och det är dags för nya äventyr. Klockan är redan 9.30 så dags att fixa det sista innan man ska kila iväg med sina ömmande fötter. Har gått och gått och gått så mkt att nu finns blåsor under fötterna, det e mindre skoj.


Adjö!

Av Therese :) - 18 april 2008 13:15

Dagen började med att vi tog vårt pick o pack och åkte vidare till Beijing Zoo. Där det fanns en massa härliga djur. Sen tog vi någon båt till Sommarpalatset och traskade runt där ett bra tag. Efter en lång dag så kilade vi ut och kollade efter en taxi. En man hoppar på oss innan vi ens kommit utanför dörrarna och frågar om taxi. Och taccka för fan mister R att han svarar YES! Killen kutar och hämtar en taxibil bakom ett hörn och iofs. så har bilen en taxiskylt på taket men det ser verkligen inte ut som en taxi. Jag ville verkligen inte åka den men eftersom mister R var så glad i hågen över en taxi så blev man ju tvingad att hoppa in.

Killens kompisar rycker ner taxiskylten från taket och tar ner taxiskylt från fönstret.


Så ja, vad kan man sammanfatta detta med?? Man har åkt svarttaxi i Bejing och inte fan vart det billigt heller... nästan 100spänn för hela åkturen på några mil... Han skyllde på trafiken.... Men iofs. så kunde han ju lite engelska vilket va trevligt i sig. Man fick ju höra om några ställen man åkte förbi.


Nu är jag grymt sugen på en härlig middag. Dags för att kila ut i vimlet och se vad som erbjuds. :D

Av Therese :) - 17 april 2008 13:02

Jepp, idag har man fått vara modell.. 

Först kom det fram en kvinna precis efter att vi kom ut från den förbjudna staden och pratade.  Även fast man inte fattar ett ord av vad dom säger så försöker man fatta eller bara hitta på att man fattar. Kronan ramla ner när dom räkte fram en kamera. Dom ville nämligen stå på kort med mig och mister R på bilden. Sen så kila vi vidare och gick till Himmelska fridens torg och hinner inte ens bestiga torget innan jag blir påhoppad av en kvinna som pratar och pratar och pratar.. Men jag fattar inte ett endaste ord. *asg* Även där dyker en kamera upp och jag anar vad dom vill. Fotografering.. Haha :D

Sen går det inte så lång stund innan tre tjejer kommer framspringande med en kamera och skriker. Fler som vill ha med en på kort. Hhahahaaa. Vaa faann tänkte jag. Det kan ju inte vara riktigt sant att man kutar efter folk för att få ha med dom på foto eller är det så att dom verkligen gillar vita personer.

Men det är ju ändå bättre att folk kommer fram och vill att man ska vara med på foto, än när man ser att folk knäpper kort på en och inte vill att det ska synas men det är oundvvikligt. När man ser att någon ska knäppa ett kort sen stannar man upp för att man inte ska hamna ivägen och kameran riktas precis mot en.. Rätt genomskinligt då. Haha!


Hur som helst så hamnade vi på ett riktigt kinesiskt köpcenter idag och jag misstänker att turister är inget som brukar vara där. Dom bara skratta åt en när man gick där mellan stånden och kolla. Dessutom skrek dom inte som dårar för att dom skullle få en att köpa. Dock var det en försäljare som skulle försöka kommunicera med mig eftersom jag ville köpa ett par tofflor. Hade så grymt ont i fötterna. Hon fick springa efter hjälp, en som kunde snacka engelska. UNDERBART! Det finns inget värre än när man försöker kommunicera men dom fattar inte ett jota. Tex. när man ska åka taxi och dom kan inte ens de vanligaste sällernas namn på engelska. Man kan ju fundera på om dom inte vill lära sig engelska eller om dom verkligen inte klarar det?!

Hur som helst så är det otroligt roligt och annorlunda ställe att vara på här i Kina och jag kan verkligen rekomendera det. Shoppingen är hur rolig som helst och till billig peng.


Shopping semester? Då rekomenderar jag Kina :)

Av Therese :) - 17 april 2008 03:02

I´m up and ready!


Nu vill jag ut på stadens gator igen. Shopping och upplevelser vill man självklart vara med om. Synd bara att det är så disigt här. Eller egentligen är det inte disigt, utan det är alla luftföroreningar som är så otroligt gräslig att stadens city ständigt är disigt. Gräsligt. Luften hemma i Sverige kan man inte alls klaga på mer än att det brukar kunna bli rätt kallt å så då förstås. Men luften blir aldrig så skitig som här och den kommer nog aldrig bli det heller. Man förstår ju varför dom har munskydd utan att behöva fundera så mkt på det!


