Välkommen - känn dig som hemma

Alla inlägg den 31 mars 2008

Av Therese :) - 31 mars 2008 13:22

I mitt städande så hittade jag en liten låda stående som hade blivit kvar inne när vi städade. Och i den lådan hittade jag en gammal bok med visor :) "Sjung kamrater!" heter den. Tänkte nu att jag skulle dela med mig av en visa till alla medelpaddingar.


Medelpadssång

Här, här vid älv, vid sjö och hav. En bygd ett hem oss livet gav. Som medelpad vi kalla. Hell dig vårt land, vårt eget land. Från haven ned till bottens strand! Tag sångens varma hyllning från oss alla!


Mot havet öppna du din famn och bort till fjärrnanväga hamn. Du sänder skogens stammar, i dina dalar kör man plog och yxan viner i din skog. Fabrikens rök står grå mot blå kammar.


I högarna vid älv och strand där ligga de som byggt vårt land. I kamp mot nöd och faror. I deras spår med lust och tro. Vi alla som i landet bo för framtids sak må samla våra skaror.


Denna visa har iaf aldrig jag hört...

Av Therese :) - 31 mars 2008 09:23

Ja, nu skojjar jag inte heller. Utan det är en man som påstår sig vara gravid med sin fru Nancy. Och hur har nu det gått till. Det är inte normalt! Det går bara inte! Men snälla världen. Sluta upp med en massa expriment och lev normala liv.


Det är tydligen så att han var tjej från början och sen fixa om sig till kille men dock inte fullt ut. Nej, okej. Så kan det ju vara att han fortfarande har livmodern och allt detdär kvar. Men hur kan då han bli gravid med frun? Det måste väll vara så att ha blivit befruktad av någon annan eller provrör?!


Öhhh..............

Av Therese :) - 31 mars 2008 07:43

Ligger fortfarande kvar i sängen o softar. Snart dags att röra på sig! Attans, nu börja det en person att prata med mig som snacka en massa engelska. Jag e ju sååå kass. BLEEEEE. Jeje, det blir väll till att kliva upp och fix det som jag ska fixa till henne så kanske man kan säga man ska göra något annat sen? ;) Allt för att slippa (hemsk jag e). Iaf så är jag ledig ännu en dag och det känns underbart! JIPPIE! I dag ska jag göra en riktig storstädning! Drog igång med att plocka ihop akvarie grejjorna. Onödigt med ett akvarium som står och bara står när det inte är någon fisk i men blev igår avbryten av det otroligt fina vädret. Och sen blev jag bortbjuden på ett härligt mättande skrovmål som man inte kunde tacka nej till men efter det så var vi ut och brände lite av onyttigheterna.


Har fundera lite på vad jag ska göra med akvariet nu? *fundera, fundera* Förslag?


Vi får la se det. Dags för att ta sig i kragen och kliva upp.

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Bloggplatsen ska i framtiden ha reklam på bloggen vad tycker du om det?
 Dåligt!!
 Bra!!
 Va?
 Lite reklam skadar väll inte?
 Ingen åsikt

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards