Välkommen - känn dig som hemma

Alla inlägg den 8 april 2008

Av Therese :) - 8 april 2008 11:49

Allt har verkligen inte gått som jag vill idag!

Började med väckningen, det var inte väckarklockan som ringde utan tvättmaskin reparatören som skulle meddela att saken till tvättmaskinen kommit hem. Verkade som att han ville komma idag men eftersom att jag inte var riktigt upplagd för det så sa jag att han fick komma på torsdag. Sen så klev jag upp, gick och tog en dusch. Väl klar med att ha duschat så hör jag hur det krafsar på golvet. Kilar ut till köket och inser att ena kissen har gjort en pöl på golvet. Jag lägger på lite papper kilar och klär på mig för att sedan städa. Efter att jag städat bort kisset så kikar jag ut, måste jag skotta eller inte? Jag inser att det är allt för stora klumpar efter där plogen gått och att jag kanske skulle riskera att köra ut och fastna på snökanten. Så jag bestämmer mig för att skotta bort den. Letar efter spaden som stått ute på gården men hittar den ingenstans. Ringer killen och frågar var den är och han upplyser mig om att han ställt in den i logen. Kollar mot logen och självklart har taket rasat av så där är en stor snövall för att ta sig in. *pip* Så killen säger till mig att leta upp en skruvmejsel inne för att skruva upp sidoporten. Kilar in, hittar en mejsel och ut igen.

 

I logen får jag klättra över bräder och bråten. Och arg som ett bi vid det tillfället, även. Hur som helst så får jag tag i spaden. Kilar ut, skruvar igen porten och springer ut till vägen för att skotta.. (Tro inte att tiden bara rinner iväg……) Väl skottat upp en liten utfart så att min bil iaf kommer ut så. Skyndar jag mig in för att hämta upp väskan och matlådan. Innanför dörren hör jag ett krafsande. Denna gången är det någon av katterna som kräkts på golvet.

 

(ANDAS DJUPT)

 

Skynda och städa upp kräkset för att rusa till bilen. Och köra iväg. Väl på gården fastnade jag typ i djupsnön. Eller egentligen djup och djup men var iaf 10cm och surt som faan.

 

Sen kom man till jobbet och inser att man har fått en fläck tandkräm på byxorna samt att en person gjort lite fel. Vilket inte gör dagen bättre.

 

Hur ska dagen sluta för mig tro? Det är ju ingen vidare början om man säger så…

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Bloggplatsen ska i framtiden ha reklam på bloggen vad tycker du om det?
 Dåligt!!
 Bra!!
 Va?
 Lite reklam skadar väll inte?
 Ingen åsikt

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Skapa flashcards