Har skaffat mig en ny garderob snart så man inte behöver svettas ihjäl här nere. Hemma när jag läste tidningar stod det typ kring 13grader. Men det är snarare 20 grader. Men det är underbart, för mig som älskar värmen.


Dagens utfärder får vi se hur det går med. Har ont i båda hälarna, lill tårna och tån bredvid (vad nu den heter). En vattenblåsa på varje tå, sex stycken totalt gissa hur skönt det är att gå? Kanske att det idag blir "lång"sockar i skona (gräsligt fult)?! Annars blir det till att stanna på någon afrär och köpa ett par sandaler som inte tar i blåsorna.


Dags för utfärd! Adjö!


Av Therese :) - 16 april 2008 12:23

Idag har jag verkligen varit på ett ställe där det inte alls va de lättaste att komma ifrån. Har nämligen varit på silkmarket. Hur mkt shopping som helst. Ojojj.. resväskan e nog full snat känns det som..


Hela tiden ska prutas. Nog för att  jag vet att jag e en liten bitch som skambjuder och sen så slutar det oftast med att jag får som jag vill.

Även att det var en tjej som sagt till mister R att jag bjöd som att jag vore 60 bast. mouhahaaaaaha! Men man måste ju pruta som bara den har jag lärt mig. Ta mitt bud, annars får det vara. Då kan jag shoppa någon annanstans istället. :)


Funderar på att lägga upp bilder på det jag har shoppat, vill ni ha det?

Av Therese :) - 15 april 2008 17:05

Jag måste bara få dela med mig av lite rolig info.


När vi kom till hotell rummet och såg vad som stod på bordet så fanns där ett ställ med rakhyvel, handduk, kondom och vibrerande kondom dessutom tro det eller ej. Ett sju jeklans dundermedel som hjälper mot gonore och HIV tillexempel. Dom po hotellet kallar den tydligen flytande kondom. Kan det verkligen finnas ett såntdär dunder medel?


Hur som helst så kan man fundera på om dom är sex galna här eller om det beror på att det är så mkt sjukdommar elller kanske rent av allt för mycket folk som bor här. Nå, jag ska komma till saken, när vi gick hem förut så gick vi förbi en offentlig toalett och utanför den så satt på väggen en behållare där man skulle stoppa in pengar för att få ut kondomer. Bra uppfinning iofs, men..

Kondom & vibrator

 Kondom

 (D)under medlet!


Peking/Beijing för sexgalningar?

Av Therese :) - 15 april 2008 16:23

Pekings shopping är inte lätt att hänga med på. Dom är på en överallt. Man kan nästan säga att dom är rätt lik i försäljningssätt som i Turkiet för er som varit där. För er som inte varit där så kan jag säga att dom tjata, tjata och tjata å man ska pruta som bara den! Och frågar man vad något kostar så ska dom sälja även om man tycker saken är för dyr eller att man inte vill ha den utan bara veta.


Även att man säger att man INTE ska ha så är dom på en och ska sälja endå. Dom följer en tills man sågott som springer ifrån dom eller att man tröttar ut dom. Att man orkar vara ute och sälja på de vilkoren. Hur som helst så är det en spännande upplevelse.

Åt på hotellet idag eftersom att vi hade inte riktigt hittat något matställe som man kände man vågade sätta fötterna i. Känn som risk för att bli sjuk då. Det är så gräsligt äckligt på en del ställen.


Har nu precis kommit hem från en runda på en av alla shoppinggator. Ögonen gnistrar när man ser allt fint som går att köpa. Men måste försöka att hålla mig borta från en del saker. Dock känns det som att jag inte vågar ha leggings på mig mer här nere. Har inte sett någon som har det och det känns som att folk glor mer nu ikväll en vad som gjordes i förmiddags. Fast iofs så bryr det mig inte så mkt att jag blir uttittad för vem känner mig här lixom? Ingen, inte ens Reindfeldt om jag skulle råka träffa på honom här. Men risken e väll minimal för att det ska hända även *haha*


Nu ska jag kika lite på klockan som jag köpt. 38.- Enbart! Kanske att man kan fixa armbandet lilte kortare. Vore härligt så att man kan ha den och veta vad klockan e :D


För just nu vet jag inte va klockan e här riktigt..


Hoppas allt e väl med alla som jag känner där hemma och alla er andra läsare med förstås.


Tjaaaaaaaaaa!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Bloggplatsen ska i framtiden ha reklam på bloggen vad tycker du om det?
 Dåligt!!
 Bra!!
 Va?
 Lite reklam skadar väll inte?
 Ingen åsikt

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Skapa flashcards