Välkommen - känn dig som hemma

Alla inlägg under november 2007

Av Therese :) - 24 november 2007 23:33

Har varit på bio ikväll och såg solstorm. En okej film. Får allt helt godkännt för priset, Gratis :D


Solstorm

Ute snöar det dock nu.. rätt så mkt.. det faller ner en massa så imorgon när man vaknar så lär det säkerligen vara ny vit snö ute.


Annars så har jag idag gjort något som mamma sa att jag inte skulle... Jag har tagit fram lite julpynt.. Åh, Love it! Julljusstakarna i fönstren och ljusslingor.. Någon tomte tittar fram och lite glitter vid fönstret.. Vill ju ha lite pynt till 1:a advent... Och eftersom att man jobbar då kan man inte fixa det då.. Utan då gjorde jag det idag.. Hihi.. Även att ljusstakarna och ljusslingan är tänd.. Och ja, jag vet.. det är förtidigt men julen är mysig, tycker jag :D

Av Therese :) - 23 november 2007 21:38

En dag med full fart!


Började med att jag vaknade tidigt.. sen så klev jag upp och slappade lite. Därefter blev det städning i köket. Skura å skura. Därefter så ringde E och hon undra om jag skulle med å baka bullar. Det blev så. Så jag åkte iväg till killens syster V och där bakade vi lussekatter och lussebullar. När bullarna var klara så åkte vi till stan. Väntade på E medans hon var på studiebesök på Hospise. Så jag och V traskade runt på stan råkade hitta en kofta och tröj/klänning...  som jag inte kunde låta bli att köpa... DUMMA MIG! Men dom var ju billig..... Hmm... Hittade även ett stenfat på Lagerhaus som jag redan förra året ville köpa men då kände jag att jag inte orkade shoppa det i stockholm och dra med det på bussen osv. Tänkte köpa det nu.. men köpa det innan jag gick hem.. såklart glömde jag det :(


Sen blev det skopunkten och Djurmagasinet.. där det blev ett par vinterstövlar för 66,- vanliga fall 349,- :D och kattemat... Mina planer gick i bitar.. jag som skulle hålla mig från att handla. Men sånt är livet. Man kan inte alltig hålla sig borta från att handla....


Nu blir det lussebullar och mjölk. Mums :D

Av Therese :) - 22 november 2007 08:05

Idag är det hur mkt som helst som invigs i Birsta köpcentrum.. :D

Åh så roligt! Massa nya affärer.. Jula, MediaMarkt, Vila, Boomerang mm. mm. Sååå roligt! Synd bara att inte plånboken tillåter så mkt shopping :(


Hade lite ont i halsen imorse.. Men förhoppningsvis blir det bättre.. Känns åtminstonde inte så ont i halsen, dock tjockt i örat.. :S Men bättre att man blir sjuk nu om man så ska ist för senare i vinter. Proppade iaf i mig 3st vitamin tabletter imorse. Jag håller tummarna för att man håller sig på benen!

Av Therese :) - 20 november 2007 15:55

Jepp, så var det faktist igår när jag kom hem från jobbet.. Dock var det kanske inte så hemskt som det låter. Men locket stod rakt upp och breven samt reklamen låg huller om buller :D

Så det var faktist riktigt roligt att gå till postlådan igår och hämta in det som var där. Där fanns två riktigt stora vaderade kuvert. Då förstod jag att det måste vara dom fina OddMolly sockarna som jag och killen vann. Tjejsockar till killen... neh, han ville faktist inte ha dom så jag fick dom och jag blev överlycklig :D Skitsnygga är dom.


   

Sådär fina är dom.. Snygga, eller hur ;) 

Av Therese :) - 18 november 2007 19:38

Godkväll

Då var det snart åter dags för ännu en arbetsvecka :( Känns tungt. Hur som helst. I helgen så har jag då tvättat.. som jag nämde igår.. och så fortsatte jag idag... Så nu har man mkt tvätt att stoppa in i garderoben.. dock inte allt tort ännu. Dom kläderna får jag hämta imorgon. Blev bjuden på middag å som killens pappa och bror gjort, köttfärssås och spagetti. Faktist gott. Var deras special med vin i, haha :D


Annars så ligger jag just nu på sängen och bara softar, grymt skönt :D


ska softa vidare *soft soft* ;)

Av Therese :) - 17 november 2007 20:33

God afton allesammans!

Idag så Har man haft stora tvätt och städ dagen.. har varit hemma hos killens familj och tvättat. Dessutom så börja jag med att städa så har städa sovrummet lite :D

Även att det varit en massa springande med folk här så maten har ännu inte hunnits ätits. Men det är dags för mat nu..

Så jag kila till köket och stoppar i mig lite. Ska bli gott.. Kyxkling och ris blir re´

Av Therese :) - 16 november 2007 20:09

I måndags när mamma fyllde år så kom vi på att skicka in grattis hälsning på radion. Så då tog vi tag i tanken och utförde den och mamma fick en hälsning i radio av oss :D

Hur som helst så ringer mamma och syrran ikväll.. och berättar att mamma ska vara med på radio ikväll.. Oj då, tanken var då på en gång att då blir man väll inte så poppis :D Det visa sig att mamma då blivit veckans Jubilar på Radio Guld. Härligt! I och med det så vann hon ett presentkort på Agnetas dam och herr. Men sen så fick ju jag för att vi hade skickat in hälsningen... Men såhär i efterhand så var det mest bara skoj.. Men mamma trodde dock att jag hade hitta på något tok.. Haha, så var det inte. Jag hittar sällan på tok.... Eller? :D

Grattis mamma än en gång!


Sen så fick jag även biobiljetter till Solstorm, trevligt! Bio till veckan kanske?? ;)


ha en trevlig kväll med er allesammans och ut och hitta på något skoj med er allesammans... Tro vad jag själv ska göra?! Jäsa vid tvn?

Av Therese :) - 15 november 2007 20:19

Ligger nu på sängen och ser på Peking Express. Tro hur länge man skulle klara av att vara med i detdär programmet. Sova hos diverse folk som bor mindre fint och andra som har det riktigt lyxigt. Att lifta sig fram. Det är ju roligt att det går bra för ett av dom svenska lagen. Tjejerna får oftast lift rätt fort.. Men dom är väll snygga för många av dom ryska killarna/männen så dom får väll därför rätt lätt lift.. Tror jag..


Har precis stoppat i mig en stor krämbulle som jag bakat idag. Mums.. Men nu kommer även killen hem så då lär väll han stoppa i sig dom övriga som är kvar.. Dom är nämligen inte så långt från slut :( Men så länge det finns kvar kan man äta och dom är riktigt goda vill jag er lova... Mumsiga!! ;)

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Bloggplatsen ska i framtiden ha reklam på bloggen vad tycker du om det?
 Dåligt!!
 Bra!!
 Va?
 Lite reklam skadar väll inte?
 Ingen åsikt

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Skapa flashcards