Välkommen - känn dig som hemma

Alla inlägg under november 2007

Av Therese :) - 10 november 2007 10:09

Äntligen lördag, äntligen ledig :D UNDERBART! Vet dock inte vad jag ska göra idag men det löser sig säkert.

När jag då kom in i köket imorse så ser jag ännu en mus/råtta liggandes där.. Nu är min fundering, va kommer dom in... Va ju en som låg där i förra veckan även.. Hmms.. Jeje, well well.. Det är tur man har duktiga jagare! Tack tack mina små missar ;)


Nu väntar en härlig frukost. Varma mackor! MUMSIGT! :D

Av Therese :) - 9 november 2007 17:13

Nu vill tydligen min mobil opperatör att jag ska förlänga mitt abonemang i 20 månader... och att jag då ska få en Sony Ericsson W910i, ingen månadsavgift samt 50gratis sms fram till nyår, men frågan är ju om jag vill det?! Egentligen borde man vänta tills bindningstiden utgår och isf sen skaffa ny, för som det blev sist så då förlängde jag mitt abonemang innan tiden gick ut och jag fick den nya bindningstiden samt den tid jag förlängde abonemanget tidigare. Det sög tyckte jag.. egentligen borde man kanske byta  abonemang, eller?


Hmm.. Jag vet nog inte hur jag ska göra.. Äh, tål att funderas på.. känns det som!

Av Therese :) - 9 november 2007 08:39

Igår kväll snöade det rätt mkt, men sen imorse när man skulle till jobbet så regna det som bara den.. Är vintern på väg? Hur som helst så var det smått halt och blaskigt på väg till jobbet men än en dag så tog man sig till jobbet. Känns otroligt skönt att det äntligen är fredag, snart lite ledighet igen. =D Kommer bli skönt det.

Har funderat på om man ska göra någon paj ikväll. Är grymt sugen på ost och skink paj.. Men en härlig sallad till.. Men det är fortfarande en fundering...

Av Therese :) - 8 november 2007 14:21

Det mesta har varit fel idag, jepp, så är det! Börja med att jag glömde mobilen hemma... Jepp.. Höll även på att glömma matlådan hemma men vände snabbt och kom iaf ihåg den. Sen kom man fram till jobbet och där har det mest varit en massa gnäll om diverse fjantiga saker idag. Irriterande! Dessutom så är det en massa tjatter hit och dit.. Jag orkar inte! (borde man skaffa hörselsproppar?)  Var ut på lunchen och gick med E. Skönt va det allt! Underbart väder och istället för en massa tjatter massa fåglar som kvittra och ekorren hoppandes i diket. Snart helg iaf. Skönt! Enbart en dag kvar. Längtar!

Av Therese :) - 7 november 2007 21:09

Det är väll så att vi får alla tillänga en extra omtanke till dom personer som var med och fick möta den "dumma" människan som kan få för sig att gå in och skjuta en massa människor på en skola. Vad tänker man med? Alla runt omkring som blir svårt chockade. Alla som blivit skadade. Alla som omkom och alla övriga!


Lyckas skjuta ihjäl sju skolkamrater samt rektorn därefter försöka ta sitt egen liv men misslyckas.. Man får verkligen hoppas att om man gör en så hemsk grej mot omgivningen så bör man allt bli straffad därefter!


Man vill inte tro att det är verklighet...

                                 ... men det är det! :(

Av Therese :) - 7 november 2007 21:04

(Killen på besök hos föräldrarna)


Igår var killens mamma och syster på körövning med en "bykör" som ska ha uppträdande framåt jul. Och tydligen hade en person kommit fram till killens syrra och fråga hur det var att bo på övervåningen i vårat hus.. Hahaha.. Det visade sig att tydligen tror dom att jag är killens syrra.. Och att hon äger min bil... och att hon delar huset med bror..


Hahha... jag kan inte annat än att skratta! Det är rätt så roligt :D
Jag är ju inte direkt lik... tycker jag... Hon är ju många gånger ljusare i håret än mig! :)) HAHAA!

Av Therese :) - 6 november 2007 09:30

Här följer lite info om vad som jag hittade om var polisen har planerat att hålla hus i veckan. Så ta en titt alla bilister kanske kommer dom hålla till där du ska åka? :D


Kontroller kommer bland annat att ske på E4 i Sundsvall.


Tisdag 6 november – Hastighetsövervakning E4, Sundsvall
Onsdag 7 november – Fordons- och förarkontroll, Örnsköldsvik
Torsdag 8 november – Fordons- och förarkontroll, Sundsvall
Fredag 9 november – Hastighetsövervakning, Sundsvall
Lördag 10 november – Nykterhetskontroll, Sollefteå
Söndag 11 november – Nykterhetskontroll, Timrå

Av Therese :) - 5 november 2007 10:25

Idag skrivs i aftonbladet om en ny hippigrej för dom som "hatar" mobilpratare. Nämligen "Cellphone jammers" som stör ut mobiltelefoner inom 10meters område. Bra eller ej kan man ju fråga sig?! Jag tycker att det mest verkar löjligt med sånnadär "Cellphone jammers". Vore otroligt mkt bättre om man sätter upp skyltar med om att det är förbjudet att prata i telefonen! Vid en nödsituation så kan man ju behöva använda mobilen för att få hjälp och att då störa ut mobilen är ganska dumt!!!!

Men som tur är så är ju störningsutrustningen olaglig i Sverige och USA, men vad gör det om man verkligen vill ha en.. Då kan man nog komma över en på ett eller annat vis...


För att läsa mer kolla på Aftonbladets hemsida

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Bloggplatsen ska i framtiden ha reklam på bloggen vad tycker du om det?
 Dåligt!!
 Bra!!
 Va?
 Lite reklam skadar väll inte?
 Ingen åsikt

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards