Välkommen - känn dig som hemma

Alla inlägg under augusti 2006

Av Therese :) - 15 augusti 2006 19:27

Äntligen hemma! Något man längta till hela dagen! *skönt* Funderar på om det finns något i min kyl :S fast vet inte om de finns så mkt... kanske lite soppa finns det iaf och bröd iofs. Hmms.. kanske kila o laga lite mat til magen :D

Av Therese :) - 15 augusti 2006 16:40

Jag blir så arg, irriterad, förbannad och less på att folk ska hänga upp sig på saker och ting!Som idag t.ex Hade skrivit en avvikelse på att man inte kan göra hur som helst med patienternas journaler utan att det oftast kan vara viktigt att journal återfinns för att vårdnaden ska bli rätt och detta har påtalats för personerna i fråga många, många gånger tidigare! Ändå händer inget! Så då var avvikelsen ett faktum (tyckte jag) eftersom att de inte kan "lyssna på oss". På avvikelsen fanns en rad där man skulle fylla i "Vad tror Du var orsak/er till händelsen?" Jag gjorde det och skrev till ett eget alternativ, nämligen Lathet. Tydligen hade "klinikbossen" tagit mycket illa vid sig och ringt upp min "boss" och tagit upp det med honom. Så såklart blev man inkallad och det tas upp att jag använde ett "lite fult ord". Jag anser att jag måste få tycka vad jag vill eller är det inte så???? Har man inte rätt att tycka vad man vill? Dessutom måste jag ju få uttrycka det hur jag känner. Varför ska jag använda en massa översvenska som man knappt kan förstå?! Som då min boss älskar att göra.... Jag tyckte faktist att det är lathet och då skrev jag det. Att dom inte kan lyssna på vad man säger! Jag tycker att man ska kunna utföra arbetet riktigt!Och speciellt viktigt kan det vara när det kan gälla liv och död! Jag tycker att rätt ska vara rätt och riktigt inte halvdant! Det är skillnad att jobba på dagarna då det är en massa bemanning och man jobbar på en klinik. Men när man jobbar på över tio olika kliniker i huset så blir det en helt annan 5:a!

Av Therese :) - 15 augusti 2006 07:42

Var ut på Silvan och kollade om de hade någon bra trädgårdsmöbel, fast tyckte att de som var billig inte va så super fin faktist. De hade dock en endaste som var i trä Orginalpris låg på över 3000 osså halva på de... men det var den inte värd när det fanns en billigare som kostade 2000 orginalpris. Sen så fanns det ju plast. Men de hade, nästan så man kan beskriva de vågiga armstöd.. Va inte så snygga men inte så dyra heller. Enbart 500,- för 4stolar och bord. Jeje, efter de så åkte jag iväg till mamma en sväng. Där stod hon och lagade lite pannkakor. Så åt två st :DPå kvällen när jag kom hem så fick jag höra att killens kusins hus höll på att brinna upp på dagen men tur att tjejen va hemma och upptäckte branden snabbt. Tydligen trodde de igår att de blivit fel på en transformator som tuttat eld.. va vad de sa iaf. fast inte här så vem vet, vem vet? Tycker iaf att det är snyggt med infällda spotar men kanske ska hoppa över sånna ändå i "mitt nya hus."Ne, sen var det väll dags att gå och lägga sig såklart. Så jag somnade rätt snart osså vid tolvtiden vaknar jag till av en duns. ÄNNU en blomkruka PAJ :( En av mina finaste krukor *snörvel* Så nu får de väll bära iväg och köpa lite fler zink krukor. Precis efter att de rivit ner krukan så kommer de på att de ska gräva i papperskorgen bredvid skrivbordet och gräva ur ALLA papper. Så innan jag kom på va de gjorde så va det papper överallt.. Åhh, blev så arg på de! Men nu e det dags att städa. Papperskorgen plockade jag ihop igår men måste idag dammsuga lite. Börjar ju snart jobba liksom *blääää*Städar......

Av Therese :) - 14 augusti 2006 15:46

Snart dags för att gå hem! Känns välldigt skönt! Har längtat hela dagen. Idag har det mest känns som en plåga de mesta. Allt känns så saaaakta! Jäääätteeee saaaakkkkttta! Men jag och Erika kom på att vi ska ut och kolla om dom har något bra att inhandla på Silvan efter jobbet. Vi får la se om de blir någon shopping.Kanske, kanske inte?!

Av Therese :) - 13 augusti 2006 21:31

Idag har jag varit till hem en sväng. Var även iofs. bjuden på 70-års kalas men var inte dit :SMamma, jag och syrran var ut på Rusta en sväng idag. Och se så åkte vi till mormor å moster och vattnade eftersom att de inte va hemma. Hittade deras hallonbuskar och körsbärsträd så kunde då inte låta bli dessa. Vu mumsa i oss hur mkt som helst! Jätte gott!!! Dock kan jag ju bara tänka mig vad grannen tänkte när jag stod mitt uppe i körsbärsträdet och hängde i grenarna. Men vad gör man inte för att få vad man vill *haha* Även att jag köpte en ljusstake på Rusta och lite skurmedel. Tänkte kan ju vara bra att ha. Nu när det troligen blir så att man flyttar :D Fast har dock inte plockat upp den. Men den är jättefin. Är som en sak man skruvar fast i väggen sen så hänger man på typ en hängande pinne med ett hjärta längst ner. Därefter stoppar man dit ett långt ljus som man förståss ska tända eld på ;) Svårt att förklara.. Men de va jätte söta och priset var ett plus, endast 20.- eller 19.90 som de säger för de ska låta billigare!Nu har jag precis värmt lite köttsoppa som jag o killen ska slurpa i oss, har inte ätit någon riktigt middag! Enbart pyttelite hos mamma.. Sen så måste man väll sova lite idag igen.Godnatt!

Av Therese :) - 13 augusti 2006 21:27

Jag vill INTE ha mer reklam än måste, så varför kommer någon dum idiot på att man ska göra reklam där man ska skriva kommentarer? Antingen kan man ju skriva något vettigt eller skojjigt att läsa eller att man inte skriver något alls!! Enda gången som reklam är roligt är när man får den i postlådan och det är när de står något som intresserar mig! =)

Av Therese :) - 13 augusti 2006 10:36

Oh no! Min räka har dött. Just nu ligger räkan på botten och är röd. Den har nog verkligen dött nu :( Tråkigt som bara den! *snörvel*Tro om man ska köpa en till eller om man ska klara sig med två?! Men de är ju så söta! Har precis varit ute och jaga katten lite. Vanliga fall så är det ju katten som jagar råttan, inte människan som jagar katten. Men iaf. hon rymde än en gång från balkongen. Kunde fått tag i henne men då enbart svansen.. så kändes som bättre hon hoppa än att jag gör henne illa. :S Iaf. så tyckte hon det var jätte skoj nere på backen. Sprang under de olika bilarna på gatan så kan ju bara tänka mig vad grannarna tänkte. *Haha*Vädret är underbart ute, tror faktist att man kanske ska ta en dusch och sedan gå ut och göra något i sommarvärmen. Kanske åka hem en sväng.. och tvätta brummen min?!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Bloggplatsen ska i framtiden ha reklam på bloggen vad tycker du om det?
 Dåligt!!
 Bra!!
 Va?
 Lite reklam skadar väll inte?
 Ingen åsikt

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2006 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Skapa flashcards