Välkommen - känn dig som hemma

Alla inlägg den 5 januari 2007

Av Therese :) - 5 januari 2007 21:50

Efter hemkomsten från systerskalas så skulle jag "kalla in" mina två kissar som var ute. Enbart ena kom. Som vanligt så misstänkte vi att hon dragit iväg till grannen (killens föräldrar) och när killen kommer dit så visar det sig vara rätt. När han öppnar dörren så ser han en katt springa förbi inne medans en annan springer in när han öppnar dörren. Då är helt klart att ena är vår katt. Han försöker få tag på henne men lyckades inte. Så jag fick jag åka dit och försöka fånga henne. Och vi fick tag på en katt och åkte hem igen. Tyckte att kisse verkade lite orolig i bilen men tänkte att hon var väll lite sur, brukar kunna bli på dåligt humör när hon inte får som hon vill. Öppnar dörrarna och släpper ut henne. Det första hon gör är att hoppa upp i trädet och vägrar komma ner.. Efter ett tag så klättrar även en till av våra katter upp i trädet bredvid (nästan upp i toppen). Hur som helst så fick vi tag på katten som var längst ner (som vi trodde va mamma katt) och stänger in henne. Även de två små barnen kommer in efter ett tag.Det blir ett jävla liv.... Hmm... och katten har vita klor... dvs. Det är inte vår katt... det är grannens katt... (vår katts dotter) Vi har tagit fel på katten... Haha! Det blev till att åka tillbaka och byta katt. Väl inne så funderar de varför vi kom tillbaka så snart och alla utbrister i skratt när de inser att dom har vår katt och vi deras! Men när vi väl kom hem med mamma katt så blev allt mkt lugnare och de små barnen var inte alls arga och oroliga längre! :)Även att jag har hittat ett fint köksbord i ek samt 4 stolar till med grå sits... som jag på bild tycker ser fint ut... Men killens min säger att det har vi ingen plats för... Fast jag tycker egentligen att det vore bra att köpa när det är billigt. Men det lär väll aldrig bli av, eller?

Av Therese :) - 5 januari 2007 11:18

Gårdagen var riktigt tung! Först så vaknade jag till vid 04 på morgonen och sen somnade jag om.. Hade ställt klockan så att jag skulle vakna 05:45 men ack så blev det inte.. klockan 07:30 ringer de från jobbet och frågar om något hänt Opps! Fan också tänkte jag för mig själv. Skyndar mig dra på några klädesplagg som låg framme och ger katterna lite mat samt kastar mig in i bilen och drar iväg! Eftersom att jag då var lite väl sen så drog jag in på lunchen (jobba igen tiden). Därefter vid hemgång så börjar jag känna av huvudvärk. Men då ringer killen och säger att vi är bjuden till hans mamma på middag så då åkte jag dit en sväng. Kände bara det blev värre och värre.. Urscha. Så kilade då hem och det blev inget av vad jag skulle gjort igår. Så idag så har jag ännu inte slagit in presenten till syster som jag hade planera samt att jag måste fylla på spolarvätska. Blir förhoppningsvis under helgen.Snart är snön borta igen.. och det känns ju både + samt -. Men som jag känner precis nu så skulle jag vilja ha snöfritt åtminstonde en dag så man kan se bara backen. Vore ju bra att se så att inte den sak jag förlagt/tappat finns på backen...Dags att jobba vidare! (blir senare lunch idag med)Raska kliv mot helgen som ni förstår! :D

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Bloggplatsen ska i framtiden ha reklam på bloggen vad tycker du om det?
 Dåligt!!
 Bra!!
 Va?
 Lite reklam skadar väll inte?
 Ingen åsikt

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards