Välkommen - känn dig som hemma

Alla inlägg den 15 mars 2007

Av Therese :) - 15 mars 2007 13:57

Nå, nu har äntligen sotaren varit här... Det första de säger till mig när de kommer in är om jag har lagt upp röda mattan till dom! Vem vill lixom ha en sotare som stövlar omkring med sina skitiga skor på ett helt nytt golv? Öhh.. Sen så dammsuger "lärlingen" med sotsugen och lyckas med att täppa slangen full? Hur lyckas man med det?! Iofs kanske fastnat någon sten... men ändå.... Hur som helst så tar de ut slangen och ska försöka slå ur den... (vid detta tillfälle så är jag inte och kontrollerar dom utan enbart lyssnar) Då säger han till den andra att han haft sönder slangen.. Men en fundering från min sida är ju, hur kan en rak slang med gummislang innuti fastna igen så pass mkt att man måste ha sönder den? Är det inte bara att ställa slangen rakt och trycka ut det som fastnat? Dessutom så drar den lilla ynglingen ur sig att han skulle ha verktyg för att få ut sotet... Åhhhh, må han ALDRIG mer komma hit! Bäst vore det allt att sota själv.... då får man det som man vill och inte en massa folk som ska springa här och skita ner/förstöra!Det som mest irriterade mig var att den lilla ynglingen inte själv kunde säga att han hade sönder saken... Tänkte han bara försöka att gå härifrån utan ett knyst? Som tur va för dom var ju att den andra hade lite mer mål i munnen!Ne, ska kila och kolla i postlådan och ta mig en glass ute i solen.. SKÖÖNT!

Av Therese :) - 15 mars 2007 10:27

Då är det torsdag! Äntligen min lediga dag! Vakna sju imorse så då klev jag upp, tog en bit kaka jag fick av mamma igår! Super god var den! Därefter så började jag fixa inför sotarmurres besök. Lagt ut en massa tidningspapper samt tagit fram dammsugarn och sotsugen. Egentligen borde jag städat lite i köket å... Men.. Har tagit fram tvättmaskinen å! Tvätta tvätta, nu ska tvättas...Sen ska tvätten hängas, hängas!Vad kommer sen har vi alltid funderatSjälvklart ska den tas ner och vikas fintSen in i garderoben igenTack för mig!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Bloggplatsen ska i framtiden ha reklam på bloggen vad tycker du om det?
 Dåligt!!
 Bra!!
 Va?
 Lite reklam skadar väll inte?
 Ingen åsikt

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards