Välkommen - känn dig som hemma

Alla inlägg den 10 januari 2008

Av Therese :) - 10 januari 2008 04:37

4 JANUARI

Resan ned till Stockholm gick fin fint :D

5 JANUARI

På morgonen landar vi i Phuket. Flygresan hit gick fint dock lite molnigt väder. Blev enbart en dag vid poolen.

6 JANUARI

SJUK SJUK SJUK

Ja, det säger väll ganska mkt. Hela natten till idag så har jag mått apa! Magsjuka? Matförgiftning? Eller? Dagen spenderades med vila, vila å vila…..

Trots allt så kände jag mig lite bättre på eftermiddagen så gick då och la mig vid poolen. Var rätt så okej väder då.. inte allt för hett. Sol/moln.

7 JANUARI

Vi var till stranden, Kata Beach. Dock var jag helst slut. Men jag försökte. Sov mest hela tiden under en parasol. Så på kvällen bestämde vi oss för att jag skulle åka till dr. Sonita som höll till i vid stranden bredvid våran. Så jag och E åkte dit medans resten av sällskapet åkte till Patong och träffade en bekant/släkting.

Att vara till dr utomlands… det kan man ju säga var spännande i sig. Hela medicinskåpet i samma rum som där man behandlar patienten och sen får man med sig vad man behöver, de va allt lite skoj det!

8 JANUARI

Testat ännu en ny strand (vet inget namn) och den stranden var underbar! Hoppas på att få åka tillbaka till den stranden något mer.

Var en kille som vi brukar åka TUK TUK med som tipsade oss om denna stranden iaf. inte allt för stor och inte allt för många försäljare.

Hamnade ikväll även hos en skräddare som ville sy upp en massa kläder åt mig/oss.. Blev dock inga till mig.. Hur som helst så fick vi se två fotoalbum från Tsunamin. Gräsliga bilder. Blåslagna människor, rasmassor huller om buller, bilar på taken, ja.. säg vad som inte fanns dokumenterat. Det är faktist helst otroligt vad dom har lyckats med att bygga upp sen katastrofen.

9 JANUARI

Vi var idag till Kata Noi och badade. Underbart även det. Såg idag för första gången sen vi kom hit en termometer och den visade 32grader. Inte helt fel eller hur?

Hittade ett fint snäckskal på stranden som jag tänkte plocka upp. Brukar ofta ta med ett sånt från varje land jag far.. Hur som helst så tog jag upp detta och ur skalet tittade en liten eremitkräfta ut.. Smått rädd både jag och den. Även sett pyttesmå sandkrabbor på stranden idag.. Asså, ni kanske märker vad alla små djuren här nere intresserar mig.. Men dom ska vara på håll speciellt om dom är farlig.

Var ikväll till Karon Beach och åt samt shoppade lite. Mkt trevligt :D

10 JANUARI

Precis ätit frukost. Så snart dags för att gå ut i solen :)


Slutligen så vill jag säga till er alla att vi har det jättebra här nere. Vädret är underbart (kanske lite för varmt ibland?). Maten är jag inte så superförtjust i. Kanske beror de på att det inte blev så lyckat med min mage första dagen?!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Bloggplatsen ska i framtiden ha reklam på bloggen vad tycker du om det?
 Dåligt!!
 Bra!!
 Va?
 Lite reklam skadar väll inte?
 Ingen åsikt

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Skapa flashcards