Välkommen - känn dig som hemma

Direktlänk till inlägg 27 maj 2007

Kärlekstrubbel

Av Therese :) - 27 maj 2007 23:17

Jag tror att min lilla kissemiss inte är riktigt glad på mig. Jag säger att misse måste vara inne och sova om nätterna men tydligen så har hon hittat en vän. Eller kanske snarare en kärlek *hihi* Lillgumman vill ut ut ut så snart som hon bara kan på morgonen och gärna hela nätterna.

Jag kom på henne ikväll. Såg imorse åt vilket håll hon  kilade iväg och ikväll gick jag ut och ropade på henne för att hon skulle komma så kom hon inte. Jag tog in mina kissar och sen följde jag Pricken hem (grannkatten) därefter tog jag en liten omväg hem och ropade på misse. Där hoppade misse fram ur diket och hade kompisen med sig. Hihi, sötgumman min.

Men på nätterna så måste dom vara inne när man bor med en massa skog omkring och det sägs att dom sett lokatt och björn här. Bäst man aktar sig och håller sig undan. Jag vill inte råka ut för att få något sånt djur flåsande i nacken eller att mina go kissar ska det heller.


Morsdags firandet gick iaf bra idag samt 80-års kalaset. Mamma fick två trådlösa telefoner av mig. Den hon hade tidigare var lite halvkass..

Sen var det även 80-års kalas som firades på M/s medvind. Var 25 pers som åt. Dock var maten inte den bästa :S

Man hade gärna sett att dom skylta upp maten vad som var vad...

Var kokade potatisar, paj, köttbullar m. brunsås, räkor, vattenmelon, ostar, två sorters sill, sallad, aioli samt salsa sås.. missa säkert något.

Var rätt så dålig mat.. det enda jag tyckte om var typ potatis, sallad, räkor samt såserna. Att tillägga var att bredvid salladen hade dom ställt salsasåsen samt aiolin. Så många fler än jag gjorde samma fel. Vi trodde att aiolin var dressing till salladen.. Gissa om det blev lite väl mkt vitlöksdoft..


Den som kommer mig nära bjuder jag på vitlöks doft :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese :) - 6 oktober 2012 13:21

Sitter just nu på ett café i huddik kollar på utsikten i ens fönstret sjöbodar andra trafiken och nedanför mins fötter en massa fler folk som fikar. Nu blir strax en sväng i affärer alltid lika skoj. Sen blir det tacco kväll. :)...

Av Therese :) - 18 augusti 2012 06:02

Precis som alla andra år brukar det vara samma "skrot" på Selångers marknad men detta året hittade jag detta också :D...

Av Therese :) - 13 augusti 2012 18:46

Gjorde precis ett besök i mosters hallonbuske. Mums vad gott det är med stora trädgårdshallon!...

Av Therese :) - 24 juli 2012 14:42

Härligt väder ännu en dag så då tog vi en fika mamma, faster och kusin. Blev glass, mums!...

Av Therese :) - 22 juli 2012 14:46

Smultron är så otroligt gott! Mums

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Bloggplatsen ska i framtiden ha reklam på bloggen vad tycker du om det?
 Dåligt!!
 Bra!!
 Va?
 Lite reklam skadar väll inte?
 Ingen åsikt

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards