Välkommen - känn dig som hemma

Alla inlägg den 18 september 2006

Av Therese :) - 18 september 2006 11:38

Det ska vara lätt att välja i val vad jag har fatta det som. Men då när man flyttar och byter adress så då får man inte välja på den nya lokalen utan måste då gå till den gamla eller välja att rösta i förtid! Vad är detta för jävla regler! Råkade ut för detta när jag kom till vallokalen igår och kom då att tänka på detta under dagen att det står att jag måste gå dit jag bodde tidigare! Så jag ifrågasatte detta lite snällt och först kunde inte svara på det så då fick jag prata med "valordförande" och hon säger spydigt "Det skulle du ha tänkt på tidigare!" Men på mitt röstkort står det inte något om att du måste gå och rösta i den lokal där du är folkbokförd 1 november året innan, men däremot att att det står en lokal. Men den borde ju bytas om man flyttar därifrån! Snabbt som bara den drar jag då ur mig att då skiter jag i att välja. Det var ju synd, fick jag som svar. Sen drog jag fram röstkortet och rev sönder det framför ögonen på den spydiga kärringen! Varför välja när det ska vara så förbannat svårt att få rösta!Nej, säger då det! Ordna bättre rutiner för val eller bojkotta hela skiten!Drog hem efter det och på vägen hem så höll bussen som körde framför på att köra på en grävling. Fast grävlingen var så smart att den la sig mellan hjulparen och drog iväg när vi kom. Och vi hann väja. Tur för lilla grävlingen! Sen så började vi med att sätta upp tapeter! Blir rätt så okej tycker jag! :DOch ni kan ju gissa vad annars jag gjort i helgen.. målat och snickrat och så vidare....

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Bloggplatsen ska i framtiden ha reklam på bloggen vad tycker du om det?
 Dåligt!!
 Bra!!
 Va?
 Lite reklam skadar väll inte?
 Ingen åsikt

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2006 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards