Välkommen - känn dig som hemma

Alla inlägg den 6 september 2007

Av Therese :) - 6 september 2007 19:08

- Mormor varför kör du för fort? ...

... - För att... Vi lever väl i ett fritt land?


- Pappa, varför kör du för fort? ...

... - För att jag har genomskådat en konspiration och är jagad av CIA.

... - För att mamma styr bilen via satellit. Vi bara åker med.


- Farmor, varför kör du för fort? ...

... - För att däcken tappar greppförmågan om de blir för kalla.

... - För att jag är humanistiskt lagd och är inte så bra på siffror.


- Farfar, varför kör du för fort? ...

... - För att jag alltid skrämdes för min pappas långsamma bil när jag var liten.

... - För att jag och ingen annan ska få bestämma över mig och min bil.


- Mamma, varför kör du för fort?...

... - För att vi ska hinna hem snabbt - innan det händer en olycka.

... - När du säger så upplever jag att du ifrågasätter mitt människovärde

... - För att du ska få mer tid att leka med kompisarna

... - För att jag har tillstånd att köra fortare än vad skyltarna visar.

... - För att jag försöker skaka av mig en massa folk som vill ta dina leksaker.


- Faster Signe, varför kör du för fort? ...

... - För att det gör ju ambulanser också och jag har ont i huvudet nu.


- Morbror Krister, varför kör du för fort? ...

... - För att det är tufft att ha bråttom.


- Tant Ann-Sofie, varför kör du för fort? ...

... - För att vi har en så snabb och säker och bra bil.


Detta är bara några av alla dåliga ursäkter som finns på vägverkets hemsida!


Läs på till nästa gång du blir stoppad och kanske kan du ha användning av någon?

Kör lungt!


Hastighetsregler

30 km/h - Utanför skolor och dagis

50 km/h - Bland bostadshus

70 km/h - Bland granar och älgar

90 km/h - Fina landsvägar

110 km/h - Bara på motorvägar

Av Therese :) - 6 september 2007 15:55

Jag är less på mig själv

Jag är less på FOLKSAM!


Til att börja med så glömde jag ta med mig plånboken när jag åkte till jobbet idag.. vilket jag upptäckte när jag skulle hem från jobbet och MÅSTE tanka! *pip, pip, pip* Nå väl, hur som helst.. Det blev ingen tankning. Jag fick köra på sparlåga hem... Sakta sakta.. Trodde inte det skulle räcka hem men det gjorde det som tur var. Skööönt! Dock lär jag bara komma ca 2-2,5 mil på det som är kvar.. förhoppningsvis.. enligt  vad mätaren visar.. Så det är sågott som tomt!


Väl hemma går jag och kollar posten.. Då har jag fått en påminelse faktura från Folksam... Ett smått irriterat samtal till Folksam sker snabbt och jag ifrågasätter varför dom inte fixat den lilla grejjen som dom skulle göra! För jag ringde i endast ett enda ärende och det var för att jag ville få försäkringen uppdelad månadsvis och hon skulle fixa det på det tidigare autogiro jag hade... Irriterande!


Sen så hade jag planer på att gå ut och gå.. Men det är riktigt spööö regn och blåser som faan.. Jag får nog vänta ett litet tag.. För det ser blått ut på himlen, men varför regnar det som *pip*. Hur som helst så är jag bortbjuden på middag ikväll hos killens farmor och Kjell så jag lär väll få ta trampcykeln eller mina fossingar dit! Så det löser sig nog ändå allt!


Dumma regn!

Dumma de mesta....

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Bloggplatsen ska i framtiden ha reklam på bloggen vad tycker du om det?
 Dåligt!!
 Bra!!
 Va?
 Lite reklam skadar väll inte?
 Ingen åsikt

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Skapa flashcards