Välkommen - känn dig som hemma

Alla inlägg den 13 juli 2006

Av Therese :) - 13 juli 2006 17:40

Uppdaterat indonesisk tid: 21:24
Då har man varit och ätit på restaurangen. Ikväll blev det ”hot fried chicken” med strips. Och nog kan man kalla det hot! Var så starkt att man knappt kunde äta det. Fick peta bort det som dom hade hätt på men allt gick ju inte bort. Första tuggan var allt värst. Brännde i halsen. Egentligen borde man kanske gå och köpa en till cola-cola. Blev dödstörstig! Men får panik varje gång jag ska gå ut ur entrén. Ödlorna springer på väggarna och taket :S Blääää! Gruvar mig för varje gång.
Man hade gärna bott lite bättre. Annars är stället helt okej förutom att det är dåligt med affärer. Har inte sett någon mataffär här eller post. Tänkte köpa kort i singapore och skicka men det blev så stressigt att ordna allt där så tänkte att jag skulle göra det här. Men här i lilla byn hittar jag inga kort eller postlådor att skicka i. Så alla ni som hoppas på att få ett kort, tyvärr. Blir nog inget :( Har börjat och fundera på hur de egentligen skickar post här. De borde ju iaf ha en postlåda här eller någon brevbärare. Men det närmaste jag sett var en man som kom med ett kuvert till en man på ett ställe där de säljer tidningar. Fast känns inte som att brevbärans bil ska vara som en King cab?! Och enbart ha ett brev att lämna när det ligger massa matställen runt om :S


Eftersom att jag inte haft möjlighet att skicka något kort så skickar jag en hälsning här till alla som vill ha en :D

Hej allesammans!
Vi har det bra och jag hoppas även att ni har det!
Här är varmt även fast det inte är direkt högsommar. Det är omkring 30 grader. Badade i poolen idag och det var verkligen skönt att få svalka sig lite.
Hoppas på bra väder även de kommande dagarna så jag kan ligga vid poolen medans Ragnar jobbar. Annars kan det lätt bli välldigt tråkigt kan jag tänka mig!
Finns mkt äckliga djur så bäst att se upp för dem!

Ses snart igen!
Therese & Ragnar

Av Therese :) - 13 juli 2006 17:38

Indonesisk tid skrivet 19:44

Har precis tagit en dusch efter sovstunden. Har tidigare idag varit vid poolen som ligger vid det stora hotellet där inte vi fick plats :( Kom dit kanske vid 9:30 och la mig då på en solstol och vilade lite samt började lyssnade på flickan med pärlörhänget. Är en rätt okej bok, fast tragisk. Var rätt ensam när jag kom dit. Enbart en trädgårdsmästare eller vad han nu var?! Som gick runt och klippte blommorna samt häckarna så de inte skulle vara ojämna. Mitt på dagen kom killen och två män från fabriken och hämtade mig på hotellet för att äta. Åt på samma ställe som igår, Sarina. Men idag så blev det en annan maträtt. Dock var den ganska lik den igår men idag var det kyckling. Tyckte faktist att det var godare. Därefter gick vi ut till vägen och väntade på de gubbar som skjussade dit oss som skulle hämta oss. Men tydligen hade de kommit på något annat. Så efter att ha väntat uppåt en timme så kom det en man från hotellet och frågade om vi ville ha skjuss. Så då skjussa han oss först till lägenheten och sen killen vidare till fabriken. Snällt gjort iaf. Men man kan ju fundera på vad gubbarna som skulle hämta tänkte på.. Tar säkert uppåt en timme att gå dit bort till fabriken. Hamnade ju på den vägen när jag gick vilse igår men sen så ligger ju stället fabriken ännu längre in där han jobbar. Iaf så drog jag iväg till poolen vid hotellet igen och på vägen nästan utanför huset faktist såg jag en ödla på ca 1 meter. Vakterna tyckte att jag va lite konstig som inte tyckte om djuren här tror jag. För de skrattade åt mig, eftersom att de frågade mig mig om jag sett något djur eftersom att jag stannade upp ett tag. Denna gången var det fler personer. Tre stycken, tror att de var från Finland. Tyckte att det lät så iaf. Blev molnigare på eftermiddagen så jag gick hem rätt tidigt. Utanför Hotellet där jag var och badade stod en polisbil. De frågade gladeligen hur det var och sådära. Sen kom jag lite längre ner i backen och där var en man som stod och pratade med en polis man… Han kom bara på sådära lixom.. Att han skulle skrika “I Love You” efter mig. Därefter kom jag ner till korsningen som var vid backen början.. (en rätt lång backe) där var ännu en polis. Han skulle ta mig i handen och fråga var jag kom i från och en massa sånt. Det är faktist rätt roligt hur det är här. Folk tutar, skriker och tjoar en massa efter en.
Såg även en gräshoppa idag som var rätt stor. Typ 8cm lång. :D

Nu är det dags för att dra och äta. Igår stängde restaurangen vid 21. Så bäst man kommer dit innan de stänger.. Iofs. så finns ju flera olika restauranger i samma hus. Känns ungefär som marknad där det finns en massa olika marknadsstånd i en lokal på ett plan.

Av Therese :) - 13 juli 2006 08:30

Sitter här på hotellrummet har insett att jag vet inte hur mkt klockan är här. Men har städaren här så han kanske kan berätta för mig. Hoppas bara han inte släpper ut ödlan som var på toaletten… Dom är ju överallt här. GILLAR INTE!!!! Va och pratade lite med städaren , frågade om klockan. Tydligen hade han öppnat dörren från toaletten.. :O Bäst jag lämnar detta ställe snart. Packar ihop väskan så att jag inte får någon i. Försökte komma på vad ödla heter på engelska.. För jag sa att han fick inte släppa ut djuret från toan :D Han trodde det var en spindel eller enbart en fjäril. Visst hade jag blivit JÄVLIGT rädd om där var en spindel på typ 10cm. Hoppas verkligen jag inte behöver möta någon sådan! Men jag fick iaf medel för att ”kill it” som han sa. Fast då blir den ju ledsen. Bättre att jag stänger igen toaletten när han gått! Skulle gärna vilja se en stoooor fjäril. Borde ju finnas sånna här. Såg en igår (på min vilse färd) som var halvstor. Men den hade varit med om en tragisk färd antar jag. Låg vid vägkanten död. :( Tro vilka tider dom har på frukosten. Man skulle kanske varit dit och ätit lite. Fast är ju bra om man väntar in i det längsta. Så man slipper gå tillbaka till det här hotellet då kan man gå och lägga sig på en solstol och gassa. Men ska först plocka undan lite saker här. Inte så roligt om någon skulle komma och lägga rabarber på sakerna ens. Inte så svår att ta sig förbi vakten och sedan bryta upp fönstret när man bor absolut längst ner!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Bloggplatsen ska i framtiden ha reklam på bloggen vad tycker du om det?
 Dåligt!!
 Bra!!
 Va?
 Lite reklam skadar väll inte?
 Ingen åsikt

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2006 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards