Välkommen - känn dig som hemma

Alla inlägg den 12 juli 2006

Av Therese :) - 12 juli 2006 21:50

Nu har vi varit ute och ätit. Blev beafkebab with french frittes samt en Coca-cola till, rätt gott var det. Var som typ småaköttbitar som var på trädda på träspett samt pommesfrittes. Därefter så gick vi upp till hotellet och frågade om en till nyckel till lägenheten. De sa att det inte fanns någon fler! :( Men frukost, poolen, bastu, gym och internet fick jag gå till hotellet och använda. Dock internet mot en liten kostnad. Lät ju bra. Isf kan man kanske ligga vid poolen om det skulle vara bra väder är det dåligt vet jag inte vad jag gör?! :S Klättrar på väggarna typ kanske…
Gick och letade efter en affär som en man hade sagt skulle finnas i närheten och som hade allt som var nödvändigt och att det var en bra affär. På ena gatan vi gick kom en fladdermus och ville attakera mig :S Blev lite rädd då! Ännu mer snukiga djur.. Eller var det kanske en vampyr? :O
Enda affären som vi hitta var en som sålde enbart cigaretter samt dricka. Var liksom ett jättestort rum och mitt på golvet stod ett ynka litet bord på ca 1 gånger 1m proppat med cigaretter samt i ena hörnet fanns ett kylskåp med läsk. Kan inte ha varit rätt butik tror jag?!
Sen tog vi en promenad hem, var rätt så mörkt lite dåligt med gatulysen här tycker jag. Så man går helst uppe på gräsmattorna. I entrén till huset såg jag ännu en till ödla sen så kolla jag upp i taket och då satt två till ovanför huvudet! Jag grep ännu en gång av panik och sprang skrikande in. Tro hur detta ska sluta.. har ju enbart kommit idag.. tro vilket av sovrummen som man ska välja idag.. om man ska ta det som ligger bredvid där vi hittade ödlan på toaletten.. eller om vi ska ta ett annat rum.. :S har lixom en dubbelsäng att välja på och 3 fristående. Även att jag har lagt toapapper nedanför dörren så att den inte kan krypa igenom springan som blir under dörren. Fast ska nog passa mig.. de brukar ju sägas skratta bäst som skrattar sist :S
Ne, ska ta och kolla lite på tvn nu. Är någon otäck film som verka gå på Star Movie. Man är ju redan rädd för ödlorna så det kan ju inte bli värre av att se någon äklig film.
Hejsvejs, natti natti!

Av Therese :) - 12 juli 2006 19:26

Har hela tiden tyckt att detta var ett äckligt ställe osså gick jag in på ena av toaletterna osså killen va efter också säger han att det är en ödla på väggen. Utbrister i ett gallskrik. Tom. att jag skrämde killen även fast han visste att den fanns där. *fniss* Trodde typ att den skulle komma på mig. BLÄÄÄÄ!!! Tycker alla dedära djuren som är här som kan dyka upp lite varstans e äcklig!Tro om man ska höra om de inte har fått något ledigt rum på det riktiga hotellet. Där de även har poolen. Skulle vilja ha pool så man har något som man kan göra på dagarna. Men annars får jag väll kanske gå dit och fråga om man får bada där. Men man borde ju få bada gratis där när man bor på hotellet… eller skulle iaf bo där.. men de placera en ute på vichan känns de som. Säkert 1 km bort iaf. :S
Dåligt även att vi enbart fick en nyckel eftersom att om jag går ut så är det ju bra om killen kan komma in även om jag inte kommer. Välldigt jobbit detdära eftersom att vi enbart har en telefon som fungerar här ÄVEN :(

Av Therese :) - 12 juli 2006 17:30

Då sitter man här på hotellet i Indonesien. Eller hotell och hotell vet jag inte om man kan kalla det är egentligen en lägenhet som är lite sunkig och äcklig. Typ som en jordkällare luktar det och jag har inte förstått hur jag ska få upp balkongdörren. Försökte med alla de nycklar som fanns här i lägenheten men ingen jag hittat har fungerat. Så jag begav mig ut för att då kolla mig runt lite. Och det var något som jag fick ångra insåg jag.. Jag gick å gick å gick å gick hade gått vilse. Hittade inte tillbaka. Var tre män som under promenaden stannade och frågade om jag behövde skjuss. Men såklart svara jag nej eftersom om jag inte visste om jag gick åt rätt eller fel håll samt att man ska ju vara försiktig med att lifta med främmande personer. Det har mamma lärt mig när jag var liten så det sitter i!
Efter promenaden på dryga 2 timmar så frågade jag en vakt och han berättade var jag skulle gå på sämre engelska än mig. Under min ”korta” promenad så hittade jag 1000 seribu rupiah och det är då inte dåligt! Typ inte ens en krona =D

Imorse när vi ätit av den goda frukosten på hotellet i Singapore och vi skulle tillbaka till vår svit så krångla nyckelkortet till rummet. På BÅDA dörrarna till rummet. Tydligen hade den blivit omkodad eller så eftersom att vi skulle cheka ut. Flygresan hit från Singapore gick bra. Men dock inte när vi skulle gå igom tullen. Då kom de på att göra kontroll av våra 6 väskor. Mitt handbagage gick bra killens resväska lika så. Men när de kom på att öppna en av de andra hans arbetsväskor nämligen med mätinstrument. Då blev det mkt intressant för tullen. Så de blev ett jedrans hallabalola. Massa samtal hit och dit. Men det sluta med att vi fick lämna två av väskorna. En med reservdelar och en med mätinstrumentet. Så vi drog iväg med taxin. Efter att vi åkt ett tag ca 15 min av en 2 timmars resa så ringer de från fabriken och vill att vi skulle åka tillbaka flygplatsen med tullpapperet vi fått om omhändertaget bagage. Då hade fabriken ordnat så att en man från fabriken skullr åka och hämta väskorna i tullen. Har dock ännu inte hört om han fick sakerna. Men jag antar att de säkert löst sig. Om inte annat har de väll kört med mutor. De är ju duktig på sånt i de här länderna. Nå, nu är jag välldigt trött känner jag.. kanske att man borde gå och sova snart. Fast antar att vi måste gå och hitta en affär där vi kan shoppa mat så vi har något att äta i denna snuskis lägenhet! Tom så att det är snuskit i kylen massa olika rester ligger halvt fasttorkade ser de ut som på väggar och hyllorna. Blä tycker jag om det! Känns ju lixom bättre om det är en själv som har skitat ner, tycker jag!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Bloggplatsen ska i framtiden ha reklam på bloggen vad tycker du om det?
 Dåligt!!
 Bra!!
 Va?
 Lite reklam skadar väll inte?
 Ingen åsikt

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2006 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards