Välkommen - känn dig som hemma

Alla inlägg den 2 augusti 2007

Av Therese :) - 2 augusti 2007 23:52

Jepp, jag har namnsdag idag.. *hihi* och mamma och mormor! Grattis :D


Börja morgonen med att måla brädor.. Har ni hört att jag gjort det förut?? Därefter mitt på dagen kom en regnskur. Inge vidare! Jag tog då brummen för att bila iväg till mamma och hämta sommardäcken till min bil som ska besiktas imorgon. Måste lägga på däcken samt hänga upp avgasröret.. Det missa dom förra besiktningen att det var typ helt löst. Haha :D

Bjöd mamma, pappa och syster på tårta. Prinsesstårta.. Dock inte någon lyxig. Men en sån som finns att köpa i frysdisken på vilken mataffär som helst.

Sen så fixa jag internet hos mamma därefter dags att rejsa hem.


Väl hemma var det bara att piffa upp sig lite. för att sedan åka på grillmiddag hos killens föräldrar. Fick en massa gott och sen så bada vi "vildmarks" badet efteåt :D Underbart.. Men 42 grader är egentligen lite varmt.. men man behöver ju inte frysa iaf- Sköööönt!


Nu är det dags för att sova. Imorgon måste upp super tidigt och fixa til kärran innan besiktningen! Godnatt

Av Therese :) - 2 augusti 2007 23:18

Om Glocalnet

Glocalnet.net


Det kan man då säga.. Servicen är verkligen något som jag är mycket kritisk till!

Mamma och pappa beställde deras adsl startpaket och sen efter några veckor damp det ned i brevlådan, Så långt gick det ju bra... Men sen när vi kom till installationen blev det en annan femma. Jag skulle hjälpa dom att koppla in det och gjorde precis som det stod. Installera modemet och kablarna på sina platser! Perfekt! Sen kom vi till installering av skivan.. Gjorde precis som på programmet på medföljande CD-skiva. Testa om och om och om igen. Fungerade inte! Hela tiden indikera det var ogilltig gateway. I frustration över att jag inte fick det att fungera så behövde jag ringa supporten. (Skratta om ni vill)


Telefonsamtal 1:

Du är samtal 5 i kön, vänta ett bra tag sen gick tonerna över till ett annat läte och det läst som att man skulle få hjälp snart! Helt plötsligt blir det bara helt tyst och sedan följer en ton, typ som när man ska ringa upp? Vad gjorde dom?


Telefonsamtal 2:

Du är samtal 2 i kön, Jag väntar ett kort tag innan en kille svarar och börjar med att hjälpa mig hur jag ska gå tillväga. Kort därefter lät som han tryckte på en knapp på telefonen och plötsligt hörs han mycket sämre. Jag säger att jag hör dig välldigt dåligt nu.. Då han börjar att ropa, hallå, hallå, sen kastar han på luren..


Åhhh!


Telefonsamtal 3: Tredje gången gillt?!

Du är samtal 2 i kön. återinge så försöker jag och äntligen får jag prata med en kille som hjälper mig tillrätta med problemet men man kan ju fråga hur det hela går till. Jag skulle då gå in på kontrollpanelen och lägga til nätverksinställningar som överhuvudtaget inte stod på något papper. Hur i helsike kan dom tro att en panchis ska kunna skaffa internet då? Nå, sen till killen som var så duktig på att hjälpa mig.. man kan ju fundera på vad han gjorde samtidigt som han skulle hjälpa mig. Jag fick typ Dra ur han orden och sen och sen och sen.. Han verkade sitta och surfa något annat inte alls vara engagerad! När jag sa att nu fungerar det så satt han helt tyst! Jag fick då säga till honom att det var ju bra att det fungerar, jag får tacka för hjälpen. Inte ens då kunde människan säga att så bra att det nu fungerar vi får hoppas att du/ni är nöjd med oss eller något liknande. Charmkurs, TACK!


Glocalnet kanske borde engagera sig i att utbilda personalen på supporten och inte sitta och göra massa annat skit! Deras service var typ desamma som kattbajs! Samt göra manualer där det står precis vad man ska fylla i och hur man ska göra för oss puckorn som inte kan något... som behöver hjälp att fatta!


Tack för mig!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Bloggplatsen ska i framtiden ha reklam på bloggen vad tycker du om det?
 Dåligt!!
 Bra!!
 Va?
 Lite reklam skadar väll inte?
 Ingen åsikt

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Skapa flashcards