Välkommen - känn dig som hemma

Alla inlägg under augusti 2006

Av Therese :) - 23 augusti 2006 13:25

Oj, datorn på jobbet gick visst sönder. :S Lite mitt fel känns det som eftersom att det var jag som satt vid den :S Fast riktigt mitt fel va det nog inte innerst inne. Satt och förde in journaler i register också börjar det krångla, hängde sig mest hela tiden. Attans. Men efter ett tag fungera det igen. Så höll det på flera gånger som. Sen så när jag var klar, skulle stänga ner programmet för att kila iväg på lunch. Då hänger programmet sig och vill absolut inte stänga ner sig. Hade då precis frågat chefen om de "killar" som är här och installerar en ny maskin håller på med något i programmet.. Han trodde det var möjligt. Men eftersom att inget hände när man tryckte ctrl+alt+del så tryckte jag på knappen som man slår på datorn väntade ett litet tag och startade åter igen datorn. Därefter starta den inte igen :S Känns som man blev måttligt omtyckt då... Hoppas maskinen är lagad snart!Mina tre fyrklövrar jag hittade imorse verka inte hjälpa mig idag.. :( Fast kanske får tur med något annat ist! *håller tummarna*

Av Therese :) - 23 augusti 2006 11:17

Snart är det dags. Idag så jobbar man, imorgon jobbar man och sen :) *gäsp* skulle kanske redan nu behöva helg.. men men. Hoppas bara ingen blir sjuk i helgen. Vill vara o grejja en massa i huset då. När det äntligen blir vårt hus *hihi* Känns lixom konstigt. Men det blir nog bra när man väl kommer in i det :)

Av Therese :) - 22 augusti 2006 20:55

Enbart två dagar kvar sen är det äntligen helg! Jippi! Längtar jättemkt! Jobbade till 19.00 ikväll och därefter så åkta jag på Ica och handlade lite "kinesisk kattemat" och lite ätbart för oss människor :D Sen hem och åt kyckling med någon typ av indisk currysås och ris till. Gott va det och tack så mkt! Snällt liksom att laga mat till man slutar jobba :D Så nu sitter man här och gör inte så mkt typ enbart slappar. Tror jag ska surfa lite inredning och kolla vad man hittar?! Hejhej

Av Therese :) - 22 augusti 2006 14:09

Folk har så mkt funderingar och skit i sina garderober. Egentligen vore det mkt bättre om man fick veta allt! Vissa kan enbart sitta och snacka om julen andra om att den och den andra bestämmer. Vissa verkar tycka att det är någon tävling här på jobbet?! ORKA! Det är ju för *pip* en arbetsplats och sakerna ska göras. Spela då roll vem som är först eller sist klar med sitt? Men dock känner jag att jag gärna vill komma igång så att man snart blir klar med "sysslan". En annan grej är det ju förståss om man har provitions jobb. Nu håller de på att prata på jobbet om att äta surströmming. Men det blir nog iaf inte så att jag ska vara med på det. Kommer lägga ner all min närmaste tid på att renovera huset! Så känns allt nu!!* v i n k i s *

Av Therese :) - 22 augusti 2006 13:08

Lite jobbigt känns det nu när de alla har kommit tillbaka. Känns som att det blev välldigt mkt folk på en gång :( Men snart kommer man nog in i det igen. Spännande på fredag :) *vänta vänta* Snart så smäller det till med huset! Fast det kommer nog att kosta en hel del, behöver en massa olika saker. Behöver tvättmaskin, torktumlare eller torkskåp, diskmaskin, infällnadsugn, infällnadsspis, tapeter, golv, dusch/badkar m.m någon som har något över kanske? ;) Hör av dig, kanske har jag intresse för det du har?!Nu kallar jobbet, tjaaa!

Av Therese :) - 21 augusti 2006 22:41

...trött, trött, trött! Har varit och skurat lite till i huset idag. Gnott i varje hörn man kan hitta typ. *gäsp* Men känns otroligt skönt att få sova lite snart! Kommer säkerligen somna välldigt snabbt :(Fast ska nog försöka att kolla lite i inredningskataloger först. Var och kollade på kakel och klinkers idag. Hittade ett jättebilligt. Faktist under 100.- kvadrat metern. Det var ett neutralt, fanns i beigt och grått. Var liksom, typ som att det var "småstänk" på den vita plattan. Ska grunna på om man kanske ska köpa det och någon jättesnygg board till.... Vänta o se, något blir det nog allt :DGodnatt

Av Therese :) - 21 augusti 2006 07:44

Igår va vi i huset och grejjade lite, eller rättare sagt jag gjorde det. Torkade ut en del av köket.. fast långt ifrån allt är klart. Känns som man vill göra det rätt så grundligt eftersom att han som bott där varit rökare :S Men köket ska nog bitvis förändras sen det med men dock så inte det första som tänker ordnas till. Först blir det sovrummet och sen så Toaletten så att det blir beboligt där. Mamma syrrorna och ena killen till en av syrrorna va ut och kollade på huset igår. Tror iaf att de tyckte att det verkade rätt okej. Det var iaf vad de sa... :) Därefter så va vi hem till killens familj och fikade lite kaffe/cider och "marknads"coccosbollar. Därefter så drog vi hem, det var då dags att sova. För idag är ännu en ny arbetsdag kommen!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Bloggplatsen ska i framtiden ha reklam på bloggen vad tycker du om det?
 Dåligt!!
 Bra!!
 Va?
 Lite reklam skadar väll inte?
 Ingen åsikt

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2006 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards