Välkommen - känn dig som hemma

Alla inlägg den 18 juli 2006

Av Therese :) - 18 juli 2006 21:05

Då var man hemma igen. Åkte från Arlanda med hyrbil, en Toyota Corolla Venso. Tyckte den va lite obehaglig att köra. Vinglig och stor lixom. Kände mig som en dvärg i den. På vägen hem så fick jag åka in på Jula i Uppsala, Valbo köpcenter i Gävle samt Dollarstore i Hudiksvall :D Blev lite shopping på alla ställen. Byxor, godis, glas, badring, hörlurar och lite annat smått och gott. Glasen blev jag skitnöjda med! Sånna som jag har letat hur länge som helst men aldrig hittat några! Äntligen hitta jag precis sånna som jag längtade efter!!! JEHOOO!

Nå väl, har packat upp lite nu.. så antar att det nu är till att gå och lägga mig. Är dödstrött!

Av Therese :) - 18 juli 2006 20:28

Jahaja, då har man precis varit på den fina restaurangen av de två som finns här… o jeah! Beställde marinerade kycklingvingar.. och man tror förståss att man ska få något till.. men inte ngt! Dessutom fick killen sin mat långt innan jag fick min :S Hoppas verkligen inte att de gick ut och tog ihjäl någon för att jag skulle få mat :S fick iaf några pommes som han inte hade hunnit ätit upp när jag fick min mat. Jeje, verka dock vara konstig servering här.. så var det på borden bredvid oxå. Vissa fick mat när de andra blev utan i samma sällskap. Jeje, blir nog inte så mkt mer matätande här. Längtar hem till Sverige! Där man vet var man får.. Här kan man aldrig vara på den säkra sidan känns det som.. Tro hur många gånger man fått hund och katt! Nä, urscha.. bara tanken på det får mig att nästan spy :(Take care, i´m soon home! :D

Av Therese :) - 18 juli 2006 17:00

Då sitter man här och tar det lungt efter en mkt het dag. Har precis som alla andra dagar legat vid poolen. Hett som bara den va det idag, eller är det kanske jag som bränt mig så huden är skör?! Iaf så tycker inte jag att jag är så brun och röd, så man borde kunna pressa lite till. Får väll kliva upp tidigt imorgon. Äta frukost och ut i solen lite till. Vädret är helt underbart!!!Tydligen så säger man att det inte finns några årstider här.enbart en. För man vet aldrig när det ska bli regn och aldrig när det ska bli sol. Var även därför som ön höll på att brinna upp för några år sen för att regnet borde komma.. Men ack så de bedrog sig :S Skulle lätt kunna vara kvar här några dagar till och sola.. Fast i längden så skulle man nog bli helt förstörd. Finns inget att göra! Är lixom som ett ”skyddat område” för fabriken där enbart det finns en affär och ett matkvarter på typ 10 olika matställen (om ens det). Sen finns det något konstigt ställe nästan här vid vår lägenhet där man får ta av sig skona innan man går in..
Plikten kallar snart så på torsdag måste man vara tillbaka.. :( Men dock inte imorgon iaf och det är ju ett plus i kanten! + Men det börjar kanske att bli dags att packa igen. Och kolla igenom alla klädesplagg så man inte får med sig något äckligt djur :S Blääää! Men har försökt att ha väskan stängd men den kan ju ändå lyckats med att ta sig in.
Kattungen ligger iaf inte kvar ute där den låg går. Förhoppningsvis hittade den tillbaka till mamma. Och ligger och får MASSA mat *hoppas*
Imorse så hittade vi en kackerlacka på rummet.. i sovrummet även :S Den låg på ryggen och sprattlade. Så städaren fick städa bort den när han kom idag.. Så slapp jag döda den eller försöka bära ut den. Fy för alla dessa otäcka djur. Men man vänjer sig mer och mer. Fast ändå välldigt glad att det inte finns så mkt av dessa hemma :D




20:28

Jahaja, då har man precis varit på den fina restaurangen av de två som finns här… o jeah! Beställde marinerade kycklingvingar.. och man tror förståss att man ska få något till.. men inte ngt! Dessutom fick killen sin mat långt innan jag fick min :S Hoppas verkligen inte att de gick ut och tog ihjäl någon för att jag skulle få mat :S fick iaf några pommes som han inte hade hunnit ätit upp när jag fick min mat. Jeje, verka dock vara konstig servering här.. så var det på borden bredvid oxå. Vissa fick mat när de andra blev utan i samma sällskap. Jeje, blir nog inte så mkt mer matätande här. Längtar hem till Sverige! Där man vet var man får.. Här kan man aldrig vara på den säkra sidan känns det som.. Tro hur många gånger man fått hund och katt! Nä, urscha.. bara tanken på det får mig att nästan spy :(
Take care, i´m soon home! :D

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Bloggplatsen ska i framtiden ha reklam på bloggen vad tycker du om det?
 Dåligt!!
 Bra!!
 Va?
 Lite reklam skadar väll inte?
 Ingen åsikt

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2006 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards